Így gyorsul a 240 lovas új dízel Passat

Volkswagen Passat B8: a csúcsdízel nagyon megy

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A német Autogefühl már az új Passattal csapat. A legerősebbnek számító 240 lóerős TDI dízellel is mértek már gyorsulást.


Az új Passat nem csupán a vezetéstámogató rendszerek és a fogyasztáscsökkentés terén lépett előre sokat, de a B8-as generáció erősebb is lett. Csúcsdízele 2,0 literes TDI 240 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal. Alap hozzá a 4Motion összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG automataváltó is. Az Autogefühl mindezt kombiként tesztelte, az autó gyorsulása kikapcsolt kipörgésgátlóval kerek 7 másodperc volt százig, igaz enyhe emelkedőn próbálták, ezért nem lett meg a gyári 6,1 s. A tesztelő a sportautók rajtautomatikájához hasonlította az érzést ahogy a kombi Passat négy kerékkel kapaszkodik az aszfaltba. Családi autóhoz, vagy ha úgy tetszik, céges autóhoz képest elég jó eredmény. Ráadásul az egyszerűbb 150 lóerős TDI szedán, a gyári 8,6 helyett DSG váltóval 8,2 alatt elérte a százas tempót. A videóban érdekes még, hogy az új Passat vetített digitális műszerfalat is megnézhetjük működés közben.
Hirdetés


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    Miről? Arról a 2000ccm alatti 4hengeres dízelmotorról amit abszolút nem mondanék nagynak egy ekkora 1,7+ tonnás összkerekes tepsibe. Oda a 3.0TDI 245lovas verziója jobban illene szerintem mint egy kis ccm-s agyig felhúzott motor.

    csak példaképpen:

    Ismerősnek volt egy Seat Leon mk1 Sport R TDI-je (1.9PDTDI ARL motorkód, 6seb. váltó, összkerékhajtás)

    módosítások:

    – 5 fokos vezérműtengely
    – Firad 1043hf race befecskendezők
    – portolt polírozott nagyszelepes hengerfej
    – egyedi szívósor
    – víz-metanol befecskendezés
    – GTB2260 turbó 38mm wastegate
    – 3.0 TDI légszűrő
    – 550x245x65mm intercooler
    – 70mm kipufogó (EGR off)
    – egytömegű lendkerék
    – kevlár kuplung
    – nagyobb olaj hűtő
    – saját maga által írt chiptuning (rev.limit 5600rpm stb)
    – plusz egyéb nem publikus okosságok a motortérben
    – 225-ös Toyo R888 gumik

    Ez a konfig így fékpadon lemérve utcai nem kimaxolt beállítással 254lóerő és 496Nm volt (verseny programmal 273ló és 535Nm). MÉH telepen lemázsálva autóhifivel (két erősítő dupla mélynyomós láda kondi kábel hegyek többtízkiló dynamat stb.) 2/3ig lévő tankkal volt 1520kg. Ha kuplunggyilkos módon 3300-ról elrúgta akkor az első két fokozatban jó gumikkal négy kerékkel végig kapirgálva az gyorsult 5.8másodperc alatt 100-ra. Plusz mínusz egy-két tized.

    Ahhoz képest, hogy az új passat gyengébb és bő 200kg-al nehezebb az is 6sec környékén letudja a százas sprintet. Az már rendesen sportautós teljesítmény egy 4hengeres dízelmotorral hajtott túlsúlyos balerinától. Egy tök gyári 4hengese dízelmotorral szerelt kényelmes puha utazó limuzin a 305lovas Focus RS-t lerajtolja a lámpánál. No comment 😀

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    [url]http://www.youtube.com/watch?v=ufw1HXOQSj0[/url]

    Ööö… 0-100= ~6sec

    B@zdki az nagyon kemény egy 1735kilós 2.0TDI-től. Ekkora bálna ilyen kis pöcs dízel motorral és mekkorát lép már! :O

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    Én soha nem gyorsultam még így el a diesel kocsimmal talán ebből kifolyólag is bírja 287.000 km nél a gyári 2tömegű lendkerék és a kuplungszett … valahogy nem fontos számomra hogy tudja e a gyári 10 másodperc körüli értékét … 🙂

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    “…mert a való életben ezt maximum az autó élete során 10 szer ha kipróbálják mit tud …”

    Szerintem, aki ilyet vesz, az egy “kicsit” többször fogja kipróbálni. 🙂

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    Sőt akár még az is elképzelhető , hogy nem nyomták tövig a gázt hanem a pedál alá tettek pl egy könyvet … ha megnézed a videót kiderül hogy álló helyzetben felpörgetik a motort 3000 fordulatszámra és ekkor indulnak el vele… senki semelyik épeszű ember nem indul el lámpától így egy diesel kocsival … nagyon nem életszerű ez a fajta indulás és mégis majdnem 1 másodperc a különbség . Hangsúlyozom tök mind1 hogy 6.3 vagy 7 esetleg 7.5 mert a való életben ezt maximum az autó élete során 10 szer ha kipróbálják mit tud … viszont egy világ cég nem vállalhatja fel azt , hogy hiteltelen lesz olyan mérési adatokat publikálva amit nem tud az általa gyártott termék .

