Ledobta tetejét az új Toyota GR 86, de egyelőre csak virtuálisan

A formás kupéból egy csapásra kívánatos kabrióvá vált a sportos Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az előző generációból sokan várták a kabrió változatot, de a Toyota nem csonkította meg a kupét. Vajon az utódból elkészül a várva várt szeles kivitel?

Kevesek által járt ösvényre lépett a Toyota a GT 86-tal. A Subaruval közösen készített modell nem kínált lóerőhegyeket, csak egy kétliteres szívómotor hátsókerékhajtással, de ennyi pont elégnek bizonyult az élvezetes autózáshoz. Az utód annyit változott mint a típusnév: szinte semmit. A kupé GT 86 helyett GR 86 névre hallgat, a boxermotor kapott plusz négyszáz köbcentit és némi extra erőt, de a lényeg változatlan. A kupé fotói épphogy bejárták az internet mind a négy sarkát, X-Tomi máris előállt a kabrió verzióval.
Hirdetés
A fedél nélküli GR 86-nak első ránézésre van egy kis Mazda MX-5 beütése, ami inkább előny mint hátrány. A tető elhagyása az egyetlen változás, minden más megegyezik a zárt változat elemeivel, a kabrió is egy túlzásoktól mentes letisztult formavilágú négykerekű. Az egyetlen létező fotó alapján nem egyértelmű, hogy milyen tetővel képzeli el X-Tomi a kabriót, de valószínű, hogy a gyár választása a szövetborításra esne, lévén a modell egyik fő vonzereje az alacsony tömeg. Hiába lesz szinte borítékolhatóan remek autó a GR 86, a Toyota kasszáját nem ez a modell fogja teletömni. Szerencsére a márka számos SUV és hibrid modellje hoz annyit a konyhára, hogy ilyen, mai szemmel kicsit furcsa (nincs emelt hasa, nem elektromos, de még csak nem is hibrid, és még praktikumban sem veszi fel a versenyt szinte semmivel) jószág piacra léphessen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?