Hétféle hajtással lépett piacra Magyarországon is az új Tucson
Sima és plug-in hybrid is készül a Tucsonból, a Hyundai legsikeresebb modelljéről nehéz nem beszélni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alaposan átalakult, de az eredeti értékek nem változtak. A Tucson divatos, rendkívül sokoldalú és végtelenül látványos, a bele pakolható extrákat pedig prémium modellek is megirigyelhetik.
A Tucson már plug-in hybrid hajtással is debütált, 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan
Semmihez sem hasonlítható, nagyon különc, mégis igazán stílusos
Pontosan kiszámolták a vásárlók igényeit, nem kétséges, hogy bejön
Népszerű és igencsak népes szegmens tagja, a kompakt SUV-k között pedig remek árával, helykínálatával és még kinézetével is különösen vonzó.
Az új Tucson ez utóbbit kicsit más irányból fogta meg. A Hyundainál pontosan kiszámolták, hogy a vásárlók milyen formákra, vonalakra ugranak a leginkább, és bármennyire is tűnik radikálisnak az újdonság, ez nagyon is bejött. Az egyszerű szemlélő azonnal elkezdi keresni a Tucson lámpáit, amiket leginkább csak akkor talál meg, ha felkapcsolják. A nappali menetfény a hűtőrács része, a tompított és távolsági fényszórók külön blokkba kerültek, a megjelenés mégsem idegen. Ezek a csúcsíves formák folytatódnak a hátulján is, és a szögletesített kerékjáratok, az élesre rajzolt oldalsó ívek és a gömbölyded gépháztető tökéletesen megférnek egymás mellett egy autón. Az új Tucson megint jól néz ki, és máshogyan jól, valahogy így kell rendesen generációt váltani.Lehet látni benne sok mindent, de a Tucson külsőre mindenképp megnyerő és feltűnő
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4500 | 1865 | 1650 | 2680 | 577-620-1725-1799 |
Hétféle hajtással készül, háromféle hibrid és elektronikusan vezérelt fizikai összkerékhajtás is lehet benne
Megmaradt olyan sokoldalúnak, ahogy azt a vásárlók szeretik, összesen hétféle hajtáslánccal érhető el.
Ezek közül a legérdekesebb mindenképp a konnektoros hibrid, mely 265 lóerős összteljesítménnyel és 50 kilométeres tisztán elektromos hatótávval érkezik meg 2021-ben a piacra. Ahogy most mindenkinél, úgy a Hyundainál is az elektrifikáció a legfontosabb az európai szabályozások miatt. Ugyanakkor a Tucsonnál a használhatóság és a lehetőségek is fontos szempontot játszottak, így például a plug-in hybrid összkerekes verziójában nem külön hajtott tengelyeket alkalmaztak, hanem hagyományos, elektronikusan vezérelt összkerékhajtást. A benzinmotor 1,6 literes turbós négyhengeres, melyre egy villanymotort és egy hatfokozatú automataváltót csatoltak.Különleges az utastér dizájnja és kialakítása is, a hangsúly a kijelzőké
Gombokkal váltunk irányt, érintőgombos panelen kezeljük a klímát
1.6 T-GDI HEV | 1.6 T-GDI 48V 150 | 1.6 T-GDI 48V 180 | 1.6 CRDi 48V | 1.6 T-GDI | 1.6 CRDi | |
Emissziós norma | Euro 6d | |||||
Hengerűrtartalom [ccm] | 1598 | |||||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 230 | 150 | 180 | 136 | 150 | 115 |
Nyomaték [Nm (1/min)] (DCT/4WD) | 265 (1500-4500) | 250 (1500-4500) | 265 (1500-4500) | 280 (1500-3000) (320 (2000-2250)) | 250 (1500-4000) | 280 (1500-2750) |
Gyorsulás 0-100 km/h (DCT/4WD) | 8 (-/8,3) | 10,3 (9,6/-) | 9,4 (9/-) | 11,4 (11,6) | 10,3 (-/10,6) | 12,1 |
Végsebesség [km/h] (DCT/4WD) | 193 | 189 | 205(-/201) | 180 | 189 | 175 |
Saját tömeg [kg] (DCT/4WD) | 1564-1685 (-/1634-1755) | 1463-1588 (1491-1621/-) | 1463-1588 (1558-1689) | (1531-1660 / 1590-1729) | 1425-1575 (-/1590-1729) | 1477-1628 |
Megengedett össztömeg [kg] (DCT/4WD) | 2175 (-/2245) | 2065 (2100/-) | 2065 (2170) | (2140/2200) | 2050 (-/2130) | 2105 |
Ügyesen sakkoztak a padlólemezzel, a plug-in hybrid akkumulátora a hátsó ülés alá került, a csomagtér minimum 546 literes
A digitalizáció nem áll meg ennyinél, prémium modelleket idéző szolgáltatással, online kapcsolattal és okostelefonos alkalmazással készült a Hyundai ügyfelei számára.
Az applikáció használata Magyarországon ötéves előfizetéssel vehető igénybe, rajta keresztül távolról nyitható és zárható az autó, figyelhető a pontos helye, menetadatai naplózhatóak és a hibridek esetén a töltés vezérelhető és nyomonkövethető a távolból. Ezek mellett pedig a Hyundai szabadalma alapján a hátsó ülésfoglaltság érzékelő nem csak a kiszálláskor figyelmezteti a sofőrt, de akkor is, ha már lezárta és elhagyta autóját, értesítést küld a telefonra, ha az autóban maradt volna valaki.Futóművét a Nordschleifén is hangolták, adaptív, gombnyomásra változó rugózás is elérhető hozzá
1.6 T-GDi 2WD MT (150 LE) | 7 999 000 |
1.6 CRDi 2WD MT (115 LE) | 8 999 000 |
1.6 T-GDi MHEV 2WD iMT (150 LE) | 9 299 000 |
1.6 T-GDi hybrid 2WD 6AT (230 LE) | 10 499 000 |
A hibridekből is kérhető összkerékhajtású kivitel
2004 óta 10 000 Tucson kelt el Magyarországon, a harmadik generáció az utolsó évében is nagyon népszerű