Kirúgja maga alól a talajt – Porsche Panamera
Porsche Panamera 4S, 4S Diesel és Turbo menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nincs többé esetlen forma, egy magyar fazon tett róla, hogy az új Panamera jól nézzen ki. A németek meg arról, hogy akarjuk vezetni, ami elképesztően jó!
Végre szép a Panamera, ügyesen elrejtették a púpját, Varga Péter újrarajzolta a Flyline-nak nevezett jellegzetes tetÅ‘Ãvet, az orra pedig kétségtelenül a Caymanra hasonlÃt
Jól áll neki a 911-es far, a helyzetjelzÅ‘ piros LED-csÃkja keresztbe fut a hátulján, Ãgy messzirÅ‘l felismerhetÅ‘ az új Panamera
A 4,0 literes V8-as dÃzel hangja nem szörnyű, gépszerűen duruzsol. Ha nincs mellette benzines, nehéz megmondani, hogy ez gázolajat eszik. A hátsó szárny automatikusan vagy menübÅ‘l is nyitható, minden Panamerának van ilyen
Három vadonatúj motorral érkezett, amelyekbÅ‘l az egyik V8-as dÃzel, a benzinesek duplaturbós V6-osok és V8-asok, utóbbi a csúcs Turbo kivitel, de arról majd késÅ‘bb. A dÃzellel kezdve indultunk neki a túrának. Mindegyik modellt összkerékhajtással és nyolcfokozatú duplakuplungos, fantasztikus munkát végzÅ‘ PDK automataváltóval szerelik, és a dÃzel modellek hátulján is csupán Panamera 4S felirat olvasható. A gázolajos adatai letaglózóak, a duplaturbós V8-as 422 lóerÅ‘t és bÅ‘dületes 850 Nm nyomatékot teljesÃt, már 1000-es fordulatszámtól egészen 3250-ig, ami nagyjából azonnali teljesÃtménycsúcsot jelent.
4,3 másodperces százas sprintjével a Panamera a leggyorsabb dÃzel a világon.
Hatalmasat lép, közben a hangját elég jól elrejti, ha éppen nincs a közelben egy benzines, nem sokan mondják meg róla, hogy dÃzel, persze a fordulatszámmérÅ‘bÅ‘l már kiderül.Élvezetes vezetni a dÃzelt, pedig üresen több mint 2 tonna, de Ãgy is fürgén mozog, a háromkamrás légrugós felfüggesztés pedig ügyel a kényelemre, vagy éppen a sportosságra
Néhány gomb azért akad a középkonzolon, a többi viszont érintésre érzékel és fizikailag kattan is. Apróság, de sokat számÃt. A masszÃrozás minden fokozata pihentetÅ‘, tökéletes a kényelem a brutálisan hangszigetelt kabinban
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
5049 | 1937 | 1423 | 2950 | 495-1304 |
Pörgetve elÅ‘jön belÅ‘le némi dÃzeles morgás, de el lehet nyomni a feláras, gombnyomásra hangosÃtható sportkipufogóval, úgy már tényleg sportos a hang, amit kiad magából. Muszáj a fogyasztásról is szót ejteni; a gyári adat 6,8 liter száz kilométerenként, a nyüstölÅ‘s, nehéz jobb lábú újságÃrók alatt sem evett többet 9-nél, ami több mint dicséretes. TeljesÃtményben a 2,9 literes, friss fejlesztésű V6-os, duplaturbós, 4S jelölésű benzines Panamera követi. 440 lóerÅ‘t és 550 Nm nyomatékot küld a kerekekre, amivel 4,4 másodperc alatt repÃt százra. Itt jegyezném meg, hogy a 4S 1870 kiló - jelenleg a legkönnyebb Panamera - ez a gyorsulás elképesztÅ‘ egy ekkora tárgytól. Ráadásul a Sport Chrono Package részeként a kormányra kerülÅ‘ Sport Response gomb 20 másodpercre a Panamera összes tartalékát összpontosÃtani tudja, és a Launch Control segÃtségével ugyanezt 4,2 másodperc alatt is megcsinálja.
