Itt kezdődik, vagy ez a legalja? – Mercedes-Benz E 200

Az év egyik legérdekesebb tesztautója: Mercedes-Benz E 200 4Matic teszt

Tudod, mit nem látunk szinte soha? Prémiumautót alacsony felszereltséggel. A cicomázott, cukormázas, sok tízmilliós autók között most érkezett ez, egy mezítlábas E-osztály, és olyat mutatott, amilyet még nem láttunk.

Elsőre meg nem mondanánk, hogy ebből a Mercedesből szinte minden extra hiányzik

Megszámlálhatatlan eszközzel kábítják a prémiumgyártók azokat, akiket nem igazán érdekelnek a technikai megoldások. Persze, mindenképp hozzátartoznak az adott modellhez az újítások, amiket legtöbbször ezekben vezet be a gyártó, hisz a felsőkategória mondhatjuk, hogy a kisebbik vezérmodell az S-osztály, a 7-es, vagy az A8-as alatt. Említhetjük az 5-ös BMW-nél mondjuk a gesztusvezérlést, amivel a kategóriában egyelőre egyedüli, soft close ajtózárás viszont a legtöbbhöz elérhető, a belső díszkivilágítás pedig általában ügyesen javítja a hangulatunkat. De mi van akkor, ha ezek nincsenek? Tudjuk kezelni kapcsolókkal is a multimédiát, be tudjuk csukni az ajtókat és a hangulatvilágítás meg fel sem tűnik, ha nincsen. A bőrülést sem mindenki szereti, bár tény, hogy ezeknél a modelleknél nem csak a kárpit, hanem a formázás és az állíthatóság is más azoknál az üléseknél.

Ezek nélkül már nem is lenne prémium? Meg a frászt nem!

Ez a Merci is tudja pontosan azt, amiért régen Mercedest vettek az emberek, csak épp a mai cukormáz hiányzik belőle, vagy nem.

Sokaknak ez fontosabb, mint bármi más, mondjuk a presztízs mellé azért az alap mechanikai megoldások sem kevésbé prémiumosak

Az alapmotort jelöli az E 200, a klasszikus maszk mögött négyhengeres turbós benzinmotor dolgozik 184 lóerővel

Sose gondoltam volna, hogy taxin kívül látok valaha fapad közeli Mercedest, de ezt most valamiért bevállalta a hazai képviselet. Mégpedig azért, mert készült egy exkluzív csomag kimondottan a magyar piac számára, amolyan fullos Insignia, élhető felszereltségű Passat ellenfélként 11,8 milliós kezdőárral, amiben azért már van ez meg az. Járnak az első teljesen ledes fényszórók, elöl-hátul parkolószenzorok és melléjük parkolóautomatika, ami helyett egyébként én a kamerára szavaztam volna.

Talán ami a legfontosabb, hogy ennyi pénzért automata váltó és összkerékhajtás is mindenképp jár,

ami például egy Passathoz jelenleg nem is rendelhető. Így már kicsit más a fekvése, és ez most kicsit azoknak szól, akik a mechanikai dolgokra izgulnak, mert tudom, hogy ezzel azért kevesen vagyunk, pláne kevesen vannak így azok, akik új autót vesznek, vagy épp flottásként választják.

A limitált szériás csomagban járnak a ledes fényszórók, az első-hátsó parkolószenzorok és a parkolóautomatika, olcsóbban, mint az alap listaár

Kívülről semmi árulkodó nincs rajta, a tesztautó alapáras fehér fényezésével mondjuk kitűnik az átlagból, mert a sötétebbek a divatosak, de így pont olyan, mint egy fehér holló, minden szempontból. Feltűnhet a kis felni - azért ezek is 17-esek, nyilván nem annyira látványosak, mint a nagyobbak, de úgyis mindig azon sírunk, hogy a 19-20 körüliek már szinte mindenhez nagyok és rontják a komfortot.

