Az apró méret miatt még rendőrautóként sem igazán komolyan vehető, ez azonban nem von le a kívánatosságából (Forrás: RM Sotheby's)
Történelmi jelentőségű négykerekűhöz juthat hozzá az, akinél utoljára koppan a kalapács a RM Sotheby’s árverésén. A Subaru 360 a márka első autója, ami 1958-ban mutatkozott be, teljesítve az akkori „kei car” kategória törvényileg szabályozott előírásait. Az önhordó karosszériás apróságot 356 köbcentis kéthengeres blokk hajtja (bizonyos export piacokra készült 423 köbcentivel gazdálkodó verzió is), amit a farban helyeztek el. A mindössze 299 centi hosszú karosszéria négy főnek biztosít férőhelyet, az önsúly 410 kilóra rúg. Nulla-százas gyorsulásról ebben az esetben nem lehet beszélni, mivel 96 km/h a hivatalos végsebesség, a háromsebességes kéziváltóval szerelt modell négy liter alatti fogyasztással kíméli a tulajdonos pénztárcáját.
Kéthengeres, 356 köbcentis mozgatja a 410 kilós karosszériát, a százat sosem képes elérni a Subaru 360, így elfogóautónak nem lenne a legjobb választás (Forrás: RM Sotheby's)
Az 1971-ig kínált típusból ugyan 392 ezer példány készült, de a most árverésre bocsátott példányból nem sok létezik. A kis Subaru rendőrautóként szolgált, aminek szerencsére minden látható jele megmaradt a karosszérián. A fekete-fehér fényezés, a logók és a sziréna igen kívánatossá teszi a 360-ast, a hangulat fokozása érdekében a kalaptartón két rendőrségi fejfedő pihen, amik szintén járnak az autóhoz. Utoljára 2010-ben árvereztek el hasonló rendőrségi Subarut, akkor átszámítva bő hatmillió forintért talált gazdára a pici rendőrautó.
A hossz 299, a szélesség pedig 130 centi, így akár egy nagyobb lifttel az emeltre is felvihető lenne (Forrás: RM Sotheby's)