Majdnem kabrió – Citroën DS3 Cabrio teszt
Citroën DS3 Cabrio 1.2 PureTech 110 Style teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kabriónak hívják, de igazából csak félig az. A Citroën DS3 így is trendi, prémium, és élmény vele autózni. A kérdés csak az, hogy ki fogja megvenni ennyiért.
Két éve lépett piacra a Citroën DS3 Cabrio, idén pedig frissült és nevet váltott, immáron csak DS 3 Cabiro néven találhatjuk meg a katalógusokban
Kabrió? Nem teljesen. Elvileg Cabrióról van szó, ami a gyakorlatban nem teljesen állja meg a helyét. A klasszikus értelemben vett kabrióknál a B és C oszlopok teljesen eltűnnek, az ablakok keret nélküliek, itt viszont erről szó sincs. Csupán a mintákkal tarkított vászontetőt lehet elektromosan hátratolni, minden más marad a helyén. Ilyen alapon kabriónak lehetne nevezni egy nyitható panorámatetős egyterűt is. Kicsit úgy érzem, hogy kényszerből elkészítettek a franciák egy ilyen nyitott tetős autót és ráerőltették, hogy ez kabrió. Tegyük fel, hogy az, de sokkal inkább egy kupé-kabrió öszvérről van szó.
Az Alcantara-szövet sportülések, az alul egyenesen lecsapott kormány és a fém pedálok kétségtelenül sportossá teszik a belsőt
Fiatal. A Citroën 2010-ben alkotta meg DS3 modelljét, melyet a francia márka a prémiumkategóriába pozicionált. Idén külön is vált a DS modellcsalád a Citroën névtől. A tesztautó ugyan még Citroën DS3 néven fut, aki azonban most akar vásárolni neki a DS 3-at kell keresnie. Jól látszik, hogy a helyesírás is változott. A korábbi márkanév eltűnt, és a DS3 ketté vált, pontosabban csak egy szóköz került bele, így immáron a DS 3 néven fut. A kabrió kivitel 2013-ban érkezett a piacra és két év után máris ráncfelvarrást kapott. Pontosabban csak lámpacserét, Euro 6-os motorokat, valamint új külső és belső színeket. Látvány szempontjából valóban csak a LED-es első és hátsó lámpák számítanak újnak, ezek viszont nagyon dizájnosak lettek és sokat dobnak a külső megjelenésen.
Ahhoz képest, hogy nem túl nagy karosszériával bír a DS3, hátul kellő méretű lábhely várja az utasokat. Az első ülések vaskos megjelenésű oldaltartást kaptak, tartásuk is jó
Sportos? A DS 3 amellett hogy prémiumos, még sportos is. Az orr rész dögös, a krómkeretes, tátongó harcsaszájban elnyújtott méhsejtrács formájú műanyagok fokozzák a látványt, amelyre a lökhárító két oldalán függőlegesen elhelyezett LED-es menetfény tesz rá még egy lapáttal. Hátul igaz, hogy megtalálható a diffúzort imitáló műanyag betét és a tetőspoiler, az összkép mégsem olyan hatásos, mint kellene. A belső viszont egyértelműen sportautós hangulatot idéz. Vaskos oldaltartású ülések, alul egyenesen lecsapott kormány és fémpedálok várnak a vezetőre. Az üléspozíció jó, a kormányzás pontos, a futómű sportos. Rossz minőségű utakon kellemetlen tud lenni, ilyenkor nagyokat üt, kanyarban viszont nem kell félni, dinamikusabban is lehet fordulni vele. A keménytetős kivitel vezetési élményét hozza, annyi különbséggel, hogy rossz úton érezhetően jobban csavarodik a karosszéria.