Tolja a csillagot is, mert ott trónol az orrán, ami egyébként magasabb felszereltségeknél, Avantgard és AMG csomag esetén eltűnik,

így ez és az alatta feszítő hatalmas maszk is megadja a klasszikus látványt és élményt, amitől olyan igazán elegáns és valódi Mercedes megjelenése van. Persze, a hatalmas emblémás maszk sem jöhet be mindenkinek, de abba kerülnek a vezetéstámogató rendszerek érzékelői, így könnyen kitalálható, hogy ebben az autóban csak az alapfelszereltség részét képező ütközésmegelőző rendszer van, ennyi pedig talán elég is.

Innen már látszik, mennyire alap is a tesztautó, főleg a hangulata elég sivár, nincs színes beltérvilágítás, szép kiegészítő anyagok, feltűnően sok a műanyag, és a szag is inkább kellemetlen

Pár apró részlet, amit még nem láttunk E-osztályban, hiányzik az ülésállító panel, a középső gombsor és a tapipad is, egyik sem váló ok

Ha a külső nem is fájdalmas, a belsőt látva valószínűleg sokan felszisszennek, azok bizony szövetkárpitos ülések. Ennél vannak komolyabb, még épp nem bőrös első ülések is, de ez itt a legalja, szó szerint. Mivel csak két irányban motoros és nincs benne se szellőztetés, se masszázs, még állítható deréktámasz sem, nevetségesen alacsonyra lehet őket állítani, aminek az átlagnál magasabb sofőrök fognak örülni. A tartásuk egyébként szerintem jó, ha az ülőlap dőlésén lehetne állítani, akkor tökéletes is lehetne, annál viszont mérföldekkel jobb, mint amit az Audi az A4-es esetén ad alapfelszereltségként (igaz, az eggyel kisebb kategória, de A6-ból még nem volt szerencsénk alapváltozathoz). Hátul nincs nagy truváj, csak óriási lábtér, de még a támla sem dönthető le, ha csak nem fizetünk érte külön.

A szövetkárpit nem rossz, de a szaga messze van a prémiumtól, a hátsó támlája nem dönthető, az elsők tartása és kényelme nem mondható rossznak

Hirdetés

Mindenképp gombos az indítás, jár a tapigombos, nagyon jó fogású multikormány, mögötte viszont mutatósak a műszerek, a beépítés nagyon rosszul mutat

Ilyen sivár ajtókárpitot nem láttunk még Mercedesben, bár az ülés állítása részben elektromos, itt az ülésekre kerültek a kapcsolók, nem az ajtókra. Egyszer egy taxiba átpillantva láttam csak az alapáras műszeregységet, akkor hangosan nevettem, igazából most is, mert ez a megoldás minden egyes pillantáskor a fejedhez vágja, hogy „Nesze, erre se volt pénzed, de Merci kellett!”. A két monitorra szabott műszerfal így nagyon rosszul mutat, de tudják mit? Működik, mert miért ne tenné és ugyanúgy használható, ha nem jobban, mint a digitális műszeregység.

A tesztautó extraként kapott navigációs, 12,3 colos kijelzőt középre, ehelyett egy kisebb lenne az alap csomagban.

Ennek is az a legjobb oldala, hogy okostelefon tükrözésre képes, egyébként nem lenne rá szükség. Kicsit pillantsunk lejjebb, a zongoralakk tengerben látunk egy lefalazott gombsort, itt általában csak a főmenük kapcsolói vannak, de csak kvarcórával együtt járnak, akkor az egész panelt másra cserélik. Aztán ott a multimédia kezelőszerve, amiről hiányzik a tapipados kitüremkedés, ami általában csak azért van, hogy legyen írásfelismerés, amire kábé megint csak annyi szükség van, mint a BMW gesztusvezérlésére, szóval szerintem ez a megoldás még jobb is annál. Nincs fényűző hifi, de azért ez a pár hangszóró sem szól rosszul, ami mondjuk hiányzik, az a fényre sötétedő tükör, ebben is billenteni kell a középsőt, ha nem akarjuk, hogy vakítsanak. Igazából a funkcióját minden tökéletesen ellátja.