    Egyébként az általad felsorolt extrák kb 10 -15 kilót nyomnak … nem hiszem hogy számottevő tétel lenne az , hogy van egy 500 grammos navigációs modul beépítve az amúgy is meglévő gyári kijelző mögé , vagy akár az hogy félbőr/alcantara ülés helyett teljes bőr ülés van az autóban ,de ide sorolhatnám a kb 1 kilós különbözetű prémium végfok erősítőt is mert alapból úgy is van benne erősítő . A videón is jól látszik , hogy egy alap méretű kerék van minden autón és nem mondjuk egy 20″ malomkerék .

    Inkább ebben az esetben arról lehet szó , hogy már a gyártók megszokták a hazudozást a vevők félre vezetését elvégre senki sem kéri tőlük számon .. csak most látványosabban buktak mint mondjuk más autógyártó aki szintén kozmetikázik .

    Orvosolható lenne ha az EU kötelezné az autó gyártókat ” más gyártókat is ” arra , hogy az általuk megadott adatokat ” reklámban , katalógusban ,stb.” bizonyos tűrési % mellett tudnia kell a terméknek … ha ezt nem tudja akkor köteles kártérítést vagy visszavásárlást tenni elvégre a fogyasztókat megtévesztik ! De amíg ilyen kötelezettségük nincs addig pofátlanul hazudhatnak és hülyének nézhetnek !

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    Ja, biztos. Sőt még biciklik is voltak a tetején és a lószállítóról se felejtkezzünk el 2 kancával a platón. 🙂
    Ne komolytalankodjunk kérem!
    Arról nem is beszélve, hogy ez a fajta mérés nagyon messze volt egy hivatalos gyorsulás méréstől és még így is 1 mp a különbség.

    Nagyon jó az a 7-7,2 mp körüli gyorsulás, nem kéne nagyravágyónak lenni, de ez a VW-nél természetes.
    Én 6,9-et adtam volna meg, így nem lógna ki annyira az a bizonyos ló láb (ami lehet, hogy ott volt az utánfutón), de mégsem 7-tel kezdődik. 🙂

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    Miért hihetetlen a fogyasztás? Egy 184Le-s kombi 320d, automata váltóval, szintén másfél tonna fölött is tud keveset fogyasztani: Szeged-Bp, főúton, nem pályán, 90-100 között 4,8. Saját tapasztalat.

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    Biztos azért lett rosszabb az eredmény, mert gyárilag tuti fapados 240pacisat mérnek max 60kg-os felnőttel, szinte üres tankkal, prémium diesellel, x hőmérsékleten, bemelegített gumikkal és még kitudja hogy.
    A videón lehet teli volt a csomagtartó, a gumi lehet még hideg volt, üzemanyagszintet nem néztem, de az is sokat számít, és simán lehet, hogy egy 100kg-os faszi vezette, és akkor még a kocsiba pakolható extráknak a súlyáról halvány lila gőzöm sincs (nagy hifi, nagy navi, üvegtető, bőrülés, elektromos ülés, ülésfűtés, stb.) + akkor emelkedő is lehetett, meg biztos klíma is ment. Azért szépen le lehet csipegetni a tizedmásodperceket a gyári megadott értékre. Fogyasztás ugyanez, de a cikkírók utánajárhatnak, hogy melyik mérésnek mi a normája, és pl. fapados autó kontra full extrás ugyanaz a motorú autó kb. hány kg-mal tér el egymástól.

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    Természetesen nem arról van szó , hogy ne lenne szép eredmény egy 2.0 tdi től a 7 másodperces gyorsulás főleg úgy hogy 4X4 hajtás és közel 1600 kilót mozgat … viszont az elég lehangoló hogy majdnem 1 másodpercet hazudik agyár 0-100 sprintnél … ebből kiindulva gondoljunk bele mennyit hazudhatnak egy lényeges fogyasztási adatnál ami vérre megy ha egy ilyen jelentéktelen adatnál is ezt teszik ! Mert igazából tök mind1 hogy 6.3 sec vagy 7 sec …

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    Csak a tisztán látás kedvéért néhány sportkocsi/hot hatch gyári 0-100 adata:

    Ford Focus RS (2010): 5.9sec
    Opel Astra OPC 2.0 Turbo (2012): 6.0sec
    Renault Megane RS 265 (2014): 6.0sec
    [b]Volkswagen Passat 2.0 TDI 240 4Motion DSG (2014): 6.1sec[/b]
    Volkswagen Golf GTI 2.0TSI DSG (2013): 6.5sec
    Seat Leon II Cupra R (2012): 6.5sec
    Honda Civic 8gen Type-R (2007): 6.6sec
    Honda Integra Type-R 1.8 (1998): 6.7sec
    BMW Z4 Roadster 2.8 (2014): 6.9sec
    Subaru BRZ 2.0 manual (2013): 7.6sec
    Mazda MX-5 2.0 manual (2014): 7.9sec

    A Passat nem sportautó. Az egy 1700kilós batár tepsi amit egy mindössze 2literes dízel motor visz. Még ha nem is tudja a gyár által megadott 6.1-et (ebben teljesen biztos vagyok) azért a 7másodperces 0-100 gyorsulás egy ekkora autótól ilyen motorral igen csak jónak számít.

  • 2017.10.29. at 01:27
    Permalink

    Az egyáltalában nem biztos , hogy emelkedőnek felfelé mérték le azért mert a vágóképek ott készültek még semmi nem bizonyítja , hogy a mérés is azon a helyen történt. Igen szánalmasan szerepelt a hiper szuper 240 le-s tdi motor jól látszik a videón hogy felpörgetik 3.000 fordulatra mielőtt elindulnának vele és így is 7 másodperc a 0-100 😀 😀 😀

Vélemény, hozzászólás?