Hétüléses villanybatár a Teslától

Tesla Model X: az első elektromos crossover

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akár heten is elférnek a Tesla legújabb elektromos szabadidő-járművében, a Model X hátsó- és négykerék-hajtással is kapható lesz.

A Roadster után nagyobb fába vágta fejszéjét a Tesla, s bemutatta a Model S nevű négyajtós limuzin hajtásláncára és futóművére épített buszlimuzint és szabadidőautót kombináló Model X-et.
A 4976 mm hosszú újdonság három üléssorával 7 embernek kínál kényelmes helyet, és opcionálisan négykerék-hajtással is megrendelhető, míg szerkezetének legtrükkösebb elemei a Falcon Wings, azaz sólyomszárny fantázianévre hallgató hátsó szárnyas ajtók. A "Falcon Wings" ajtók a lehető legszűkebb helyeken is könnyen kinyithatók, és akkora nyílást hagynak, hogy nem is mászni, hanem csak simán belépni kell az utastérbe.

Tovább fokozza a típus praktikusságát, hogy a szendvicspadlóba épített akkumulátoroknak és hajtásláncnak köszönhetően az autó orrát és hátulját is szabadon tudták hagyni, így két csomagtérrel gazdálkodhatnak a Model X-szel utazók. A középkonzolba hatalmas, 17 colos érintőképernyőt helyeztek, erről vezérelhető a legtöbb kényemi és szórakoztató berendezés.
A várhatóan 2013-ban gyártásba és 2014-ben piacra kerülő Model X alapváltozata 60 vagy 85 kWh-s akkumulátorral érkezik, és a csak hátsókerék-hajtású Model S-sel szemben a crossover akár két villanymotorral dolgozó Dual Motor All-Wheel Drive összkerék-hajtással is kapható lesz. A második motor mintegy 50%-kal növeli meg az összesített nyomatékot, s az erősebb akkucsomaggal az autó kevesebb, mint 5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.
Hirdetés

Ráadásul a bejelentés szerint 55 mérföld/órás, azaz körülbelül 90 km/h-s sebességgel a Model X mintegy 480 km megtételére képes, ami komoly előrelépést jelent a manapság elérhető villanyautókhoz képest. A csatolt videón a Tesla emberei centiről centire bemutatják az autót, teletömik emberekkel, majd csomagokkal, de a végén akad egy kis gikszer: az első csomagtér teteje nem akar kinyílni, a bemutató közönsége csak mosolyog, de azért elég kellemetlen pillanatok lehettek a cég képviselőinek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 04:03
    Permalink

    Én olyan autóban nem szeretnék ülni soha többet, amelyikkel húszezreket kell otthagyni hetente a benzinkúton! Ez a legnagyobb anyagi teher ma Magyarországon, amivel már minden autós torkig van.

    Akkor most nincs autod?
    S nem is lesz vagy 20 évig?

  • 2017.10.31. at 04:03
    Permalink

    [i]bár azt nem mondja senki,hogy milyen időben,mert minusz 10 foknál szerintem még a felét sem tudja….viszont egy év múlva már csak 340km,aztán 5 év és lehet vinni a méhbe,mert gondolom az új akkuk hozzá egy vagyon lesz
    Nos ebben van igazság, de a tapasztalat és a garanciák azért élethosszi tartósságot ígérnek.[/i]

    csak hogy képben legyünk: A Mazdám 1983-as 2.havi kiadású, tehát 29 éves.És még csak kezdődő rozsda van rajta itt-ott.Egy elektromos autó aksija tuti nem bírja féltávig sem (14-15 év).Pláne ha télen nyáron az utcán áll.