540 literes a csomagtartó, rengeteg cuccot képes elnyelni, okostelefon tükrözéses a feláras, navigációs multimédia (A fotón Eneos termékmegjelenítés látható)

Hatalmas, kamera nélkül nem egyszerű vele parkolni, automatika helyett inkább azt választanám

Ebben az autóban a hajtásláncot lehet nagyon jól kiértékelni. Esetünkben kétliteres turbómotorral érkezett, de ugyanez a csomag elérhető dízellel is – 4Matic nélkül. Azt viszont már jól ismerjük, ezzel még nem találkoztunk, pedig a 184 lóerős négyhengeresen nincs mit rejtegetni. Talán csak a hangját, kívül elég karcosan szól, az utastér alap hangszigetelése viszont tökéletesen kizárja a hangját dupla üvegezés nélkül is.

Gombos az indítás, pár egyszerű megoldással már inkább nem bohóckodnak, ezért nincs már kézi váltó sem, helyette mindenképp jár a kilencfokozatú bolygóműves.

A szerkezet csodásan finoman dolgozik, urasan lágyan adja át a teljesítményt induláskor és észrevétlenül gyorsan kapcsolgat, kilencedikben pedig csak 1800 környékén forog a motor 130-nál. A motor ereje igazából bőven elég, ezzel a felszereltséggel ugyanis alig több az E-osztály súlya 1,6 tonnánál. Az összkerékhajtás érezhetően butább, mint az AMG hátsó tengelyre súlyozott szoftvere esetén, az E-osztály hamar kezdi el tolni az orrát, de csak ha forszírozzuk, egyébként észre se vennénk. Ami talán a legpozitívabb, hogy ebben az összeállításban sem épp benzintemető, főszerkesztőnk ezzel nem értene egyet, de a 10 literes városi és 7 liter körüli országúti fogyasztásával egy ekkora autóra nem lehet haragudni.

Hatékony, de forszírozva orrtolós az összkerékhajtás, a ballonos abroncsokkal az alap, de elektronikusan keményíthető futómű stabil, közvetlen, és kényelmes vezethetőséget és utazást biztosít, ennél jobb nem kéne

Nem mondható kevésnek az alapmotor, ezzel is fürge és bent nagyon csöndes, a vezetési élmény, az összeszerelés mindenképp prémiumérzetű, a váltó miatt a motor kellőképpen takarékos

Nincsen légrugós futómű sem, ebben az összeállításban tényleg egészen nyers az E, már ahhoz képest, ahogyan ismerjük.

A kis felnikkel, ballonos gumikkal viszont viccen kívül kényelmesebb, mint a légrugózással, és nem, nem szívtam semmit.

Kanyarban nyilván hangyányit jobban dől, de a különbség elenyésző. A kormányzás lágy, de furcsán direkt és gyors, a hangolása szintén uras, olyan szépen és kimérten terelgethető egy ilyen E-osztály, amennyire egy BMW vagy Audi sosem. Jó vezetni és jó benne utazni is, klasszikus Mercedes fílingje van, amit talán azok tudnának igazán értékelni, akik 124-esből, vagy pápaszemesből ülnének át. Tudom, ez így nagyon kevés ahhoz képest, amilyennek lennie kéne, és senkit nem próbálok meggyőzni arról, miért egy ilyet fizessen a cég és ne egy bőrüléses, napfénytetős Insigniát, vagy Superbet. De a prémium nem a színházban rejlik, így aki masszív biztonságérzetű, jó vezethetőségű, precíz mechanikai kivitelezésű autót keres, azoknak szól a mezítlábas E-osztály, ami egyébként kívülről beleköthetetlenül Mercedes, így a villantás faktor is jelentős.

