Hiába az uniós nyomás, marad a benzinárstop. Megéri küzdeni?
Miért zavarja az Európai Uniót, hogy nálunk olcsóbb a benzin? Mutatjuk a részleteket!
A Technológiai és Ipari Minisztérium az Európai Bizottság belső piacáért felelős biztosának levelére reagálva kijelentette: továbbra is megmarad a hatósági árazás a kutakon a magyar rendszámos autóknak. Mutatjuk, mi ezzel a probléma.
Rohamosan emelkednek az üzemanyagárak azok számára, akik nem magyar rendszámos autóval érkeznek a hazai töltőállomásokra, a legfrissebb áremelkedésről ide kattintva olvashatsz!
semmi problémája az EU-nak azzal, hogy te olcsóbban tankolhatsz.
Az EU-s biztos levélben küldte meg aggályait Palkovics László technológiai és ipari miniszternek. Breton levelében további információkat is kért a tárcavezetÅ‘tÅ‘l, többek közt arra kÃvánt választ kapni, hogy mi indokolja az intézkedést, illetve hogy a benzinárstop meddig lesz érvényben. Figyelmeztette továbbá Palkovics Lászlót, hogy a magyar rendszámhoz kötött olcsóbb üzemanyag az uniós jog megsértésének minÅ‘sülhet, ezzel pedig bÃrósági eljárást kockáztatunk, ilyen diszkriminatÃv árazást az Európai Unióban nem lehet alkalmazni.Az Európai Unió nem azt kifogásolja, hogy legfeljebb 480 forint lehet a 95-ös benzin és a normál gázolaj, a probléma forrása, hogy a képen látható autó nem tankolhatna 480 forintért: a más EU-s állampolgárokra vonatkozó rosszabb feltételeket tiltja a szabályozás
A minisztérium álláspontja szerint a hazai autósoknak egyelÅ‘re nem kell változásra számÃtani, marad a hatósági ár a kutakon
A probléma forrása, hogy ezek az előnyök az elmúlt közel két évtizedben természetessé váltak, elfelejtettük, hogy milyen lenne az élet nélkülük.
BorÃtékolhatóan össznépi felháborodás lenne, ha holnap Ausztria vagy Németország bejelentené, hogy innentÅ‘l az ott élÅ‘ magyarok fele annyi fizetést kapnak az ott végzett munkájukért, ahogy azt is jogtalan sérelemnek éreznénk, ha ezekben az országokban holnaptól a magyaroknak dupla annyiba kerülne a kenyér. UgyanÃgy fájna például a vámok visszaállÃtása, ekkor ugyanis rengeteg exporttermékünket válna veszteségessé értékesÃteni az unióban, és még sorolhatnánk a példákat. Ennek ellenére lényegében mi most éppen ezt csináljuk az üzemanyagárakkal a külföldiek szemszögébÅ‘l.Nagyon leegyszerűsÃtve az Európai Unióval járó elÅ‘nyöknek az ára, hogy nekünk is biztosÃtani kell ugyanezeket a feltételeket más tagországok, és azok lakói felé
Nagyon korrekt összefoglaló.
A helyreállÃtás alapból nekünk járó stexet meg ellopták tÅ‘lünk. Az nem baj, az nem sért uniós jogot?
Smucig népség.
Eu kompenzált, de a f.desz ellopta. (nyilván hagyják mert ők is azt csinálják)
Azért külön érdekes, hogy a bérkülönbség sosem zavarta az eu-t.