Ínycsiklandó Nissan Leaf, amit nem vehetsz meg

304 lóerős villanyautót épített a Nissan, de csak tesztelési célra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Leaf e+ alapjaira épített a Nissan egy bivalyerős villanygépet, sajnos kizárólag tesztcélokra.

Elsőre talán úgy tűnhet, hogy a Nissan villanyautós részlegét megrészegítette a Formula E részvétel, ezért készítették el az igencsak erős Leaf modellt, ám valójában sokkal prózaibb az oka. A következő generációs villanyautók megoldásait tesztelik vele, ezért eddig csak egyetlen példányt szereltek össze, amit természetesen nem dobnak piacra.
Pedig akár el is indíthatná a villany hot hatch forradalmat. A 304 lóerős összteljesítmény két villanymotor munkájának eredménye, amelyek az első és a hátsó tengelyen kaptak helyet. Összesen 680 Nm forgatónyomatékot képes így az utakra szabadítani a Leaf, magától értetődően összkerékhajtással, hiszen mindkét villanymotor a „saját” tengelyének a forgatásáról gondoskodik. Emellett persze többféle új technológiát is ennek a modellnek a segítségével finomítanak. Például azt a fékrendszert, ami külön-külön kezel minden egyes kereket, többek között pontosabb kormányzást eredményezve, illetve élménydúsabb kanyarvadászatot ígérve a sofőrnek.
Hirdetés
A jelenlegi Leafnél egyébként 10 milliméterrel rövidebb, 42 milliméterrel szélesebb és 10 milliméterrel magasabb a tesztgép, míg a tengelytávolsága ugyanakkora, 2700 mm. Látványosak rajta a 17 colos könnyűfém felnik, illetve a csavarokat látni engedő, szélesített sárvédők, míg az utastérben a hatalmas, 12,3 colos központi kijelző az igazán érdekes részlet. A tesztpilóták innen olvashatják le az autó különböző adatait, valós időben, ami segít az autó viselkedésének elemzésében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?