Kompakt SUV Kínából Kínának: Citroën C-XR
Elsősorban Kína hatalmas piacának szól a Citroën C-XR
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Pekingi Autószalonon mutatkozott be a részint helyben fejlesztett és helyben is gyártandó Citroën C-XR SUV.
Emelt hasmagasság, körbeműanyagozás, fémes lökhárítóbetétek, minden van, ami a szabadidő-autós megjelenéshez kell; összkerékhajtás nincs
Komoly mértékben erősít a kínai szabadidő-autó piacon a Citroën, hiszen a Dongfenggel közös helyi cégével két szabadidő-autót is bemutat a Pekingi Autószalonon. A DS 6WR már korábban is látható volt, most pedig - a szalon nyitásával - a kompakt, C-XR is megjelent. A komoly aktivitás nem meglepő, az európainál is komolyabb kínai piacon tavaly 50%-kal nőtt és csaknem 3 millió példányosra duzzadt a szabadidő-autók szegmense, ebből mind több modellel, mind nagyobb szeletet szeretne kihasítani a PSA. [BANNER type="1"]
Ez a forma nem csak Kínában, Európában is sikerre ítéltnek tűnik, ám a C-XR megjelenése egyelőre csak a kínai óriáspiacon biztos
A C-XR a C4 alapjaira épül, tengelytávja 2,65 méter, hosszúsága 4,26, szélessége 1,79, magassága 1,56 méter. Hajtása nem túlzottan bonyolult, a C4-hez hasonlóan itt is csak az első kerekek kapnak nyomatékot. Emelt hasmagasság, terepprogramos ESP és négyévszakos gumiabroncs fokozza a terepképességeket, amelyek nyilván éppen csak annyira komolyak, amennyire a vevőknek szükségük van. A jövőre állítólag már piacra is kerülő - Európába azonban messze nem biztosan eljutó - C-XR tanulmányában a motor az 1.6 THP 160 lóerővel és stop-start elektronikával. A váltó a sajtóközlemény szerint a legfrissebb rendszerű automata, tippelhető a dupla kuplungos rendszer.
Francia abroncsok kerülnek a francia márka kínai szabadidő-autójára
LED-menetfény, tetősín, panorámatető, fém(es) betétes lökhárító természetesen van, ahogyan kettős kipufogóvég is. A forma pedig - szemben a DS 6WR-ével - van annyira globális, hogy elképzelhető legyen a C-XR európai megjelenése is, azaz nem kizárt, hogy a Citroën kínai autója az egész világon hódítson.




Nagyon jó lett ez a kocsi. Ezt a Citroennek mindenképpen el kell hoznia Európába, biztos sikeres lesz. Bele kell rakni az 1.6 Hdi motort is kézi váltóval és már veszik is, mint a cukrot.