Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A trendekkel szembemenve a 308-ból a frissítés után is elérhető marad a kombi kivitel, sőt, még dízelmotorral is konfigurálható lesz. De akkor mi változott? Máris mutatjuk!
A legszembetűnőbb változás a frontrészen található. A 308 teljesen új lámpatesteket kapott, a nappali menetfények hármas egysége a márka védjegyének számító "oroszlánkarmokat" idézi. Ugyanakkor az embléma a leghangsúlyosabb elem, amely a Peugeot történetében most először kontúrvilágítást kap. Emellett a "hűtőmaszk" felső lamellái is fényárban úsznak.
Ami a hátsó traktust illeti, jóval kevesebb módosítást eszközöltek. Az embléma maradt a helyén (ez nem világít), ahogy a csomagtér-ajtón a típusjelzés is. A lámpatestek a fotók alapján változatlannak tűnnek, de a grafikájuk mintha enyhén módosult volna.
Nem meglepő módon a műszerfalon maradt az Peugeot i-Cockpit megoldása az átlagosnál magasabbra pozicionált digitális műszeregységgel, illetve a kompakt kormánnyal. Középen továbbra is adott a 10 colos multimédiás érintőképernyő, alatta pedig egy kisebb "tapipad", amelyre gyors gombokat lehet kihelyezni egyéni preferencia szerint.
A csomagtér a kombi esetében 598 liter, a 40:20:40 arányban dönthető hátsó ülések lehajtásával 1487 literre bővíthető
Motorfronton számos opció közül lehet választani. Adott a tisztán elektromos 156 lóerővel, 270 newtonméteres nyomatékkal, illetve 55,4 kilowattórás nagyfeszültségű akkumulátorral. A márka szerint az elméleti hatótáv 450 kilométer.
Emellett konnektoros hibridként is konfigurálható a 308. Ennek szívét 1,6 literes, négyhengeres benzines erőforrás adja 150 lóerővel, amelyet egy 125 lovas villanymotor egészít ki, a rendszerteljesítmény pedig 195 ló. A második generációs PHEV hajtáslánc 17,2 kilowattórás akkumulátorral érkezik, amely a WLTP ciklus szerint 85 kilométert tesz lehetővé tisztán elektromos üzemmódban.
Full hibridként is rendelhető lesz a Peugeot újdonsága 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorral, amely 145 lóerőt kínál, cserébe a márka állítása szerint városi közegben az utazás 50 százalékát képes lokálisan emissziómentesen teljesíteni. A kínálat leggyengébb alternatívája az 1,5 literes, 130 lovas, négyhengeres dízelmotorral hajtott 308.
A Peugeot a közleményben kiemelte, az újdonság ősztől lesz rendelhető, bár azt még egyelőre nem tudni, mennyibe fog kerülni. Mind a 308-at, mind a 308 SW-t a franciaországi Mulhouse-ban fogják gyártani.