Leállásra kényszerülhet a Toyota?

Egy gyárrobbanás okozhatja a Toyota eladásainak visszaesését

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha eddig nem tudtuk elképzelni mi állíthatja meg a Toyota előremenetelét, most itt a válasz. Akár leállásra is kényszerülhet a japán gyár.

Nem rég még arról szóltak a hírek, hogy továbbra is a Toyota a világelső, most pedig leállásra kényszerül? Nos, teljes mértékben ugyan nem állnak le, de az acélhiány komoly problémák elé állíthatja a japán gyárat – akár a termelés is leállhat. Ennek nem más az oka, mint hogy robbanás történt a Toyota Aichi acélgyárában, ahol a japánban gyártott Toyoták körülbelül 40%-át szerelik össze. Ez az acélhiány pedig még a világ legnagyobb autógyárára is komoly kihatással lehet, hiszen a jelenlegi készleteik csupán február 6-ig fognak tartani a hazai telepeiken. Hogy ne fogyjanak ki teljesen az alkatrészekből, a cég úgy döntött, hogy megszünteti a közelgő túlórákat és hétvégi műszakokat.
Hirdetés

A Toyota képviselője elmondta, hogy keményen ellenőrizni fogják a napi leltárt, és ki kell találniuk, mit kezdjenek a jelenleg rendelkezésre álló mennyiséggel. A robbanás egyébként január 8-án történt az Aichi gyárban, ami kulcsfontosságú a Toyota számára, hiszen tavaly az ott gyártott 4 millió autó közül kb. 46% exportra került. Azt még korai megmondani, hogy az eset milyen hatással lesz a Toyota 2016-os eladásaira. A japánok célja az volt, hogy 10,2 millió példányt adjanak el idén, ami növekedés lenne a tavalyi 10,15 millió darabhoz képest, amibe beletartoznak a Scion, a Lexus, a Hino és a teljesen bekebelezendő Daihatsu eladásai is. További céljuk, hogy a VW dízelbotrányát kihasználva egyhuzamban 5. alkalommal is elhozzák a virtuális koronát - már ami az eladásokat illeti.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:41
    Permalink

    Nekem mindegy ki az első, a versengésből úgyis mi profitálunk 🙂 . A nyersanyaghiány viszont komoly probléma, “igazi” háborúk is buktak el ez miatt 🙂 .

  • 2017.10.28. at 08:41
    Permalink

    Időközben kiderült, hogy a Scion márka meg lesz szüntetve. Szóval érdekes a helyzet: egy almárka megszűnik, egy másik felett teljes irányítást szereznek, nyersanyaghiány miatti leállás…de a legfőbb riválisnak, a VW-nek is megvan a maga baja. A GM viszont tavaly növelni tudta az eladásait, és jön az új Bolt-Volt páros. Várjuk a fejleményeket.

    Nekem úgy rémlik, hogy a Toyota volt már világelső a mostani 4 év előtt is egy-két évig, de a GM visszavette tőlük, majd a Toyota ismét az élre ugrott és azóta is ott van. A GM is kb. 80 évig volt első, de ezt nem egy huzamban érték el, az előbb említettek miatt.

Vélemény, hozzászólás?