Presztízse jóval magasabb, mint a hasonló áron kínált, magasabb felszereltségű közép- és felsőkategóriás autóké

Értékelés
Pozitív
Kellőképpen erős motor, lágyan, észrevehetetlenül működő automata váltó, hatékony összkerékhajtás, kényelmes, de határozott tartású futómű, hatalmas helykínálat, egyszerűség
Negatív
Hiányzó apróságok, az egyszerű anyagok szaga, nem dönthető hátsó ülés
Árak
Tesztmodell alapára
11 800 000 Ft (2019.02.14.)
Tesztautó ára
12 660 000 Ft (2019.02.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1991 cm3
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1200-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.90 s
Végsebesség:
233 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4923 mm
Szélesség:
1852 mm
Magasság:
1468 mm
Saját tömeg:
1665 kg
Össztömeg:
2305 kg
Tengelytáv:
2939 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
540 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
870-970 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1260 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
1130 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
500 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1991 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (9 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
300 Nm 1200-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
233 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.90 s
CO2-kibocsátás:
166 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.02.14. at 06:48
    Permalink

    Aki nem ért hozzá azzal könnyű elhitetni, volt 20 milliód autóra. Aki ért hozzá annak felkapaszkodott prolinak fogsz tűnni.
    Hasonló a helyzet, mint a replika órákkal, kell a Rolex, de maximum a 100 dolláros verzióra tellik Aliról.

    Nem igazán tudom eldönteni, mi a jó megoldás: venni egy szépen extrázott Insigniát/Superb/508-t ennyiért, vagy egy fapadosan sem rossz ilyet. Én nem hiányolnám a bőrt, a mutatós műszerek is elfogadható szintet képviselnek, 17″ felnik is szépen mutatnak rajta, az alapdiesellel is szépet lép.

    • 2019.02.14. at 07:24
      Permalink

      Ez abszolut így van, technikailag jóval magasabb szint az árbeli konkurenciánál, de csak kívülről villantós, épp ezért vagyok azon a szálon, hogy ezt az tudja értékelni, aki szeret vezetni, más kérdés hogy érdekli-e, mit gondolnak róla akik kívülről nézik.

      • 2019.02.14. at 08:32
        Permalink

        Ha ezt az autót a turbós benzin helyett diesellel venném, akkor majdnem egy millióval több lenne rögtön.

        Viszont akkor már képbe jöhet esetleg a plakátautó 5-s BMW plug-in-hibridként 15 millióért a mágikus zöld rendszámmal. Az autó felára a zöld rendszám miatt kb nulla.

        • 2019.02.14. at 17:11
          Permalink

          Még a jelenlegi E osztály megjelenésekor volt E350e most jelenleg nem kapható , de a vicces az volt , hogy kb 200e vel volt drágább mint az akkori BMW 530e viszont az csak 250 lóerőt és 420 nm tudott szemben a Merci E350e vel ami 295 lóerőt és 530 nm ” 350nm benzin és 250 nm elektromos” produkált ugyan ez a motor a GLC350e ben meg már 315 lóerő és 550nm re volt kalibrálva szintén “350nm benzin és 250nm villany ” ki érti ezt …

          Egyébként a BMW szoftveresen tud csak 420 Nm ” 290 nm benzin +250nm villany ” és azért hogy ne legyen akkora konkurense az 530D nek szóval az a rendszer is valahol 500+ Nm környékén állna be ha minden bit oda kerülne ahová való …

          Az zöld rendszámos kedvezményeket át fogják alakítani fogyasztási adatok alapján határozzák meg mi kaphat majd zöldet és mi nem szóval nem csak hatótávot néznek az új javaslat szerint pl egy Porsche Cayenne Hibrid tuti nem fog sokáig zöld rendszámmal rohangálni .

          • 2019.02.15. at 07:07
            Permalink

            Tudomásom van a zöld rendszám rendszerének racionalizásáról, de azt nem árt tudni, hogy amíg nincs érvényben a változás (még csak tervezik, ugye) addig teljes mértékben ki lehet használni az általa nyújtott előnyöket.

