Kistestvérére hajaz az új Range Rover

Komoly tömegcsökkentéssel spórol az új Range Rover SUV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Önhordó karosszériáját és futóműveit alumíniumból építették, így az új Range Rover SUV kiviteltől függően akár 420 kilogrammal is könnyebb lehet elődjénél. Alap a légrugózás és a nyolcfokozatú automata váltó.



Nagyobb, könnyebb és modernebb formát kapott a Range Rover hirtelenjében bemutatott, hivatalosan Párizsban debütáló új, 32 év alatt mindössze negyedik generációja. Első látásra nyilvánvaló, hogy a külső megjelenés és az utastér változtatásai a cég kompakt szabadidő-autója, az Evoque által meghatározott irányvonalat követik, de ami lényeges, az a szemnek láthatatlan marad: az autó negyedik generációjának teljes egészében alumíniumból épített önhordó karosszériája 39%-kal könnyebb, mint a kifutó modell acélteste. Ráadásul nem csak a kasztnit, hanem az első és hátsó futóművet is alumínium alkatrészekből építették, ami a korábbinál kiviteltől függően akár 420 kg-mal könnyebb saját tömeget jelent.
Hirdetés
Az átfogó fogyasztókúra a menetteljesítmények és vezethetőség javítása mellett a fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra is jótékony hatással volt. A luxusterepjáró alatt légrugós felfüggesztéseket találunk, ami közvetlenebb kormányzást, pontosabb kanyarvételt biztosít, és ezzel egy időben a karosszéria oldaldőlése is sokkal kisebb a korábbinál. A Terrain Response rendszer új generációja folyamatosan elemzi a vezetési körülményeket, és mindig a terepnek leginkább megfelelő beállításokat biztosítja a vezető számára.
Bár annyit tudunk, hogy elődjénél hosszabb tengelytávval érkezik az autó, a pontos számokat még nem árulták el, leszámítva a 118 mm-rel hosszabb hátsó lábteret. A hátsó sorban a legnagyobb kényelmet az Executive Class opció biztosítja, ekkor a második üléssorba csak két méretes fotelt szerelnek. Eltérő motorokkal vezetik be a Range Rovert Európában és a tengerentúlon: míg az amerikai piacra egyelőre csak az 5 literes V8-as szívómotor érkezését erősítették meg, nálunk a 3 literes V6-os és a 4,4 literes V8-as turbódízel mellett a nyolchengeres benzinmotor kompresszorral feltöltött változata is elérhető lesz. Az viszont biztos, hogy az összes erőforráshoz a ZF nyolcfokozatú automata váltóját kapcsolják, mely a középkonzolon elhelyezett tekerőgombbal manuálisan is kapcsolható lesz.
Az új Range Rover további részleteiről a Párizsi Autószalonon esedékes bemutató során rántják le a leplet, a rendeléseket is szeptembertől lehet leadni az autóra. Észak-Amerika december elején kapja az első példányokat, míg a világ többi országában 2013 elején érkeznek meg az új Range Roverek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?