Hétféle hajtással lépett piacra Magyarországon is az új Tucson

Sima és plug-in hybrid is készül a Tucsonból, a Hyundai legsikeresebb modelljéről nehéz nem beszélni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alaposan átalakult, de az eredeti értékek nem változtak. A Tucson divatos, rendkívül sokoldalú és végtelenül látványos, a bele pakolható extrákat pedig prémium modellek is megirigyelhetik.

Utazás és rendezvények híján az autós sajtó is alaposan átalakult 2020-ban. Testközelből már csak akkor találkozhatunk a legtöbb új autóval, amikor kézhez kapjuk a tesztautó kulcsát, de szinte kivétel nélkül minden importőr azon dolgozik, hogy mire ez megtörténik, az összes részletét ismerhessük és ismertethessük veletek. A Hyundai Tucsonról pedig nem csak kell, de meg is éri és pláne nagyon sokat lehet beszélni. Az egyik legmeghökkentőbb újdonsága az évnek úgy is, hogy a Hyundaitól nem először kapunk ennyire radikálisan más külsejű autót. A Tucson még a Konához képest is egészen más, különc az egész autóiparban, és mindezt úgy teszi, hogy közben továbbra is egészen észszerű és logikus választásnak tűnik, akárcsak elődei. A Tucson 2004 óta van a magyar piacon, összesen 10 000 példányt adtak el belőle itthon, és a kifutó széria, a harmadik generáció még mindig kimagasló értékesítési számokat hoz, nem mellesleg pedig a legnépszerűbb Hyundai modell.

Népszerű és igencsak népes szegmens tagja, a kompakt SUV-k között pedig remek árával, helykínálatával és még kinézetével is különösen vonzó.

Az új Tucson ez utóbbit kicsit más irányból fogta meg. A Hyundainál pontosan kiszámolták, hogy a vásárlók milyen formákra, vonalakra ugranak a leginkább, és bármennyire is tűnik radikálisnak az újdonság, ez nagyon is bejött. Az egyszerű szemlélő azonnal elkezdi keresni a Tucson lámpáit, amiket leginkább csak akkor talál meg, ha felkapcsolják. A nappali menetfény a hűtőrács része, a tompított és távolsági fényszórók külön blokkba kerültek, a megjelenés mégsem idegen. Ezek a csúcsíves formák folytatódnak a hátulján is, és a szögletesített kerékjáratok, az élesre rajzolt oldalsó ívek és a gömbölyded gépháztető tökéletesen megférnek egymás mellett egy autón. Az új Tucson megint jól néz ki, és máshogyan jól, valahogy így kell rendesen generációt váltani.
Hyundai Tucson 4. generáció - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4500 1865 1650 2680 577-620-1725-1799
Hirdetés
Fényezései mellé más színű tető is választható, érdemes egyébként megfigyelni, hogy a tetőív egészen a hátsó ledes lámpákig vezeti a tekintetünket, miközben a Tucson sajtóanyagában egy szóval sem próbálják meg ráhúzni a kupé jelzőt. Láthatunk rajta ismerős vonásokat más márka modelljeiről, de a harmóniát, ami az új Tucsont jellemzi, semmi nem veszi el tőle. Amennyire radikális és divatos a külső, sokrétű a műszaki tartalom is.

Megmaradt olyan sokoldalúnak, ahogy azt a vásárlók szeretik, összesen hétféle hajtáslánccal érhető el.

