Használtpiaci körkép: Fabia árban Audit

Fabia helyett Superb, Passat, A6 vagy A8? Használtan simán!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A használtautók között komoly összeg egy új kisautó ára. Ennyi pénzért kerestünk néhány komolyabb modellt.

Kétségtelenül kiváló, akár családi használatra is megfelelő autó a Skoda Fabia. De sokakat elijeszthet, hogy már alapverziója is 2,8 millió forintba kerül. Autóvásárlás előtt vagy attól függetlenül is érdemes körülnézni az interneten, mondjuk a legjelentősebb hazai autóhirdetési weboldalon, a használtautó.hu hirdetései között, hogy mi egyéb kapható ennyiért. Ha már Volkswagen konszern, elvakultak voltunk és nem is néztünk ki a márkaszövetség köreiből, 2,8 és 3 millió forint közötti Audi A6-ost, A8-ast, Skoda Superbet és Volkswagen Passatot kerestünk. Csakis limuzin karosszériával, hiszen a legtöbb hazai vásárló továbbra is konzervatív és a lépcsős hátút tartja „igazi autónak”. A keresett modellek kivétel nélkül nem csak emiatt, presztízsükkel, megjelenésükkel is sokkal tekintélyt parancsolóbbak, mint egy mezit lábas Fabia.

Nézzük kor alapján, legfiatalabbat Superbből kapni. A hárommilliós árplafonba 2007-es, azaz akár nem egész 3,5 éves példányok is beleférnek. Itthon szinte kizárólag dízelmotorral vásárolták a „növesztett Passatokat”, így a használtpiacon is leginkább két motor, az 1,9 literes, 105-116 lóerős PD TDI és 2,0 literes, 140 lóerős PD TDI között lehet választani. Utóbbiak mellett szól, hogy már 6 fokozatú váltóval adták őket, ám ilyet legkevesebb 150 ezer kilométerrel, szervizkönyv nélkül leltünk, míg az 1,9-esből 111 ezer kilométeres, első tulajos, szervizkönyves is választható. Noha a 3 millió forint környékén kapható Superbek átlagosan 4 évesek, nem árt tudni, hogy maga a konstrukció már több, mint 10 éves, hiszen a modell a 2000-ben bemutatott Passatra épül. Ennek ellenére szűkösséggel aligha vádolható, méreteivel nem csak az alapjait adó, hanem minden frissebb Passatot is túlnő. Utastere, főként hátsó lábterével igazán limuzinos, ám nem annyira kifinomult vagy jól felszerelt, mint hasonló méretű konszerntársaié. A használt példányok közül például digitális légkondit és egyéb kényelmi extrákat mindegyik ad, de függönylégzsákot vagy ESP-t már csak a komolyabb motoros, komolyabb felszerelésű példányokban találni.
Nem sokkal, de a Superbeknél azért 1-2 évvel idősebbek az ársávban kapható Volkswagen Passatok. Akad néhány eladó, aki még a 2005 előtti, B5 generációt kelleti ennyiért, de 2,8-3 millió forint között már zömében a 2005-ben megjelent, tavaly kifutott nemzedék első példányai találhatók - jellemzően pont ennyiért jelennek meg a használtpiacon. A kínálat meglehetősen bőséges, gyakorlatilag nincs felára a nehezebben javítható, de igényesebb, erősebb és takarékosabb turbódízeleknek az alap benzinesekhez mérten. Aki megelégszik a kezdeti, 2005-ös évjárattal, az akár 100 ezer kilométernél kevesebbet futott példányt is találhat, aki frissebbet, netán izmosabb motorost szeretne, az komolyabb futásteljesítményt kell elfogadjon. A Superbekkel összevetve hiába idősebbek a 2,8-3 milliós Passatok, konstrukciójuk frissebb, ellátmányuk kivétel nélkül gazdagabb. Itt már alap a 6 légzsák és az ESP, több a Xenon fényszórós, gyári navigációs példány.

