Hatan, sok csomaggal? Ide már kisbusz kell!
Piaci körkép: legalább hatszemélyes kisbuszok négymillióig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mi a megoldás, ha egy nagy egyterű is kevés a család vagy a baráti társaság szállítására? Körülnéztünk a 6-9-személyes kisbuszok kínálatában, hatéves korig és négymillió forintig.
Renault Trafic, Opel Vivaro, Nissan Primastar? Egyremegy. Mindegyik jól vezethető és létezik belőlük hosszú kivitel is
Ott folytatjuk, ahol legutóbb abbahagytuk, amikor olcsó egyterűt kerestünk a nyaraláshoz. Hiszen az egyterűekből ugyan léteznek hat- és hétszemélyes változatok, ám ezek ennyi személynek már egészen biztosan nem kényelmesek hosszú távon. Ráadásul az öt feletti ülőhelyek a csomagtérből hajthatók ki, így heten legfeljebb az egynapos strandcuccukkal tudnak elindulni egy egyterűvel. Ahhoz, hogy mindenki magával vihesse az egy-két hétre szükséges holmiját is, hat fő esetében már kisbusz kell. Feltérképeztük hát, hogy miből válogathatnak a négy- vagy többgyermekes családok, illetve a többedmagukkal útnak induló családi, baráti társaságok.
Négymillióért még nem kapunk hatéves Mercedes kisbuszt, pedig Isofix üléseket ezek kínálnak a legnagyobb számban
Magasított kivitelben is kaphatók a Fiat Ducato, Peugeot Boxer és Citroën Jumper példányai
Kempingezéshez sokkalta jobb egy kisbusz, mint bármely személyautó, év közben viszont jobban hasznosítható, mint egy lakóautó
Típus | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Renault Trafic 2.0 dCi | 2010-2012 | 101 472-400 000 | 2 200 000-3 999 000 |
Renault Trafic 2.5 dCi | 2011 | 125 626 | 3 970 000 |
Renault Master 2.5 dCi | 2011 | 173 000 | 3 990 000 |
Opel Vivaro 2.0 CDTI | 2010-2013 | 211 500-351 000 | 2 699 000-3 990 000 |
Opel Vivaro 2.5 CDTI | 2011 | 150 000 | 3 988 700 |
Citroën Jumper 2.2 HDI | 2010 | 236 500-275 000 | 2 580 000-3 190 000 |
Citroën Jumpy 2.0 HDI | 2012 | 319 000 | 3 600 000 |
Fiat Scudo 2.0 MJet | 2010 | 203 000 | 2 700 000 |
Fiat Ducato 2.0 MJet | 2011-2012 | 25 000-163 000 | 3 200 000-3 950 000 |
Fiat Ducato 2.2 MJet | 2010 | 147 000 | 3 550 000 |
Fiat Ducato 2.3 MJet | 2010 | 183 000-203 000 | 3 000 000-3 989 000 |
Ford Transit 2.2 TDCI | 2010-2012 | 45 920-242 415 | 2 850 000-3 999 000 |
Hyundai H-1 2.5 CRDi | 2010-2011 | 156 233-218 923 | 3 290 000-3 999 000 |
Volkswagen Transporter T5 1.9 TDI | 2010 | 98 000 | 3 690 000 |
Volkswagen Transporter T5 2.0 TDI | 2010 | 349 000 | 3 599 000 |
Volkswagen Transporter T5 2.5 TDI | 2010 | 270 000 | 3 800 000 |
A Ducato-Boxer-Jumper triónál kisebb, de így is bőven elég lehet a Fiat Scudo és ikertestvérei, a Citroën Jumpy, a Peugeot Expert és a Toyota Proace
A Ford Transit érdekessége, hogy elsőkerék-hajtás helyett hátsókerék-hajtással is készült
A legnagyobbak közül egyedül a Renault Master fért bele a hatévesek négymillió forintos keretébe
Vajon mire alapozza a szerző a magasabb fenntartási költségeket? Egyedül a 10 napos illetve a havi matrica drágább 8 személyestől, mint egy egyterűnél. Azonban Trafic/Vivaro létezik 7 személyes kivitelben is, Passanger/Tour megnevezéssel, ráadásul ezek nem a puritán teherautóbelsőt kapták, hanem gazdag alapfelszereltséget, vastag szövet szőnyeget, teljes kárpitozást. Azt sem érdemes elfelejteni, hogy ekkora autóknál érdemes a dupla (első és utastéri) klímásakat keresni. Ezen autók esetén hatványozottan érvényes, hogy nem évjáratot (kilometert), hanem állapotot veszünk.