Ezek közül a legérdekesebb mindenképp a konnektoros hibrid, mely 265 lóerős összteljesítménnyel és 50 kilométeres tisztán elektromos hatótávval érkezik meg 2021-ben a piacra. Ahogy most mindenkinél, úgy a Hyundainál is az elektrifikáció a legfontosabb az európai szabályozások miatt. Ugyanakkor a Tucsonnál a használhatóság és a lehetőségek is fontos szempontot játszottak, így például a plug-in hybrid összkerekes verziójában nem külön hajtott tengelyeket alkalmaztak, hanem hagyományos, elektronikusan vezérelt összkerékhajtást. A benzinmotor 1,6 literes turbós négyhengeres, melyre egy villanymotort és egy hatfokozatú automataváltót csatoltak. A hagyományos hibrid hajtáslánca szinte megegyezik a konnektoroséval annyi különbséggel, hogy a 66,9 kW-os villanymotor helyett 44,2 kW-os hajt, és 13,8 kWh-s akkumulátor helyett 1,49 kWh-sat építenek a hátsó üléssor alá. A rendszerteljesítmény ebben az esetben 230 lóerő, és ehhez a verzióhoz is elérhető az összkerékhajtás. A hagyományosabb kivitelek között megtaláljuk az 1,6-os turbós benzinmotort 150 és 180 lóerős teljesítménnyel, valamint az 1,6-os dízelt is 115-tel, valamint mindegyik 48 voltos kisegítő könnyű hibrid rendszerrel szerelt változatát is. Ebben az esetben a kézi váltós modelleknél akár nagyobb tempónál gázelvételre képes leállítani a motort, ha épp nincsen rá szükség, és a másodperc tört része alatt újra beindítani, amint a gázra lépünk. Hatfokozatú kézi váltó mellett hétfokozatú duplakuplungos automataváltó is elérhető a 150 lóerős sima benzines és dízel verziókon kívül.
Hyundai Tucson, 2020 - műszaki adatok
1.6 T-GDI HEV 1.6 T-GDI 48V 150 1.6 T-GDI 48V 180 1.6 CRDi 48V 1.6 T-GDI 1.6 CRDi
Emissziós norma Euro 6d
Hengerűrtartalom [ccm] 1598
Hengerek/szelepek száma 4/16
Teljesítmény [LE (1/min)] 230 150 180 136 150 115
Nyomaték [Nm (1/min)] (DCT/4WD) 265 (1500-4500) 250 (1500-4500) 265 (1500-4500) 280 (1500-3000) (320 (2000-2250)) 250 (1500-4000) 280 (1500-2750)
Gyorsulás 0-100 km/h (DCT/4WD) 8 (-/8,3) 10,3 (9,6/-) 9,4 (9/-) 11,4 (11,6) 10,3 (-/10,6) 12,1
Végsebesség [km/h] (DCT/4WD) 193 189 205(-/201) 180 189 175
Saját tömeg [kg] (DCT/4WD) 1564-1685 (-/1634-1755) 1463-1588 (1491-1621/-) 1463-1588 (1558-1689) (1531-1660 / 1590-1729) 1425-1575 (-/1590-1729) 1477-1628
Megengedett össztömeg [kg] (DCT/4WD) 2175 (-/2245) 2065 (2100/-) 2065 (2170) (2140/2200) 2050 (-/2130) 2105
Hirdetés
Óriási a változás az utastérben is, ahhoz képest, milyen volt az előző, de a Hyundai jelenlegi márkaarculatához sem hasonlít egyáltalán. Első ránézésre elég prémiumos hatást kelt, ami az elrendezést illeti. 10,25 colos kijelző szolgál műszeregységként és ugyanekkora multimédiaként is, utóbbi keretét úgy alakították ki, hogy a klímapanellel egy konzolt alkosson. Utóbbi nem kijelzőről, de érintőgombos panelről vezérelhető, ami a hagyományos megoldáshoz képest mindenképpen szokást fog igényelni.

A digitalizáció nem áll meg ennyinél, prémium modelleket idéző szolgáltatással, online kapcsolattal és okostelefonos alkalmazással készült a Hyundai ügyfelei számára.

Az applikáció használata Magyarországon ötéves előfizetéssel vehető igénybe, rajta keresztül távolról nyitható és zárható az autó, figyelhető a pontos helye, menetadatai naplózhatóak és a hibridek esetén a töltés vezérelhető és nyomonkövethető a távolból. Ezek mellett pedig a Hyundai szabadalma alapján a hátsó ülésfoglaltság érzékelő nem csak a kiszálláskor figyelmezteti a sofőrt, de akkor is, ha már lezárta és elhagyta autóját, értesítést küld a telefonra, ha az autóban maradt volna valaki. Vezetéstámogató rendszerekből összesen 14-félét kínál a Tucson a megszokott sávtartó, holttérfigyelő, távolságtartós tempomat, ráfutásgátló és ütközésre figyelmeztető mellett olyan érdekes megoldással is, mint a holttérfigyelőre bekapcsoló tolatókamera, melynek képét az aktuális oldalra fókuszálva a műszeregységen láthatja a sofőr. Kényelem és praktikum szempontjából az új Tucson is brillírozik, ami a litereket illeti, a legkisebb csomagtérrel rendelkező variáns is 546 literes alapból (CRDi 48V), a hagyományos benzines turbós változaté viszont 620 liter és mindegyik közel 1,8 köbméterre bővíthető.
Hyundai Tucson alapárai (Ft)
1.6 T-GDi 2WD MT (150 LE) 7 999 000
1.6 CRDi 2WD MT (115 LE) 8 999 000
1.6 T-GDi MHEV 2WD iMT (150 LE) 9 299 000
1.6 T-GDi hybrid 2WD 6AT (230 LE) 10 499 000
Hirdetés
A mechanikai tartalom terén sem áll rosszul a Tucson, MacPherson első futóművet és többlengőkaros hátsót kapott az összes elsőkerekes kivitel is. Ennek hangolásához a létező összes körülményt letesztelték, furcsán hangzik, de még a Nordschleifén is megfuttatták az új SUV-t. Erre vélhetően az adaptív futómű tesztelésekor volt szükség, az új Tucson menetmódjai között sportosabb beállítást is választhatunk, mely keményíti a rugózást és gyorsabb gáz-, valamint kormányreakciót ad. A vezetéstámogatók mellett rengeteg biztonsági felszerelés és fejlesztés is vigyáz az utasokra, az egyik épp a holttérfigyelővel áll összefüggésben, álló helyzetben nem engedi kinyitni a hátsó ajtót az utasoknak, ha éppen jön autó, valamint már az első ülések között is fújódik fel lufi oldalirányú ütközésnél. A Hyundai bizakodva áll az új modellhez, a kategória népszerűségét tekintve teljes joggal. A Tucson eddigi jó hírét és népszerűségét az új még így látatlanban is emelni tudja, be kell valljuk, várjuk már az első métereket vele. A hagyományos, valamint a mild hybrid és az alapváltozatok árai már ismertek, a plug-in hybrid tavasszal érkezik a piacra, a gyártó pedig 3-4 hónapos szállítási időt tud ígérni a rendeléstől számítva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?