Mindkét előbbi modellnél több kompromisszum-készségre van szükség, ha valaki ragaszkodik a négykarikás emblémához. Nem túlzottan bő a kínálat ennyiért, de elmondható, hogy a vizsgált ársávban az A6 és az A8 használt példányaiból egyaránt 8-9 évesek kaphatók, az előbbi modellekhez viszonyítva sokkal jobb felszereléssel, zömében bőr kárpitozással, ESP-vel, a 6 légzsákos alap-védelmen túl rendszerint hátsó oldallégzsákkal, elektromos ülésekkel és egyéb ínyencségekkel. A modellek motorizáltsága és futásteljesítménye azonban sokkal nagyobb szórást mutat, mint az előbbi modelleknél. Audi A6-ból például 1,8 literes, 150 lóerős turbómotorral, manuális váltóval van 129 000 kilométeres, hazai szervizkönyves, első tulajos példány, de a 2,5 literes, TDI motoros, automata váltósoknál már példánytól függően 138 vagy 195 ezer kilométert kell elfogadni. A kellően bátrak A8-ast is halászhatnak 3 millió forint alatt, érdekes módon itt épp az első generációsok megkíméltebb vagy utolsó évekbeli dízeljeit kínálják az eladók, a benzinesek ugyanis mind olcsóbbak, a második generációból pedig legfeljebb sérültet kapni. Ezekben már nem csak a beépített extra-felszerelések listája, a fenntartási rizikófaktor is átlag feletti.[BANNER type="1"]
Nehéz arra választ adni, hogy érdemes-e egy új, de alap-felszerelésű kisautó árért bármelyik kényeztető limuzint megvásárolni. Nem is adunk, ez egyéni döntés kérdése! Az azonban kétségtelen, hogy a legtöbb használtautó kisebb értékvesztést, de nagyobb rizikófaktort tartalmaz, mint egy új. Vannak persze kivételek, de általánosságban elmondható, hogy a fiatal használt a legjobb vétel. Rögtönzött körképünkből nem csak emiatt, hanem olvasóink véleménye, azaz a Használói vélemények átlagpontszámai alapján is a Skoda Superb nevezhető a leginkább javasolt használtautónak. Jelentősen jobb osztályzatot érdemelt, mint nemesebbnek vallott „unokatestvérei”. Érdemes megjegyezni, hogy leginkább fenntartási költségeivel jobb a német tesóknál. Ez persze nem meglepő, a Superbben a Passat már kipróbált, néhol egyszerűsített, átdolgozott elemei szolgálnak, csekélyebb hibalehetősséggel, mint a frissebb és picivel finomabb német modelleknél. Ha egyéb márkákat is megnézünk, megállapítható, hogy a cseh limuzin pontszámaival ugyanazt tudja, mint a kategória egyik etalonjának tartott Toyota Avensis és nem csak a Volkswagen Passatot, hanem a Ford Mondeót és az előbbivel azonos pontszámú (!) Alfa 159-est is lepipálja. A felhasználói tapasztalatok alapján tehát nem csak a híres Volkswagen minőséget, a német autómárkák élvonalbeliségét is érdemes fenntartással kezelni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “Használtpiaci körkép: Fabia árban Audit

  • 2017.10.31. at 20:06
    Permalink

    Opelfan-nak igaza van a felsorolt típusokban,de ettől függetlenül figyelembe kell venni,amit írtam,mindenkinek saját érdekében.Az Audi A6 (1998-2003) 2,8 -as benzinmotorral,193 Le,akár quattro,akár csak elsőkerekes,akár mechanikus,akár tiptronic-egy állati jó autó,ha vigyáztak rá,agyonüthetetlen,sokkal kevesbb baja van,mint a 2,5 tdi-nek.Fogyasztása quatt / tipt. város 14 liter,országut 130 körül 12 liter,200-nál 20 liter. Mész vele 140-el,rálépsz, s irtózatosan gyorsul onnan.Kiváló minőség.A németeknél egy ilyen megkímélt 2,8-ért legalább 8-10.000 Eurot kérnek,s erre fizethetsz nálunk még jó sok regadót.Amit itthon kapsz 1-2 mio között,le vannak használva,s azért a futóműre,elektromos dolgokra költeni kell.Állati jó autó 10-12 évesen is,a Fábia szegény ujonnan fényévekkel a háta mögött kullog.Sorry.Én A6-ot más benzinmotorral nem vennék.Nézzétek meg,mit írnak róla a Totalcar népitéletben.Azt hiszem,a Fábia nem ugyanannak a vevőkörnek szól.A Skoda Superb- a régi is-szintén egy kiváló jó autó,ha találsz olyat,amit az előzőekben írtam.Bárkinek javaslom.A Skoda gyár egy ideje 100% német tulajdonban van,beleértve a gyári minőségellenőrzést is.Vannak németek,akik azt mondják,olyan a minősége,vagy jobb,mint az Audi.