Egyenletesen lejt a far, de két felnÅ‘tt még mindig kényelmesen elfér hátul, viszont már le lehet hajtani a hátsó üléseket, Ãgy nagyobb cuccok is beférnek a Panamerába
A dÃzelek is csak 4S feliratot kapnak, mivel a Panamera minden esetben összkerekes - egyelÅ‘re. A hatalmas fékek gond nélkül állÃtják meg. A hátul ülÅ‘k is kezelhetik a navigációt, a klÃmát és a multimédiát, de akár az elsÅ‘ utas ülését is állÃthatják, s a hátsók is lehetnek elektromosan szabályozhatók
Remek anyagok, kikezdhetetlen összeszerelés és fantasztikus ergonómia jellemzi a Panamerát. A mindent bele Sport Response gomb is a kormányra került, ha éppen hirtelen kéne az összes erÅ‘. A Porsche InnoDrive rendszere három kilométerre lát az autó elé, Ãgy kanyarok elÅ‘tt magától lassÃtani, emelkedÅ‘k elÅ‘tt pedig gyorsÃtani képes a Panamera. Mindez sajnos még csak néhány országban elérhetÅ‘, mert részletes és pontos GPS adatokra van szüksége
A V6-os benzines hangja nagyon szép, ércesen üvölt a sportkipufogóból, gázelvételre pedig nagyokat durrog, persze csak Sport módban, alaphelyzetben csöndes, vonulós autó. Elárulom, számomra ez volt a legélvezetesebb mindegyik közül. A dÃzelhez képest 180 kilóval könnyebb, ami határozottan érzÅ‘dik, valamint az elképesztÅ‘ átalakulásokra képes V6-os nagyon jól illik a Panamerához. A Turbo maradt a végére, a legfinomabb falat, de nem hozott sokkal nagyobb élményt, mint a V6-os. Persze, már a beindÃtásnál vérpezsdÃtÅ‘en horkan fel a V8-as, és meg is marad a szép hortyogós orgánum, de a tesztautóból hiányzó sportkipufogó miatt a szÃnház nem annyira volt jó, mint a 4S-ben.

Mindegyiknél nagyobbat lép, csupán 3,6 másodperc a 0-100, és ne felejtsük el, hogy 5 kiló hÃján 2 tonna. Ilyen idÅ‘t a komolyabb sportkocsik futnak, nem ötajtós limuzinok. Sok kis részlete van viszont a Turbónak, amit a többihez nem rendelhetünk, például a három részbÅ‘l álló, önmagát kihajtogató hátsó szárny, vagy a sportosabb kidolgozású elsÅ‘ lökhárÃtó. Az 550 lóerÅ‘ és 770 Nm nyomaték a végtelenszer használható rajtprogrammal összekötve fantasztikus élmény. Akár a nulláról 50-re gyorsulás is jó móka, már persze annak, aki megengedhet magának egy ilyen, alsó hangon is 50 millió forint közeli játékszert.
4S | 4S Diesel | Turbo | |||
Emissziós norma | Euro 6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 2894 | 3956 | 3996 | ||
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | 8/32 | |||
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | ||||
TeljesÃtmény [LE (1/min)] | 440 (5650-6600) | 422(3500-5000) | 550 (5750-6000) | ||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 550 (1750-5500) | 850 (1000-3250) | 770 (1960-4500) | ||
Gyorsulás 0-100 km/h (Sport Chrono Package) | 4,4 (4,2) | 4,5 (4,3) | 3,8 (3,6) | ||
Gyorsulás 0-200 km/h (Sport Chrono Package) | 10,3 (10,0) | 10,7 (10,4) | 8,4 (8,1) | ||
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 8,1-8,2 | 6,7-6,8 | 9,3-9,4 | ||
CO2-kibocsátás [g/km] | 184-186 | 176-178 | 212-214 | ||
Végsebesség [km/h] | 289 | 285 | 306 | ||
Saját tömeg [kg] | 1870 | 2050 | 1995 | ||
Megengedett össztömeg [kg] | 2495 | 2635 | 2585 |
A Turbo elsÅ‘ lökhárÃtója is egy picit más, hangsúlyosabbak az oldalsó légbeömlÅ‘k. Akár 3,6 másodperc alatt lép százra, közben sofÅ‘rrel több mint két tonna. Ördögi
Az új Panamera persze nem csak a motorokról szól, a töménytelen luxus, a páratlan kényelem és a precÃz kidolgozottság is mérhetetlenül fontos. A belterét inkább mondanám sportosnak, mint luxusnak, persze csak elsÅ‘re. A formák nagyon egyszerűek, minden csupán puszta funkcionalitást sugall. A letisztult műszerfalon hatalmas, 12,3 col átmérÅ‘jű érintÅ‘kijelzÅ‘ vár, a középkonzolon meg alig néhány gomb, a többi mind érintÅ‘gomb, viszont még azok is adnak egy apró kattanásos visszajelzést. Itt kezdÅ‘dnek a sok helyen megmagyarázhatatlan extrák, mint például, hogy a szellÅ‘zÅ‘rostélyokat nem állÃthatjuk kézzel, csak a kijelzÅ‘rÅ‘l. Úgy viszont hátul is, mert ott is van kijelzÅ‘, hogy a multimédiát és a navigációt kezelhesse az utas, aki közben az akár elektromosan is állÃtható sportos bÅ‘rfotelekben tesped.
