Házi feladat: építs 600 lóerős Honda Civicet!

600 lóerős Honda Civicet építettek egy amerikai egyetem nebulói

Hallottál már menőbb iskolai projektről, mint az, amikor arra kérnek, hogy vegyél részt egy 600 lóerős versenyautó építésében?

Bárcsak beneveznék élesben is egy versenyre a dél-karolinai diákok Hondáját

Jó lehet Dél-Karolinában diákoskodni, főleg a Clemson Egyetemen, ahol egy Honda Civic megépítését kapták feladatul a mérnökcsemeték. Ám nem akármilyen Civicről van szó, hiszen egy ralikrossz versenyeken is helytálló példányt kellett összedobniuk a tanulóknak. Persze nem csak úgy hűbelebalázs módjára. Két követelményt támasztottak az autóval szemben. Legyen pokolian erős, és egyben hatékony is. Ezt a két dolgot pedig köztudottan nehéz összeegyeztetni ugyebár.

Hirdetés

Két évig tartott a munka

Nos, a dél-karolinai diákoknak sikerült, ugyanis egy 600 lóerős hibrid szörnyeteggel rukkoltak elő. A Deep Orange 9 nevű projekthez a Honda is nyújtott némi támogatást, és összesen két évbe telt, mire elkészült a nagy mű. Az egyedi Civic simán benevezhetne napjaink legrangosabb ralikrossz versenyeire, és valószínűleg nem is vallana szégyent. Álló helyzetből 2 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/óra tempóra. Az autó egyik érdekessége a sok közül, hogy a négyhengeres, kétliteres, kompresszoros, benzinmotort az autó közepére pozícionálták és a hátsó tengelyt hajtja 400 lóerővel, míg a villanymotor pedig az első tengelyt 200 lóerővel. A villanymotor és a fékenergia-visszanyerés segítségével egyébként harminc százalékkal sikerült csökkenteni az autó fogyasztását. Ami persze furcsán hangzik egy 600 lóerős versenygép esetén, ám ebből is jól látszik, hogy a sprintversenyek világába is begyűrűzik a hatékonyság kérdése.

Simán hozza a jelenlegi legkomolyabb gyári versenyautók szintjét az egyetemisták gépe

Mivel a ralikrossz versenyeket tartották szem előtt a diálkok, ezért hátsókerék-kormányzást is kialakítottak, ami felettébb jól jön a kanyargós krosszpályákon, illetve félig aktív felfüggesztéssel szerelték fel a Civicet, annak érdekében, hogy a pályák változó felületéhez könnyedén alkalmazkodjon. Bár arról nincs hír, hogy élesben is kipróbálnák, benevezve egy nevesebb bajnokságba, de csodálnám, ha nem hallanánk még az autó felől.

Deep Orange 9 néven futott az autó elkészítését célzó projekt. A rajtszám is erre utal

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?