M-es BMW 3 hengerrel? Nem kizárt

BMW M3: az összes példány eladva

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hat hónap múlva jön az új M3, de sietnie kell a BMW-nek, mert a kifutó szériát hiánytalanul elkapkodták a népek.

Számunkra (ahol új autót egy ideje csak elvétve adnak el) szinte elképzelhetetlen, de a méregdrága és sokak szemében sátáni BMW M3 kifutó szériájának minden darabját eladták a bajorok. Az utolsó példányok (kupék és kabriók) úgy gördülnek le a szalagról, hogy mindre van vevő. Hihetetlen, nem?
Az új, továbbra is kizárólag hátul hajtó generáció megjelenése úgy 6 hónap múlva esedékes, de a távolabbi jövő még érdekesebb, erről ugyanis Friedrich Nitschke, az M-részleg vezetője elmondta, hogy a 3 hengeres motorok bevezetését is elhozhatja. Bizony, inkább ez a reális, mint a riválisokkal szemben - a súlytöbblet és az alulkormányozottság miatt - filozofikusan hanyagolt összkerékhajtás. Amennyiben meg mégis egyszerre kell az M és az xDrive, ott vannak az X5 M és az X6 M tankok, tessék azt vásárolni...
Hirdetés
A 3 hengeres (turbós) benzinesekből 185-200 lóerőt is ki lehet préselni literenként, súgta meg Nitschke, ergo az ezerötös akár 300 lóerőt is tudhat majd. Hogy mely M-es típusok kaphatnak belőle, még nem tudni, a következő M3/M4 szíve 6 hengeres, 3 literes turbó lesz kb. 450 lóerővel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Ehhez kétség nem fér. Utakra tömegautónak jó a 3 henger turbóval, de még akár 2-val sem léphet poros nyomába sem a 8 hengeresnek. Nem csak a főtengely végén leadott teljesítményről van szó, hanem magáról 8 henger “aurájáról”.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Én értem, hogy mi ez a hengercsökkentési trend, meg akár szakmai háttere is lehet annak, hogy a 3 henger jobb mint a négy. De ki keres négy hengert egy M-es BMW-ben?! Ez mindig is a motorsportból áthozott és utcára hangolt vonal volt, ahol nem azt nézték mennyit eszik és milyen gazdaságos. Szóval nem maga a jelenség zavar, hanem, hogy ez az M csoport tervezi. Akinek ilyen dolgok kellenek az vegyen sima széria BMW-t vagy dízelt. Jelenleg az e92m3 3999cm3, 8 henger, 420LE, 400Nm, 8500nál tilt… és 4 henger utoljára az e30ban volt több mint húsz éve! Kinek fog most ezek után kelleni egy 3 hengeres kávédaráló? Ez még az M1coupe-ban is harmat gyenge lenne, nem beszélve arról, hogy aki ilyen M fan volt eddig, általában műszaki beállítottságú és egyöntetűen lenézik az ilyen irányú fejlesztéseket. Ez nagy torpedó lesz a célcsoport felé…

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Azonos motorméret esetén bizonyos szempontból hordoz előnyt a 3 henger a 4 hengerrel szemben. Pontosabban csak annyit, hogy nagyobb “köcsögméret” adódik. Tehát a termikus hatásfok szempontjából nem elhanyagolható, hogy 1,5L-es motor esetén 3 db. 500 cm3 dolgozik, vagy 4 db. 375 cm3. A nagyobb hengerméret jobb termikus hatásfokot ígér.
    Kétségtelen, hogy a volán mögé ülve, a motornagyság függvényében, tehát kis motor esetén is egy turbós benzines lenyűgözőt nyújt, dinamikájával elvarázsolja a vezetőt, tesztelőt, azonban ez a megoldás növeli a tulajok gyártól, azaz a csillagászati áron dolgozó márkaszervizektől való függést.
    Gondoljunk csak bele, mekkora palotaforradalmat robbantott ki egy több mint egy évtizeddel korábban napvilágra került EU-s javaslat, miszerint mint minden más műszaki terméket, az új gépkocsit is lehessen áruház láncokban (is) forgalmazni, és ne csak márkaszervizekben.
    Jelen fejlesztések tesznek róla, hogy ilyen gondolatok a jövőben még csak véletlenül se merülhessenek fel, ennek ugyanis a műszaki háttere abszolút kizárva!
    Meggyőződésem, az ilyen irányú fejlesztések egyáltalán nem felhasználó centrikusak, hanem egoista módon a gyártók kizárólagos gazdasági érdekeit tartják szem előtt. Kétélű fegyver, ami visszaüthet.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    de épp azon gondolkoztam, hogy ez a 3henger + egy nagy turbó= kb 200 paci olyan lesz, mint a VW-nél a TSi. Csinálnak egy túlhegyezett valamint, amibe a turbó fütyül de olyan lesz, mint egy egyszer használatos fényképezőgép :/

  • 2020.08.10. at 09:49
    Permalink

    Az autógyártás és fejlesztési iránya politikailag irányított manapság. Ezért egy idioták által generált nagy idiotizmus! Csak egy dolgot felejtenek el, hogy a piac majd kegyetlenül kinyírja az ehez hasonló zsákútcákat .

Vélemény, hozzászólás?