Már akkor beszámoltunk a hatalmas SUV érkezéséről,
amikor még csak a kínai hatóságoknak mutatta be a Xiaomi az újdonságát. Az elsősorban telefonok és egyéb elektronikai kütyük gyártásáról ismert cég második járműve is egy tech-paradicsom. LiDAR, 11 kamera és 12 ultrahangos szenzor segíti a sofőrt, a műszerfal közepén egy 16,6 colos kijelző, a tetején pedig az autó teljes szélességét elfoglaló digitális műszeregység kapott helyet. A kényelemről masszázsülések, hatalmas térérzet és minőségi anyagok is gondoskodnak.
A YU7 közel 5 méteres hossza és tetemes tömege ellenére akár 3,2 másodperc alatt is letudhatja a százas sprintet, természetesen csak a 690 lóerős és 866 newtonméterre képes csúcsfelszereltséggel. Ebben az esetben 101,7 kilowattórás az akku és 257 km/órás a végsebesség, a kínai CLTC szabvány szerint pedig akár 770 kilométert is megtehet egy töltéssel. Az alapváltozat számait sem kell azonban szégyellni: 320 lóerős és 5,9 másodperces nullaszáz jellemzi, illetve egy 96,3 kilowattórás akkucsomag, ami CLTC szerint akár 835 kilométeres hatótávra is képes lehet. A középső, Pro változat 496 lóerőt és 4,3 másodperces gyorsulást kínál, ám a nagyobb akkucsomagot nem kapja meg, így a CLTC hatótáv 760 kilométerre csökken.
Két fontos kérdés is akad azonban, amire még nem kaptunk választ. Az egyik a YU7 ára, amit 2025 júliusáig hétpecsétes titokként őriz a Xiaomi, a másik pedig, hogy terveznek-e európai piacra lépést a kínai gigacég négykerekűi. Az utóbbi kérdés különösen érdekes, hiszen már többször is jelezték, hogy gondolkoznak az európai terjeszkedésben. A YU7 prémium crossover pedig egy tökéletes belépő lehetne, hogy borsot törjön nem csak a német prémiumok, de a BYD, a Dongfeng és az MG orra alá is.