            Ha bevezetik egyszer, akkor csak az első műszaki alkalmával lesz rendszám csere, ami 4 év, tehát legrosszabb esetben is 2023-ig ingyen parkolhatsz Budapest és pár egyéb város közterületein. Átlag napi 8 órával és átlag 440 forintos díjakkal évi 200 nappal meg is jöttünk.

            Az már csak hab a tortán, hogy vásárlásnál nincs gépjármű adó, nem fizetsz cégautó adót, regisztrációs adót, nincs vagyonszerzési illeték.

    • 2019.02.14. at 11:47
      Permalink

      Aki, nem ért hozzá, annak tök mindegy. Aki ért hozzá, annak meg pont a bőrös Superb, Insignia tűnik felkapaszkodott prolisutónak. Aztán nem igazán értem, hogy hogy jön ide a Rolex replika. Ez nem Rolex replika hanem alap acél tokos Rolex ami azt mutatja hogy kedveled a minőséget, de nem szeretnél olyanért pénzt adni, amit feleslegesnek tartasz. Én pl a 4 matic helyett szeretnék még 500e kedvezményt.

      • 2019.02.14. at 14:23
        Permalink

        Ha 12 milliód lenne autóra, mit vennél? Felső kategóriás autót alapfelszereltséggel vagy középkategóriát fullosan?
        A többség valószínűleg ilyen E-t venne, mert a road presence megvan, a nagy többség elhiszi rólad hogy bejött az élet, etcetc. Ellenben ha nem szeretnél egy hivalkodó autót magadnak a lakóparkban (még fehérben is feltűnő, nem fér be rendesen egy parkolóhelyre), amiről rohadt gyorsan kiderül, hogy “csak” 12.5millió, veszel egy a környezetbe jobban belesimuló Superb-t és pipálsz mindent, amit szeretnél.

        Az óra replikám arra volt példa, hogy az emberek szeretnek többnek tűnni, mint amik. Pont, mint amikor fapad – vagy hívhatjuk balkánedition- E-t választ.

        • 2019.02.15. at 17:44
          Permalink

          Véleményem szerint semmilyen Superb, meg Insignia a nyomába sem érhet ennek a Mercinek. Még alapfelszereltséggel is inkább ezt venném, nem mintha Mercirajongó lennék, bár a német “prémiumok” közt még ez áll hozzám a legközelebb. Egy lapon sem lehet említeni a Mercit a Skodával, vagy az Opellel.

          • 2019.02.15. at 18:23
            Permalink

            Itt az a kérdés hogy ha nincs pénzed / igényed azokra az extrákra, ami a mercit megkülönbözteti, a Superbben igen teljes felhozatalt kapsz egy bizonyos szintig hasonló térkínálattal. Bézs bőr, valamilyen fahatású vagy alu betét, 4 zónás klíma, 8 seb DSG meg egy csomó kényelmi és biztonsági extra, igazából nem fogsz semmit sem hiányolni egy szintig.

            Az előző E klasse belseje szerintem a mostani Superb szintje alatt is volt, a mostani végre igazi Mercedes, míves és finom részletekkel.

  • 2019.02.14. at 16:27
    Permalink

    szerintem simán jó ez (mármint a belső). persze ez csak egyéni preferencia és izlés kérdése. számomra a felsőbb kategóriás kocsik mint hivalkodó,primitív,izléstelenül összedobott búcsúnak tűnik, győzikésnek.
    aki ez alapján vagy óra v. cipő -gucci stb alapján ítél embert, az primitív és egyszerű, ez biztos. Ja, hogy van pénze? persze, csalni,lopni adót csalni jól tudnak ezek aztán a “sznob” keltetőben megtanulják a márka vezérszavakat, de nagyjából szellemileg ezen a szinten vegetálnak.
    Feltalálókról (akik valóban tettek az emberiséghez) nincs olyan infóm, hogy rolexre vagy “meka” fullos merdzsóra állna a cerka és ítélnék meg az üzlettársat stb-t.

