Itt a vége, eltűnik a legnagyobb négyajtós Lexus

Rengeteget köszönhet a Lexus ennek a típusnak, ám most nyugdíjba küldik

Utolsó évéhez ért az LS, a csúcsmodell több mint három évtized után egy limitált búcsúszériával köszön el a rajongóktól.

Továbbra is változatlan formában lép a következő évébe a Lexus LS, ami egyben az utolsó is lesz. Egy szűk örökség széria ugyan készül belőle, de nem vitték túlzásba a búcsút, pedig ezzel a típussal indult útnak a Lexus. A Toyota egyik füstös hátsó szobájában még 1983-ban indult a titkos, csak F1 néven emlegetett projekt. A cél egy tökéletes luxusautó megalkotása volt, ami a globális piacon is megállja a helyét, felvéve a versenyt a legnagyobbakkal. Hiába volt a Crown és a Century a Toyota kínálatában, ezek csak Japánban voltak életképesek. Hosszú fejlesztés és rengeteg pénz elköltése után 1989-ben mutatták be a V8-as LS 400-at, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Harminchat év alatt öt generáció készült, a negyedik nemzedék hozta el a hibrid rendszert és az összkerékhajtást a széria életébe, a 2017 óta készülő ötödik viszont elengedte a nyolchengeres felépítést. A 250 darabos LS 500 AWD Heritage Edition egy amolyan kötelező kör, sok energiát nem tettek bele. Az egyedi fekete fényezéshez szürke felnik járnak, az utastér eddig sosem használt piros árnyalatban pompázik. A 2026-os modellévben szűkül a kínálat, már csak összkerekes verziót lehet rendelni, ami hibridként nem kérhető. A Heritage Edition is ezen elvek mentén készül, a 3,4 literes V6-os turbós blokk 422 lóerős elektromos támogatás nélkül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?