  • 2017.10.31. at 20:06
    Permalink

    Szerintem nem sületlenség, sajnos ez a magyar valóság: van x forintod, vehetnél egy zsír új kisautót, de a társadalmi besorolásod akkor nulla. Jelen állás szerint csak akkor vagy valaki, ha villantasz, és döntően olyan márkákkal, amik valami emberi hülyeség következményeként beleégtek az agyba, mint menő holmik. Aki erre nagy ívben tesz, annak Katona Úr cikke értelmetlen (ahogy ön is váltott, és ahogy mondja, nem bánta meg), aki viszont szemellenzős ló, és az autó számára feltűnési viszketegség (mert szerintem ez a fontosabb, és nem az a plusz komfort, amit egy Passat vagy A8 nyújt a Fabiáoz képest), hát lelke rajta, válogasson, mert ahogy a cikk is mondja, megteheti, van választék. aztán szívjon kedvére 🙂 És a végén le van írva, hogy egyéni döntés kérdése, nincs megmondva a tuti. Nem állt szándékomban a szerző mosdatni, mert a fiam is éppen ebben a betegségben szenved, látom közelről a sztorit, és amit mondok neki, lepereg róla, mint öreg házról a vakolat.

  • 2017.10.31. at 20:06
    Permalink

    Nem rossz cikk, de kicsit azért csúsztat. Pl. egy 1.4es, benzines Fabiát nehéz összevetni egy 4.2es Audi A8-assal. Jóllehet a vételi áraik hasonlóak, a fenntartási költségek viszont merőben eltérőek.
    Másrészt pedig épp a VW-konszern termékeire jellemző, hogy a 3 év garancia lejárta után jön egy többszázezres javítás (váltó, féltengely, stb.) Az általatok említett Skodák-VW-k 4-5 évesek…

  • 2017.10.31. at 20:06
    Permalink

    Ez így szépnek,jónak tűnik,de csak részben igaz.Az összehasonlítást magyarországi,hivatalos magyar márkaszervizben szervizelt,igazolható futásteljesítményű autókkal kellene végezni,magyar szervízkönyvvel,ami alapján a javítási előtörténet,futásteljesítmány pl. az Audinál ellenőrizhető Európa szerte.Amennyiben a computerben nincs adat,felejtsd el a kiválasztott autót.
    Ilyen autó nagyon viszont nagyon kevés van,pont a Superb-et és az A6 2,5 tdi-t,A4 1,9 és 2.0 tdi-t néztem az elmúlt 3 hónapban.A legáltalánosabb,hogy nincs,vagy hamisított szervizkönyve van,nem gyári,ahol ellenőrizhető.Majdnem mindegyiknél,ami külföldről jött-de most már a magyaroknál is -az óra vissza van pörgetve,csomó festett elem,legolcsóbb alkatrészekkel javítva,stb.A kalkuláció pedig nagyon egyszerŰ. rámész pl. a http://www.autoscout.de-re,kiválasztod a Mo-on neked kinált típust,hozzáadod a vételárhoz a regadót, a forgalombahelyezési,utazási költségeket és rögtön kiderül,hogy a magyar eladó által megadott futásteljesítmény messziről sem áll arányban az előző árképzéssel.Sok használtautós cég pedig kamu,külön erre a célra létrehozott cégtől veszi meg az autót,aki pl.az ÁFÁT erre az autóra nem fizette ki.Ezt az autót adják el neked,s csodálkozol,hogy jön az autóért az APEH.

Vélemény, hozzászólás?