Először a Concept Active Tourerben tűnhet fel a hathengeres biturbóból származtatott, szintén kettős turbós, háromhengeres benzines. Egyelőre 177-180 lóerős teljesítménnyel tesztelik, de 120-220 lóerő közötti verziókban is várható
Még a
Párizsi Autószalon előtt megtudhattuk, hogy a BMW közelgő új és egyben első fronthajtású kisautóját, az egyelőre
Concept Active Tourer névre hallgató meredekhátút 1,5 literes, 200 lóerős, háromhengeres turbó- és persze villanymotor hajthatja. Utóbbi hangjával sok meglepetést aligha lehetne okozni, ezért most - talán nem véletlenül - a háromhengeres turbómotor hangja szivárgott ki a gyári tesztekről, illetve - talán Év Autója - kóstoltatásról.
A képek szerint egy ötajtós 1-esben próbálják a motort, ami a műszerfalról készült felvételek szerint könnyedén pörög fel és erőteljesen gyorsít. Hangja kívülről, főként a motortérnél talán egy kicsit esetlen, hátul azonban már kívülről is leginkább a kipufogódobé hallható, s belül is az a meghatározó.
Mint az az egyik felvételen elhangzik, a kis turbómotor kényelmesen vezethető, hangja - nyilván a már említett kipufogó miatt dörmögős, nyoma sincs háromhengeres kerregésnek. A tesztpéldány állítólag 180 lóerős, 270 Newtonméteres nyomatékkal. Az Active Tourerhez pedig még e mellé várható 200 Newtonméteres villanymotor. Nyilván nélküle sem lesz gyenge, de a korábban ígért 2,5 literes vegyes fogyasztási érték a sportos karakterisztikájú motortól egyelőre utópisztikusnak tűnik. Persze nem egy alapmotornak szánják, a soros hathengeres biturbóból származtatott egység Ian Robertson, a BMW értékesítési vezetője által a Párizsi Autószalonon tett nyilatkozat szerint: "Feleakkora, mégis úgy viselkedik, s a hangja is olyan, mintha hathengeres lenne".
A motortérnél tényleg elég béna a hangja, de ezt lecsukott géptetőnél szerintem nem lehet majd hallani. Belülről, és a kipufogó felől viszont szép hangja van, tényleg emlékeztet a sor6-okra. A kipufogóval viszont gyanús, hogy csaltak a sajtó kedvéért, elég sportos hangja van, szerintem ez nem ilyen lesz a sorozatgyártású változaton. Az látszik, hogy tényleg jó erőben van a gép, szépen húz. 200 LE egy háromhengeresből igen szép teljesítmény, már csak arra leszek kíváncsi, hogy mennyi fognak ezek bírni. Régen hat hengeren oszlott meg ekkora teljesítmény és nyomaték.
Gondolom a ZF 8 sebességes automatája lehet benne. Én kézi párti vagyok, de egy ilyet nagyon kipróbálnék, ódákat zengenek róla, és a videó alapján tényleg fürgén váltogat.
A harmadik videón,azért igencsak lehet hallani a 3 henger édes hangzását.Nekem a régi 1.2-es Fábiám hangjára emlékeztet.Amúgy nincs is ezzel semmi gond,talán csak az,hogy BMW-ben kicsit szokatlan lesz.
Elnézést hol nincs itt kerregő 3 hengeres hang!? 🙂 utolsó video első 10 mp….
Csodák nincsenek, hiába próbálják elnyomni a brummogós kipuffogóval..
Fordulaton eddig sem kerregtek a kis 3 hengeresek.
De nincs is ezzel baj.