Két új Honda és egy Audi is jól törik, de a VW Caddy sem rossz
Euro NCAP törésteszt: Audi A4, Honda Jazz, Honda HR-V, Volkswagen Caddy
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Középkategóriás prémiumszedánt, kisautót, kicsi crossovert és áruszállÃtóra épÃtett családi mindenest tesztelt novemberben az Euro NCAP.
Az Euro NCAP közzétette legfrissebb törésteszteredményeit. Jó hÃr, hogy a négy alaposan megvizsgált autóból három az elérhetÅ‘ legjobb minÅ‘sÃtést érdemelte. Az Audi A4 érte el összességében a legjobb eredményt, felnÅ‘tt utasvédelmére 90 százalékot kapott, a gyerekekre 87 százalékosan vigyáz, gyalogosvédelemre és a biztonsági rendszereire egyaránt 75 százalékot érdemelt. A tesztrÅ‘l készült videót lent, a részletes eredményeket meg az Euro NCAP honlapján nézhetik meg.
A Honda öröme most kétszeres lehet, mert a legrangosabb nemzetközi biztonsági szervezet tesztjén mindkét vizsgált új modellje igen jól szerepelt. Az idén visszatérÅ‘ HR-V-rÅ‘l itt Ãrtunk már, az alapját adó új JazzrÅ‘l, meg ebben a cikkben értekeztünk korábban. A Jazz a második kisautó az évben, ami elérte a legjobbaknak járó ötcsillagos minÅ‘sÃtést. Érdekes, hogy a felnÅ‘ttek védelmében jobb részeredményt kapott, mint az Audi A4: 93 százalékot. Persze a nagyobb tömegű és méretű középkategóriást nem lehet egy felfújt kisautóval összehasonlÃtani.
A Jazz 85, 75, és 71 százalékos további eredményekkel zárt. A műszakilag rá épülő, de tágasabb és minden irányban nagyobban kicsi crossover, a HR-V is megkapta az öt csillagot. Az Euro NCAP a sokat mondó Small Family Car kategóriába sorolta, de mi tudjuk, hogy bár felfelé feszegeti a kategória határait, ez még nem kompakt. Részeredményei pár százalékkal elmaradnak a Jazzétől; 86, 79, 72 és 71 százalékot ért el a felnőtt utasok, a gyerekek és a gyalogosok védelmében, illetve a biztonsági rendszereivel.
Negyediknek egy az elÅ‘zÅ‘ektÅ‘l igencsak eltérÅ‘ autót csapott falhoz az Euro NCAP. Az új Volkswagen Caddy ugyanis bár mindenféle jóval rendelhetÅ‘, amit a mai személyautók kÃnálnak, de alapjait mégis csak egy furgon adja. A szervezet kiemeli, hogy ritka a kategóriában a benne elérhetÅ‘ koccanásgátló, de az összeredmény végül amiatt is lett csak négycsillagos, mert sávelhagyásra figyelmeztetés nem elérhetÅ‘ hozzá. EttÅ‘l még nem nevezhetÅ‘ szerény biztonságot adónak, légzsákjainak és modern felépÃtésének hála 84, 78, 58 és 68 százalékot ért el. A harmadik érték, a gyalogosvédelem elmarad a többi most tesztelt autóétól. Részletes eredményeit itt lehet megnézni.
A minap kiderült, hogy a LaFerrari ütközésbiztonsága is kiváló: az olasz sofÅ‘r sértetlenül szállt ki, és kedélyesen aláÃrogatta a betétlapokat. És az autó még csak ki sem gyulladt:)