A tető mintázata többféle lehet, és amellett, hogy szakaszosan nyitható, a végső állás után még a hátsó szélvédőt is eltüntethetjük - úgy csak a tető látszik a középső visszapillantó tükörben
Új szívet kapott. A Citroën DS3 a modellfrissítéssel kapott egy új benzines erőforrást, amely a Cabrióba is bekerült. 1.,2 literes turbós csak háromhengeres. A 110 lóerő és a 205 Nm hallatán legyinthetünk, hogy ez bizony kevés, az alig több mint 1,1 tonnás súly miatt viszont fürgén mozog. A nyomaték már 1500 1/perces fordulatszámtól rendelkezésre áll, ez érezhető is, nem kell különösebben forgatni ahhoz, hogy dinamikusan gyorsítsunk. A vezetési élményen némileg ront a váltó, amely a sportos karakterhez képest kicsit hosszú úton jár, elég nyúlós, és a fokozatokban akár lekvárt is lehetne keverni vele, olyan holtjátéka van. Ezen még van mit javítani, továbbá egy hatodik fokozat is elférne benne, amellyel még tovább lehetne javítani a menetdinamikán és a fogyasztáson. Utóbbi többnyire városi használatban 6,5 l/100 km-re adódott, ami elfogadható érték amellett, hogy valóban élmény vele autózni.
A klíma jól áttekinthető, az LCD képernyő és a túlságosan lentre kerülő audió kezelése viszont megszokást igényel
Van miben javulni. Akárcsak a korábban nálunk járt keménytetős DS3-akban (alap benzinessel itt, takarékos dízellel itt) itt is fellelhetők azok a kellemetlen, főként kezelési nehézségek, mint a testvérmodellekben. A középkonzolon a műszeregységek elhelyezése nem eléggé átgondolt, csakúgy, mint a központi LCD kijelző menürendszere. Kellemetlen továbbá az is, hogy teljesen lenyitott tetővel - amikor a hátsó szélvédő is eltűnik, a belső középső tükör használhatatlan, ugyanis a legördülő vászon teljesen betakar.
Az 1,2 literes turbós benzines 110 lóerővel is jól mozog, nyomatéka már 1500 1/perctől rendelkezésre áll, emiatt forgatni sem túlzottan ahhoz, hogy menjen
Megéri? Szép is, jó is, azt leszámítva, hogy a csomagtérfedél nyílása bizony eléggé szűk, négy személy számára is élhető a DS 3, ráadásul akár öten is bele lehet ülni (próbáltuk, rövidebb utakra akár felnőttek számára is vállalhatóan). A tető is eltüntethető, ezzel a motorral a Cabrióért 6,4 milliót kérnek alapáron. A tesztautóban lévő néhány extra ezt az árat némileg megdobta, amely végül 7,85 milliónál állt meg. Nem tudom, ki fog újonnan ilyet venni ennyiért, ilyen áron már középkategóriás családi autót is lehet kapni. Nagy Citroën, pontosabban már csak DS 3 őrültnek kell lenni ahhoz, hogy valaki ezt bevállalja. Ha megteszi, akkor viszont biztos, hogy élvezni fogja a benne eltöltött összes levezetett órát.
Pofás, és egy-két apróságtól eltekintve jó autó a Citroën DS3, prémiumos ára miatt viszont nem valószínű, hogy sokat fogunk látni belőle a hazai utakon, főként úgy, hogy ez a modell már a múlté, már a DS 3-at árulják csak
A minap beszélgettem egy Citroenes mukival. Most folyik a DS márka elkülönítése. Ám a DS3 a teljesen nyilvánvaló C3 rokonság miatt még nem testesíti meg ezt. A DS 5 az első kimondottan önállónak szánt modell.
Valamit nagyon nem értek a Citroennel kapcsolatban. Úgy volt, hogy bevezetnek egy prémium-almárkát, ami a DS névre hallgat. Ez a „Citroen Lexusa”(vagy csak lesz?), ha lehet így fogalmazni. Ehhez társult egy vadiúj embléma, amit megkapott a DS4 és a DS5 is, és ezen szintén rajta van. Mégis úgy emlegetik ezeket, mint Citroeneket. Olyan, mintha azt mondanánk, hogy Nissan Infiniti FX35 vagy Toyota Lexus RX300H. Vagy még nem létezik a DS márka, csak tervezik a bevezetését?