  • 2017.10.31. at 04:03
    Permalink

    Sajnos ismételten előjön, hogy a gazdaságról halvány fogalmad nincs. Az, hogy [i]“húszezreket kell otthagyni hetente a benzinkúton[/i]” nem több, mint egy jól hangzó lózung. Mihez képest 20 ezer? Csak azért kérdezem, mert ha kicsit utánanéznél, akkor rájönnél, hogy jelenleg a benzin “nem is olyan drága”, még ha sokan azt gondolják is. Legegyszerűbb azt megnézni, hogy az elmúlt 20 évben a mindenkori minimálbérért hány liter benzint lehetett venni.
    1992-ben a minimálbérért 119 liter benzint lehetett venni, 1996-ban 120 litert, 2000-ben 106 litert, 2004-ben 217 litert, 2008-ban 235 litert, 2012-ben 218 litert (ma tankoltam 425-ért, ezzel számoltam).
    Lehet persze keresni más mérőszámokat is, de ez talán elég objektív. Az valóban igaz, hogy kicsit rosszabb a helyzet, mint 2008-ban volt, de azért nem olyan veszélyes. Az igaz, hogy a sajtó elég sokat foglalkozik a kérdéssel, és ezért hajlamosak vagyunk elhinni, hogy ennyire magas még soha nem volt a benzinár, de a számok mást mutatnak (reálértéken).
    Ha a benzin 775 Ft lenne, akkor lenne az 1996-os árszinten a minimálbérhez képest (és ennél volt rosszabb év több is). Persze én sem akarom, hogy ennyire megemeljék, csak a helyes értékeléshez jobb a tisztánlátás.

  • 2017.10.31. at 04:03
    Permalink

    Nos ebben van igazság, de a tapasztalat és a garanciák azért élethosszi tartósságot ígérnek.
    Én olyan autóban nem szeretnék ülni soha többet, amelyikkel húszezreket kell otthagyni hetente a benzinkúton! Ez a legnagyobb anyagi teher ma Magyarországon, amivel már minden autós torkig van.

  • 2017.10.31. at 04:03
    Permalink

    Ja még új az autó addig 480 km-t lehet meg tenni vele…bár azt nem mondja senki,hogy milyen időben,mert minusz 10 foknál szerintem még a felét sem tudja….viszont egy év múlva már csak 340km,aztán 5 év és lehet vinni a méhbe,mert gondolom az új akkuk hozzá egy vagyon lesz,nekem nem kéne semmi olyan,amit akku hajt!Esetleg majd ha olyanok lesznek ezek az autók,hogy menet közben utána is tölti az áramot!

  • 2017.10.31. at 04:03
    Permalink

    Remek a cikk, köszönjük!!!!
    Nicola Tesla a Világ legnagyobb feltalálója volt, a nevére alapított amerikai cég is hatalmas eredményekkel, lehetőségekkel és reménnyel kecsegtet. Egyetlen, ám egyre bosszantóbb hibájuk az, hogy nem MOST, hanem “MAJD” valamikor lesz kézzel fogható, sorozatgyártott, ténylegesen megvásárolható, elérhető elektromos autójuk.

    A Tesla Roadster egy apró, szűkös sportkocsi. A csúcstechnika bemutatásán kívül közlekedésre nem való, két kisméretű felnőtt is nehezen fér el a lapos kis dobozban. Értelmes, használható autókat kellene gyártani!

    A Tesla S modell nagyon szuper, óriási helykínálattal, gyönyörű kinézettel, álmunkban sem remélt menettulajdonságokkal, de már 3-4 éve ígérgetik és még mindig nem sikerült elindítani a sorozatgyártását és ténylegesen piacra bocsájtani! Ez nagyon bosszantó, hogy már nagyon régóta ígérgetik és a végtelenségig elhúzzák vele az időt.

    A Tesla X modell még az S modellt is felülmúlná, ha biztosra vehetnénk, hogy valóban lesz belőle kézzel fogható, működő megvásárolható autó 1013-ra! Mert az embereknek MOST van rá szüksége, nem hosszú évekkel később! A MOST-nak van értéke, a MAJD az sajnos csak mézesmadzag… addig százszor belefulladunk a benzinbe/gázolajba, amíg kapható lesz és végre ideér Magyarországra is, ahol talán a világon a legkritikusabb a helyzet a fizetések és az üzemanyagárak arányát tekintve! Ez azt jelenti, hogy itt volna a legnagyobb szükség az elektromos autókra, mégis hozzánk az utolsók között érkeznek meg!

Vélemény, hozzászólás?