  • 2019.02.14. at 16:56
    Permalink

    Nem tudom , hogy kötött e a felszereltséghez ez a navi ,de ott kapásból lejön majdnem 1.2 millió ha nem a Commandonline-t kéred és kérhetsz bele ilyen nagy kijelzőt +200 ért … szóval nálam ez úgy nézne ki hogy a Command helyett nagy kijelző+vetített műszerek és apple car vagy android autó hozzá ” bármelyik telefonos navi simán elveri az autókba épített navigációs szoftvereket és a gyári megoldások nem jelzik a trafipaxokat mint pl waze , új goggle maps ,sygit ,stb ” és még így is bőven spórolsz kb 5 kilót amiből kijön egy 360 as kamerarendszer … 4 kerék hajtás nem kellene bele elvégere M.o-ra felesleges a motorteljesítménnyel meg elbír a hátsó kerék is . Mondjuk nekem a bőr nem hiányzik bele viszont egy világosabb szövetbelsővel vagy alcantarával sokkal szebb lenne .

    Az alapülés mennyivel ” kényelmetlenebb ” mint mondjuk a komfort ülés ? Mert idáig bármilyen Mercit próbáltam egyben sem volt alap ülés és nincs összehasonlítási alapom ezzel az üléssel . Jó hogy ez acélrugós és nem légrugós mert így kiderült hogy az is teljesen felesleges +800e-res tétel .

    • 2019.02.15. at 10:49
      Permalink

      Úgy tűnik, hogy lehet külön is kérni okostelefon integrációt, akkor viszont valóban jobb az ajánlat, mert a navigációra nincs szükség, igazából szerintem a digitális műszeregységre sincs, ha csak nem zavar, ahogy a mutatós kinéz.

      Az ülése kimondottan jó tartású és hosszú úton is kényelmes volt, nekem nagyon hiányzott az ülőlap dőlésének állíthatósága, de így is hozzá lehet szokni, rossznak semmiképp sem mondanám.

  • 2019.02.15. at 11:54
    Permalink

    Az örök dilemma… fapad nagyobb kategóriát, vagy alatta egy jól felszerelt… v. netán még egyel lejjebb egy fullextrást ?

    Valószínű mint másban, itt is az arany középút lehet a nyerő, én biztos inkább egy jól felszerelt modellt vennék, egy ilyen alapot pláne prémiumszegmensben sztem nagyon nehéz lesz majd eladni, a full extrást meg ugye mindig könnyebb, “csak” ott egy valag pénzt elbukik az ember.

  • 2019.02.15. at 17:53
    Permalink

    Én mindig is arra próbáltam utalgatni, hogy ez a prémium kifejezés akkor honosodott meg, amikor már a német újságíróknek sem volt rá képe luxusnak nevezni az alapárhoz párosított alapfelszereltségeket (főleg egy szinttel lejjebb, ahol acélfelni, esetleg kurbils ablak és jó esetben egyzónás mauális klíma vált a vevőjelöltek sorsává, néha olyan belsővel amit feltörekvő tömegmárkának se néznének el). Sajna a fenti receptttel egyébbként eléggé gusztustalanul meg tudták vezetni a vevőket, amíg ki nem tört az internet :), azóta ennyire nem egyszer a dolog.

    Amit ezek a prémiumok nagyon tudnak, az az hogy iszonyű széles palettát biztosítanak. Alapdízeltől V8ig/hibridig, mindenféle karosszériával kombi (akár emelt hasmagassággal) /kupé/kabrió és ami a legfontosabb, végtelen felszereltséggel. De it a lényeg nem a bőség hanem a konfigurálhatóság, amivel nem csak egyni ízléshez, de pénztárcához is szabható az autó.

    Itt minden helykén alkalommal davagják az olvasóhoz, hogy épp huszoniksz milliós verdával csapattak, de közben ezek az autók nyugaton az átlagos családok autóinak számítanak, persze nem 60.000 hanem 35-40.000 eurós árért.

