Ismerős idegen – Íme az új Mitsubishi Grandis!

Új szabadidő-autóval bővül a Mitsubishi európai modellpalettája, mutatjuk, mit érdemes tudni róla!

A Mitsubishi egy ideje szoros szövetségben dolgozik az egyik francia gyártóval, a Grandis pedig ennek az együttműködésnek az újabb gyümölcse!

A Grandis név nem teljesen ismeretlen, hiszen a Mitsubishi már kínált egyterűt ezzel a névvel a 2000-es években. A jelenben viszont egy kompakt SUV-ot hívnak így, amely lényegében a Renault Symbioz átemblémázott változata. A frontrészren természetesen integrálták a Dynamic Shield elnevezésű hűtőmaszkot, ezt - és az emblémákat - leszámítva viszont nehéz különbségeket találni.

Ami az utasteret illeti itt is javarészt a Symbiozban látottak köszönnek vissza. A digitális műszeregység 7 vagy 10 colos lehet felszereltségi szinttől függően, míg a multimédia minden esetben 10,4 colos. A két ülés között elhelyezett váltókar viszont egyedi megoldásnak tűnik, a Symbiozban a nagyobb, hagyományosabb megoldás található.

Kétféle hajtáslánc lesz elérhető a Grandis esetében: egy lágy hibrid, illetve egy full hibrid. Előbbi szívét 1,3 literes, négyhengeres turbós benzinmotor adja, amelyhez 12 voltos rásegítés társul. A rendszerteljesítmény 140 lóerő. A full hibridben ezzel szemben már 1,8 literes erőforrás lapul - ugyancsak négy dugattyúval - viszont itt a rendszer részét képezi egy 48 lovas, illetve egy 20 lovas villanymotor - ez esetben a teljesítmény 160 lóerőre jön ki. A nagyfeszültségű akkumulátorral válik teljessé a kör, amelynek kapacitása 1,4 kilowattóra. Hogy pontosan mikor érkezhet, illetve mennyibe fog kerülni az új Grandis, arról egyelőre nem közöltek információkat.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Ismerős idegen – Íme az új Mitsubishi Grandis!

  • 2025.07.03. at 17:26
    Permalink

    Hát…őőő…ez meglepően jól néz ki?
    A Darth Vader hűtőmaszk talán ellentmondásos, de ma már nem kirívó (meg aztán a Mitsubishi arculat volt rosszabb is). Úgy látom a présalkatrészek nem változtak a Symbiozhoz képest, de a műanyogkból kb. minden más. Teljesen pozitív irányban lóg ki az átlag SUV tömegből. Ami a legjobb, hogy az imák végre meghallgatásra találtak és elhagyták a gagyi kapitális márkanevet és a régi szép időkhöz hasonlóan csak egy logó és visszafogott modell jelzés van a hátulján. Ez a puccos gyári felni mondjuk kuka, de valami egyszerűbb Speedline vagy EVO Corse papucsokkal lehet, hogy sokan megfordulának utána a parkolóban.
    Mondjuk pár menő színt még kéne hozzá találniuk. Valami erdészzöldet meg pirosat mint a Qashqaion. De ha jó lesz az ár akkor szerintem taxis sárga fóliázással is találkozni fogunk párszor.

Vélemény, hozzászólás?