Európai idő szerint ma hajnalban, Tokióban leleplezték a Land Cruiser FJ-t, amely tényleg a négy évvel ezelőtti Compact Cruiser EV formatanulmány által kijelölt úton haladt a sorozatgyártásig. Ám máshonnan is merített ihletet, koncepcióját tekintve pedig jóval több lehet, mint az annak idején rétegmodellként megépített, eredeti FJ Cruiser.
A kontúrok tekintetében valóban a 2021-es előtanulmány adja az FJ alapjait, ugyanakkor számos részletet a Land Cruiser 250-esből vett át a Toyota – nem utolsósorban a lámpatesteket, amelyek a modernebb, téglalap alak helyett klasszikus, kerek kivitelben is választhatók. Szintén a 250-es öröksége a C-oszlopnál lépcsősen megtörő övvonal, míg a pótkereket magán viselő, oldalra nyíló hátfal a létező legklasszikusabb terepjárós stíluselem, amelyet persze 2025-ben semmi sem indokol azon kívül, hogy a lökhárítónál rövidebb lehessen a karosszéria, így könnyebben manőverezhessen a sofőr.
A belső térben kerülte a futurisztikus megoldásokat a Toyota. Javarészt a márka különböző szériamodelljeiből már ismert alkatrészeket kombinálták össze egy letisztult, célszerű ergonómiájú, áttekinthető vezetői környezetté. Az alacsony műszerfal és a mély övvonal jó körkörös kilátást enged, ami városban és terepen egyaránt megkönnyíti a manőverezést.
A tervek szerint a Toyota Japánban 2026 derekától kezdi forgalmazni a Land Cruiser FJ-t, ám a jelenleg rendelkezésre álló információk szerint sem Európába, sem pedig az Egyesült államokba nem exportálja majd az újdonságot a japán gyártó.
Mérete : 4575 cm hosszú, 185 cm széles és 196 centi magas.
Toyotánál megint nem erőltették meg magukat. Fogtak egy Honda Element formatervet és rárakták a saját alkatrészeiket.