Csak a fordulatszámmérő igazi, két oldalán 7 colos kijelzőkön váltogathatjuk a különböző információkat. Akár hőkamerás képet is nézhetünk, ügyesen felismeri a gyalogosokat, és be is keretezi nekünk
Sportosan kényelmes ülések, hátul is két különálló, elöl minden irányban állÃtható, teljesen testre szabható darabok
Tulajdonosként egy pillanatra sem jutna eszembe, hogy valakit felbéreljek sofÅ‘rnek a Panamerához. Ezt a limuzint jó vezetni! Nagyon jól hozza a sportos Porschék viselkedését, a kormányzása iszonyú közvetlen, a gázreakció - fÅ‘leg Sportban - rettentÅ‘ élénk. A már háromkamrás légrugós futómű képes ringatózóan puha és veseleszakÃtóan sportos is lenni, hatalmasat lehet vele autózni. Hibátlan a Porsche-élmény, nem csak a külsejét, a technikát is közel sikerült hozniuk a kétüléses Porschékéhoz. Teljesen más dimenzióban létezik a Panamera, átlagos városi forgalomba hatalmas, és mindennél gyorsabb, hibátlan, kényelmes luxusautó, most már beleköthetetlen kivitelezésben. Ráadásul hamarosan a 4E Hybrid is érkezik a 918-as technikájával.
Valódi sportkocsi négy főnek. Nem csak beszéd, tényleg tudja, amit kell
Te pedig pont Lezer Janinak tunsz a hatalmas bekepzelt leszolasaiddal.
Nem muszaj kommentelni, ennyi.
“szeretem”, amikor az igniszes rallihuszárok osztják az észt :D:D:D:D:D ezt úgy en bloc mondtam, fÅ‘leg a fosvágenezÅ‘ frusztrált, agyhalottakra….
na most ezzel én is beszálltam az agyhalottak közé, persze jól jön néha egy kis zombulás.
Ugyan már az egy fotel huszár meg részeges is, ide hány mindig valamit. Beleköt az élő fába is, kocsmába kellene mennie ott legalább jó pofán csapnák, azt helyre jönne az agya.
Az mondjuk biztos hogy összefosnád magad ha szemtől szemben állnánk egymással úgy hogy tudjuk ki a másik.
Most már tényleg érdekelne hogy neked mi a szakmád és hogy mivel foglalkozol hogy Ãgy ideböfögve kinyilatkoztatod hogy én fáradt olaj kihordó közmunkás vagyok.
Itt az ideje hogy nyilatkozz ha már annyira lenézed az egyik szakmám az autószerelőt.
Tény hogy a fáradt olajjal is kell kezdeni valamit de a munkaidőmből amikor épp azt csináltam kb 5 perc volt a többi az szerelés. Szóval nyilatkozz és cáfold meg részletesen ha nincs igazam, ki fod derülni hogy milyen szakember vagy, vagy inkább minek a szakembere :))
Ha nem válaszolsz úgy tekintem hogy a szád jár tudás, tapasztalat nélkül köpködsz rám is mint azokra akik valamire alapozzák az Ãrásukat, nem csak a szóbeszédre meg a rajongásra mint te.
Cáfold!
Mit csinál encore? Ért valamihez? Vitán felül áll. Kihordani a fáradt olajat. Remekül csinálja. Közmunkások gyöngye!!!!
Encore kemény, mint a vidia. Chuck Norrist is legyőzte. Hazudozásban.
Mondja a retkes kezű aknapecér. Muhahahahaha
Kösz de azért ez az agytröszt duma azért nem kellett volna.
Megrúgod a gázt elszellent egy nagy koromcsomót, ja hogy utókezeli mint a többi fosvágen adblueval hogy ne legyen fekete, de attól még beokád a levegőbe.
Inkább szÃvd te ami abból kijön ha annyira nem a világvége szerinted.
Ez a hamvas gyerek elalélt mint te is szoktál ilyenkor, megint osztod az észt gyogyókám.
Az encore ha nem is egy agytröszt legalább ért valamihez, ahogy olvasom veled ellentétben.
Foglalkozz csak a görényeiddel én meg majd veled.
kicsit elirtátok a 0 200 as gyorsulást
Hűű de szép gép,teljesen belezúgtam.KELL!!!
VW Csoport. Diesel. Turbó.
Ez a világvége.
Igaz encore?