Jövőre jön, már teszten az új ötös BMW

Háromhengeres, 1,5 literes motorral várhatjuk a következő BMW 5-öst

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Állítólag mázsányi tömeg ledobásával, háromhengeres alapmotorral, jövőre jön a következő ötös BMW. Nem meglepő, hogy már fejlesztik.


Egy erősen maszkolt példánnyal a most futó, s egy ötéves példány tapasztalataival épp a minap citált F10-es ötös BMW mellett bukott le a BMW ötös sorozatának következő, jövőre várható kiadása. A maszkolás mondjuk nemigen árul el több részletet, minthogy egy négyajtós, középméretű BMW, kétségkívül az új szériás limuzin látható. Kiszivárgott részletinformációk azonban már bőséggel keringenek. Az állítólag G30-as kóddal érkező új ötös már az addig szintén befutó új hetessel debütáló 35up moduláris platformon, 100 kilogrammos fogyókúrával érkezik majd.
Hirdetés

A tömegcsökkentés már nem csupán négyhengeres, hanem háromhengeres alapmotornak is helyet ad. Az ötös is megkapja a 2-es Active Tourerben már tesztelt, ott élénknek mutatkozott 1,5 literes turbómotort. És ez már nem áprilisi tréfa, annak is erős lenne persze. A háromhengeres alapbenzines mellett, illetve felett természetesen maradnak a jól megszokott, négy és hathengeres motorok is, az M5 pedig állítólag marad a 4,4 literes biturbó V8-as; 626 lóerővel. Lesz hibrid is, konnektorból tölthető verzióban, az X5 xDrive 40e esetén megismert hajtáslánccal, 2,0 literes turbós benzinessel, 313 lóerős összteljesítménnyel és 450 Nm nyomatékkal, kilencfokozatú automata váltóval és 9 kWh-s lítium-ion akkumulátorral.
A legfrissebb hírek szerint a következő ötös debütálása a jövő évi Genfi Autószalonon, márciusban várható, a piacra júniusban érkezhet, kombiként (Touring kivitelben) novemberben. A főként Kínából érkező jelentős kereslet miatt a GT sem fog elmaradni, de azt már csak 2017-ben kapja meg a piac.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 19:33
    Permalink

    Annak hiszel, akinek akarsz. Jogod van hozz.

    Én pl. jobban hiszek a fejlődésnek és a történelmi hitelességnek, miszerint a fejlődés oltárán elbuknak valaha ikonikus megoldások.

    Látod én pl. az idézett műsornak nem hiszek, mert szerintem egy autós maónikasó. Van ez így. 🙂

  • 2017.10.28. at 19:33
    Permalink

    Mit gondoljak át? A Top Gearből idéztem, ők azért valószínű több autóval mentek már, mint amennyivel te valaha is fogsz. Inkább nekik hiszek, ha nem baj. Amúgy meg az E60-as M5-öt se sikerült felülmúlni, abban jó kis V10 volt még 🙂

  • 2017.10.28. at 19:33
    Permalink

    [i]“…legendák hullanak el.”[/i]

    Ahogy történt az az autózás történetében már sokszor. Mi már nem is emlékszünk rá és mégis boldogan autózunk azokkal a vasakkal, amikre meg az utódaink nem fognak már emlékezni és ők is örömmel autóznak majd mindezek ellenére azokkal a vasakkal, amiktől pl. te fázol.

  • 2017.10.28. at 19:33
    Permalink

    Elsőkerekes BMW-k, háromhengeres 5-ös meg mintha azt olvastam volna hogy az új 7-esbe négyhengeres alapmotor lesz. Az idióta co2 kibocsátás-csökkentési előírások miatt legendák hullanak el.

  • 2017.10.28. at 19:33
    Permalink

    Nehéz lesz felülmúlni a mostani 5-öst. A Top Gear szerint ez az autó annyira jól sikerült, hogy ez áll a legközelebb ahhoz, hogy azt mondják rá tökéletes.

  • 2017.10.28. at 19:33
    Permalink

    Ha van autó amelynek fogynia kellene az az 5ös. Kevés változat jön ki két tonna alatt.

    Speciel én ettől függetlenül a kategória legjobbjának gondolom, csakhát amikor nem a BMW épp a legjobb, akkor mindig ezzel az súly ökörséggel próbálják lehúzni a konkurenciát.

    Amúgy mintha kisebb lenne a képen az álcázott bimmer…

Vélemény, hozzászólás?