Így finanszírozhatsz kölcsönből egy SUV-ot!

Fizetett hirdetés

SUV-ot szeretnél? Segítünk!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szabadidő-autókért, avagy a városi terepjárókért töretlenül rajonganak a magyarok. Te is ilyen autót szeretnél, de kölcsönre is szükséged van hozzá? Mutatjuk mik a lehetőségek!

Egy kis SUV történelem
Hirdetés
Elképesztő a SUV (vagy Sport Utility Vehicle) térhódítása, és nemcsak nálunk, hanem világszerte. A nevének jelentése nagyjából „sportos szabadidő-autó”, vagy ahogyan gyakran hívják: városi terepjáró. De hát miért kellene nekünk egy terepjáró az aszfaltutakon? Nagyjából azért, ami miatt az Apple termékek is sikeresek. Talán nem kell, de vágyunk rá. Egy ilyen autómodellnek több előnye is van, amelyek sokak számára felülmúlják a hátrányait. A jelenlegi terepjárók elődjeit az 1940-es években fejlesztették ki, elsősorban a hadsereg számára, és valóban terepre készültek. Erős, négykerék-meghajtású autók voltak ezek, amelyeknél a formatervezés háttérbe szorult a praktikummal szemben. Ezeket a járműveket fejlesztették tovább később a polgári lakosság számára. Katonai változataival szemben itt már igényként megjelent a kényelem is. Kezdetben a tehetősebb réteg vásárolta a terepjárókat, egyrészt az ára miatt, másrészt azért, mert számukra fontos szempont volt a biztonság. Később egyre bővült a terepjárók kínálata, a dizájn sokat finomodott, de az erő és a 4×4-es meghajtás maradt. És maradt a magas ár is. Ezen csak a 2010-es évek változtattak, amikor a SUV-ok mérete csökkent, és emiatt, illetve az autóhasználati szokások miatt nem volt már szükség a négykerék-meghajtásra. A SUV-ok így olcsóbbak lehettek, és ahogy a kínálat bővült, elérhetővé váltak a széles tömegek számára. Mára már az eladott autókból szinte minden második SUV.
Ki ne szeretné?
A SUV magasabb és sokszor tágasabb, könnyebb belőle ki- és beszállni, jobban belátjuk az utat, és ezáltal nagyobb a biztonságérzetünk is. Az autó a méretével – még a mostanra elterjedt kisebb, kompaktabb kivitelben is – tekintélyt tud parancsolni. Ideális egy család számára, belefér a nagybevásárlás, de egy nyaralás kellékeit sem probléma vele elvinni, és nem mellékesen nagyon tetszetős formatervezés jellemzi. A választék óriási, gyakran az eredetileg egyáltalán nem terepjárónak készült modellekből is készül SUV típusú verzió, gondoljunk csak a kifejezetten városi közlekedésre tervezett kisautóra, a Toyota Yarisra. A kisebb autók megnőnek, a szedánok rövidülnek és magasodnak, míg a SUV-ok mérete kis mértékben csökken. Hátrány lehet viszont, hogy ezek az autók nagyobbak, ami miatt nehezebb lehet velük parkolni, de ez a tolatóradarok és tolatókamerák világában már nem olyan nagy probléma, illetve a méret miatt ezeknek az autóknak nagyobb lehet a tömege, így a biztosítása is drágább, illetve magasabb a fogyasztása. Ráadásul a gyártók is szívesen fordulnak a SUV-ok felé, hiszen ezeket az autókat nagyobb haszonnal tudják értékesíteni.
És a környezetvédelem?
Aki a környezet miatt aggódna, gondoljon, arra, hogy a SUV az elektromos autók piacából is egyre nagyobb részt követel magának, és mi magyarok kedveljük az elektromos autókat. 2023. első negyedévében az új autók piacán 6 százalék volt az elektromos autók részesedése, ami az előző év azonos időszakához képest 1,6 százalékos növekedést jelent. Ezzel a régióban előkelő helyen állunk, Lengyelországban az idei első negyedévben eladott új autók 3,3 százaléka, Csehországban 2,4 százaléka, Szlovákiában pedig 1,8 százaléka volt elektromos meghajtású. Ugyanakkor, bár ezek az autók gazdaságosan üzemeltethetők – sok háztartásnak ebben a házukra telepített napelemek is segítségére vannak – és ingyen lehet velük parkolni, de a vételáruk még mindig magas.
Lássunk pár árat!
Kezdjük talán az alacsonyabb árfekvésű, de népszerűbb modellekkel. A Dacia Duster listaára 6 359 000 forint, a Suzuki Vitara 7 440 000 forinttól elérhető. Egy Kia Sportage 9 999 000 forintba kerül, míg ugyanennek a modellnek a plug-in hybrid verziója 17 790 000 forintba. Plug-in hybrid verziója a Sorentónak is van, ennek az ára 20 040 000 forinttól indul, a Mazda MX-30, egy tisztán elektromos SUV pedig 13 500 000 forinttól. A kisebb méretű SUV modlleket már egész elfogadható áron kínálják a gyártók, és bár az elektromos verziók – mint más típusoknál is – drágábbak, de a választék széles.
Ilyen hiteleket kaphatunk hozzá
Továbbra is dilemma lehet, hogy vajon megéri-e kölcsönből autót vásárolni. Tekintve, hogy az új autók ára, ezen belül az elektromos autók ára továbbra is emelkedő tendenciát mutat, emellett az infláció továbbra sem csökken számottevően, de a válasz igen, megérheti. A használt autóknál már nem ennyire egyértelmű a helyzet, mivel azok ára mostanra csökken, de az új autók esetében továbbra is érdemes hitelben gondolkodni. Az infláció júniusban még mindig 20,1 százalék, ez jelenleg a személyi kölcsönök kamatának felső határa. Bár a kölcsönhöz nem kell sem ingatlanfedezet, sem önerő, nem érdemes az autó teljes vételárát a bank pénzéből fizetni. Csak annyi hitelt igényeljünk, amennyit feltétlen muszáj. Mi most 8 millió forintos hitelösszeggel, 7 éves futamidővel, és 500 ezer forintos havi nettó jövedelemmel számolunk, amit az esetek többségében érdemes a bankhoz utalni, hiszen így jobb ajánlatot kaphatunk. A legkedvezőbb kölcsönt jelenleg a Magnet Bank kínálja 139 641 forintos havi törlesztőrészlet mellett. Ugyanezt a kölcsönt az UniCredit Bank havi 144 295 forintért, az Erste pedig havi 149 876 forintért adja. Ez utóbbi két bank egyébként az, amelyik akár egészen magas, 12 millió forintos személyi kölcsönt is kínál. Havi 150 000 forint alá befér még a CIB Bank, az MBH Bank és a Raiffeisen Bank is. A kölcsönök THM-je általában 13 és 19 százalék között van, és érdemes figyelni a kifejezetten autóvásárlásra kínált kölcsönöket, vagy adott esetben az elektromos meghajtás miatt kínált kedvezményeket is. Amíg az autók ára nő, az infláció nem csökken, és a kamatok sem nőnek, addig jól járhatunk, ha kölcsönből vásárolunk.
Cikkünk összeállítását a BiztosDöntés.hu segítette.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?