Hiába az álca, a nagytesókra akar hasonlÃtani a frissÃtett Polo
A Fabia megjelenése után várható a frissÃtett VW Polo - a Golfra hajaz majd a hátulja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
KreatÃvan álcázták a Volkswagen Polo faceliftjének tesztpéldányát közútra, valószÃnűleg a szÃnválasztás is szándékosan ennyire jellegtelen. De mindez ne tévesszen meg senkit, sok apró részlet változik a kisautón, ha közelebbÅ‘l megnézzük a kémfotókat.
A Volkswagen csoport kisautói számára 2021 mindenképp fontos év lesz, nem csak az új Skoda Fabia megjelenése miatt, hanem mert a jelenlegi Polo-generáció a modellciklusa közepéhez ért, Ãgy megérett a faceliftre. Inkább a Skodánál szokás csoporton belül az a technika is, amit most a Polón láthatunk, a fényezés szÃnével azonos álcával és a régi modell részleteit mintázó matricákkal próbálják a jelenlegi változatnak álcázni a frissÃtett modellt. Ez a részletek megfigyelhetÅ‘ségét nem befolyásolja, legfeljebb a kémfotósok feladatát nehezÃti meg, hiszen a tesztpéldány sokkal jobban elvegyül, mint a megszokott, fekete-fehér mintákkal körbetapétázott prototÃpusok.
Kiemelten nagy igazság ez a jelenlegi helyzetben, hiszen az álcázott rész gyakorlatilag a fél autó, annyi a megváltoztatott apró részlet. Matrica takarja például a hűtÅ‘rács egy részét, gyanús az elsÅ‘ fényszóró, valamint biztosan megújulnak az elsÅ‘ lökhárÃtók is, de mindez elenyészÅ‘ változásnak tűnik az autó hátuljához képest.
A tesztpéldány hátsó lámpáinak működését például bizonyára még a gyárban ellenÅ‘rizték le, hiszen a fényképeken a jelenleginél jóval nagyobb, frissÃtett lámpatesteket teljes egészében az autó fényezésével azonos szÃnűre maszkolták, majd erre ragasztották a régebbi lámpákat imitáló matricákat. A megoldás Ãgy nem csak világÃtani nem tud rendesen, de az álcázásban sem jeleskedik: jól látszik ugyanis, hogy a változás az összes hátsó elemet érinti majd, ezzel is a nyolcadik generációs Golfhoz közelÃtve a dizájnt.
Az autó elejéhez hasonlóan a hátsó lökhárÃtókon is sok érdekes maszkolást fedezhetünk fel, de mindennél jobban szemet szúrnak a hatalmas kipufogóvégek, amelyek a jelenlegi R-line Polo kamuvégeinél is nagyobbak. InnentÅ‘l már csak a remény marad, hogy ezt is az álcázás és a megtévesztés kedvéért tették oda a Volkswagen emberei. Ha Ãgy van, akkor most épp azon mosolyognak, ahogy mindenki megÃrja: Még nagyobb kamu kipufogóvégekkel érkezik majd a frissÃtett Polo!
FÅ‘ként furcsa párosÃtás a sportos durrogó az acélfelnikkel és a világ talán legunalmasabb ezüst szÃnárnyalatával, de ezek a részletek nagy valószÃnűséggel csak az álcázás és elvegyülés megkönnyÃtését szolgálják. A technológiai fejlemények még nem nyilvánosak, Ãgy nem tudni, hogy ezen a téren mit virÃt majd a frissülÅ‘ Polo, de az nagyon valószÃnű, hogy az MQB A0 platformra fejlesztett új extrák nagy részét, például a digitális műszeregységet is megkapja majd. Minden jel arra utal, hogy a Polo frissÃtését az új Fabia bemutatkozása utánra idÅ‘zÃti a cégcsoport, ami logikus, hiszen ezzel is enyhÃthetÅ‘ lesz a cégcsoporton belüli friss konkurencia Polo-eladásokra káros hatása.