    Ugyanis gyártók nem követhetik ugyanazt a árstratégiát, így előbb utóbb mindenkit elér az leárazási nyomás. Amikor ez a kocsi kijött, 32.000 euróért adták az alap,de még elfogadható (kvázi taxi felszereltségű kifutó E 200 CDI-ket). Közben megérkezett az új amihez nem volt se kézi se 200cdi az elején, és hasonlóan felszerelve másfélszerese volt. De fényévekkel jobb érzés volt beleülni és vezetni is.

    Szóval amikor itt 20+millázunk gondolkodjuk el, hogy azok akiktől majd 6 évesen megpróbáljuk megvenni “németbe'” (bár ez az alapmotor igényes felszereltség konfiguráció inkább belga és holland szokás), ők sem feétátlenül ebben 20 millás a ligában gondolkodtak.

  • 2019.02.15. at 18:10
    Permalink

    A kéziváltó nem bohóckodás, hanem egy 2-3000 eurós tétel, amiből pár apróságokal (mint a 4wd) gyorsan összejön egy kövér 10-es (ez azért 3 milka itthon). Persze az RWD kéziváltók nem valami élvezetesek, de ha az a kérdés, hogy legyen egy sokfunckiós biztonsági csomag (én pl imádom a cross traffic alertet, minden reggel jól jön ahol lakunk) és inkább az utóbbit választanám.

    Nyilván nincs ezzel mindenki így, de pont ez a szép a szabad konfigurálhatóságban. Nehéz olyan merev felszereltségi szintet összehozni, amivel fel lehet venni a versenyt a szabad konfigurálhatósággal, és pont azért futottam bele nevetségesen drága ajánlatokba pl japán autóknál (örök kedvencem az UFO civic volt, értelmetlenül nagy dízellel és a digit 2 zónás klima miatt csúcsfelszeretséggel, egy soványabb 320d vagy egy fullos kifutó S60 2.4d áráért).

    De amikor feltűrük az ingujjukat a japánok és nekiállnak kmolyan venni a japánok akkor is nehéz eldönteni hogy engedjenek az árból vagy hagyják veszni a vevőket, mert akkor is kénytelenek a paletta közepére célozni.

    Közben meg a 4 nagy európai játékos állandó örvényben van az árakkal, és a gyengébbeket előbb utóbb beleteszi abba az árprésbe, ami ledarál minden külsőst legyen az nagy családi autó vagy ebben az árversenyben nem túl komolyan játszó japán prémiummárka (ha az ES nem veti most meg a lábát akkor kb soha).

    Érdekes hogy most nem mentek bele a konkurenmsek taglalásába pedig érdekes dolgok történnek ott is, főleg ha a konkrét árajánlatokat figyeli az ember.

    A Pasatnál egyszerűen nem hiszem el hogy nincs 4wd, valszeg még mindig a WLTP homologizációt emésztik

  • 2019.02.17. at 21:52
    Permalink

    Szerintem teljesen rendben van ez a kocsi. Esetleg egy bőr ülést kérnék hozzá, és akkor minden megvan ami szükséges.
    A korábban hozzászólókkal ellentétben én azt gondolom, hogy aki Mercit akar venni, annak nem fordul meg a fejében, hogy ennyi pénzért milyen Insigniát, pláne milyen Superbet lehetne venni, azzal együtt, hogy szerintem mindkettő jó autó. Na de a Mercedes, azért mégiscsak egy Mercedes. Vagyis a kérdés inkább az lehet, hogy kell-e az E osztály, vagy megfelel egy kicsit jobban felszerelt C osztály is?

  • 2019.02.21. at 08:08
    Permalink

    Ez a fapados dolog egyáltalán nem új. Minden második BMW itthon 520d, mégis népszerű, pedig szintén belépőkategória. Akit nem zavar hogy egy Golf letolja, annak jó. De mondhatnánk az S320 CDI-t, ami szintén elég harmatos egy akkora karosszériához.

Vélemény, hozzászólás?