Fizikailag is közel van egymásohz a Honda és a Nissan, elÅ‘bbi Tokióban, utóbbi Yokohamában székel, a két város csak néhány tÃz kilométerre fekszik egymástól
A tradicionális gyártóknak feladja a leckét az újdonsült konkurencia, mÃg tÃz évvel ezelÅ‘tt a Teslától féltek, mára a felzárkózó kÃnai autógyártás kelt pánikot. Az évtizedeken át egymás ellen versengÅ‘ márkák nem gyÅ‘znek a másik nyakába borulni ha a túlélésrÅ‘l van szó, ami elég érdekes és
szerteágazó szövetségeket hoz létre. Már az sem ördögtől való ötlet, hogy az európai gyártók
közös partnerséggel tegyék magukat versenyképesebbé, ami kevésbé egyedi autókat jelent a túlélésért cserébe.
A Nissan közeledésével a Dacia, a Mitsubishi és a Renault is közelebb kerülhet a Hondához
A Honda jelentette az egyik kivételt, a japánok eddig nem álltak össze látványosan senkivel.
A Nissannal kötött megállapodás sem azt jelenti, hogy egymás autóit fogják árulni, egyelÅ‘re csak óvatos tapogatózás és a lehetÅ‘sége felmérése zajlik. A memorandum még csak egy megvalósÃthatósági tanulmány, amelyben azt vizsgálják, hogy milyen lehetÅ‘ségeket rejt a közös munka. A két márka a szoftverek és az elektromos autók alapvetÅ‘ alkatrészeinek koordinációját helyezte kilátásba. Autóipari források szerint közös villanyautó platformot is fejleszthet a Nissan és a Honda, az viszont érdekes kérdés, hogy a Renault is profitál-e az együttműködésbÅ‘l. A Nissan már régóta 15%-ban a Renault tulajdona, illetve ugyanilyen aránnyal bÃr a Nissan a Renault-ban. A két cég szorosan együttműködik, rengeteg a közösen használt technika, a következÅ‘ Micra például a
Renault 5 alapjaira épül, a 80%-ban közös autók szülőhelye az egyik francia üzem lesz.
A kÃnai konkurencia erÅ‘s, összefogásra van szükség a túléléshez
A Hossan márkanév megjelenésétÅ‘l nem kell félni, de az tény, hogy komoly egységesÃtés zajlik az autóiparban. Az ismert márkák lassanként 3-4 csoportba tömörülnek egyazon autókat kÃnálva, egymás konkurenciájaként, de mivel egy a kassza, ez nem okoz nagy problémát, az átlag vásárlónak meg teljesen mindegy, hogy mi van a lemezek alatt.
Sok sikert, a Mitsubishit is ez vitte sÃrba…
Figyu, a Rover vagy a Saab tényleg sÃrba került. A Mitsubishi még nagyon is él. Sehol sem találok a neten olyat, hogy “Mitsubishi WAS a Japanese carmaker”. Jelen idÅ‘ben Ãrnak róla, ellentétben az elÅ‘bbi kettÅ‘vel. Megint hazudsz, mint a vÃzfolyás.