Idén is mínuszosan indult az autópiac
Autópiac: a tavaly januári eredmény több mint tizede hiányzott idén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly januárban még mondhatni, hogy békeidőket éltünk, azóta azonban az autópiac is nehéz időszakot él, az idei január is elmaradást hozott az előző évhez képest.
Forgalomba helyezett járművek Magyarországon 2021 januárjában (Forrás: DATAHOUSE)
2021 | 2020 | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 8867 | 10 114 | -12,3% |
Kishaszonjármű | 1772 | 1777 | -0,3% |
Busz | 39 | 160 | -75,6% |
Nagyhaszonjármű | 328 | 254 | 29,1% |
Motorkerékpár | 152 | 111 | 36,9% |
Összesen | 11 158 | 12 416 | -10,1% |
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2021. január (Forrás: DATAHOUSE Kft.)
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 1473 | 1. | Suzuki Vitara | 653 |
2. | Ford | 1016 | 2. | Fiat 500 | 631 |
3. | Dacia | 739 | 3. | Suzuki SX4 S-Cross | 556 |
4. | Fiat | 701 | 4. | Dacia Duster | 406 |
5. | Toyota | 637 | 5. | Ford Tourneo Custom | 371 |
6. | Skoda | 609 | 6. | Skoda Octavia | 244 |
7. | Volkswagen | 546 | 7. | Suzuki Swift | 226 |
8. | Hyundai | 483 | 8. | Hyundai Tucson | 203 |
9. | Kia | 412 | 9. | Hyundai Kona | 172 |
10. | Mercedes-Benz | 340 | 10. | Dacia Lodgy | 161 |
A modellek között szokás szerint első a Vitara, s a harmadik hely is egy esztergomi modellé, kizárásos alapon az SX4 S-Crossé. A Suzuki ráadásul a Japánból érkező Swifttel is befért a 10 legnépszerűbb modell közé, s jó hónapot zárhatott a Hyundai is, hiszen a friss Tucson mellett a Kona is felfért a listára, ahogyan a nagycsaládosok kedvencének számító Dacia Lodgy is.
Újra és újra ledöbbenek a Golf top10-en kívülre történő száműzésén, azon meg pláne, hogy úgy tűnik, a magyarok elengedték az Opel kezét. Ha igazán a szívükön viselnék a márka sorsát, az immár francia háttér ismeretében is vennék az autóikat. A kompaktokról is kezdünk lemondani, bár ez európai szintű tendencia(a Golfnak azért ennek ellenére illene tartania magát). A kis Swift pedig mindig a “mi autónk” marad, amíg csak létezik, hiába aggatták rá ezt a jelzőt mostanság a Vitarára 😀
Ismét nem értem a Toyotát. Tavaly elvileg ők adták el tisztán a legtöbb autót. Elvileg nem volt reexport. A nagy lezárások alatt is szárnyalt. Értem, hogy az Auris név megszűnt és most már minden kompakt Corolla. De a top 10 modellekből hogy forogtak ki 2021-re? Hogy adtak el idén januárban fele annyi autót mint tavaly? A Corolla, Yaris páros talán egész évben ott volt. Most 161-nél kevesebbet adtak el belőle 1 hónap alatt, tavaly azért 200 felett voltak plusz a Január erős volt.
Itt a tavalyi cikk is, nem kell messzire menni:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/hazai-autopiac-uj-marka-kerult-az-elre/
2020-ban mit trükközött a toyota, amivel szárnyalt??? Az idei tűnik inkább a normális évüknek.
Készlethiány – Yarisból elvileg már a Cross változatot is rég be kellett volna gördíteni a szalonokba, de még a gyárudvaron is alig-alig akad. Plusz volt rá egy csomó visszahívás is, ha a gyárleállások nem lennének elég nagy tragédia, a már kész hibás darabokat nyilván nem lehet értékesíteni.
De alapból a Swift is egy hiánymodell, gondolom azért férhetett be egy havi top10-be, mert novemberben vagy decemberben hajóztak be egy nagyobb adag autót és most volt a hivatalos forgalomba helyezésük és vevőknek történő átadás. Kona szintúgy, ezeket a villanyautókat még tavaly rendelhették támogatásból, csak most értek ide.
Amivel lehet még trükközni az a kereskedésnek történő értékesítés (mikor hirtelen megjelenik 100 rendszámos bemutató autó), de ennek gyakori kijátszásához nem elég tőkeerős a hazai autópiac, másrészt nem is januárban szokták meghúzni, hanem üzleti év végén.
Érdekes, hogy a többi európai Fiat importőr még nem balhézta ki, hogy Magyarországon ne lehessen nyomott áron értékesíteni a Fiat 500-asokat. Évek óta tömegével mennek reexportra az itthon megvett 500-asok. Más márkáknál ezt a lehetőséget részben, vagy teljesen kiiktatták.
Suzuki a helyén, minden rendben. Hiányérzetem azért van, mert nem a Toyota a 2.