Másfél milliós kisautót készít a Dacia

Háromhengeres motorokkal jön a Dacia Citadine

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ötezer eurós városi kisautó fejlesztésén dolgozik a Dacia, a háromhengeres benzinmotorral hajtott Citadine jövőre debütálhat.

A Duster zajos SUV-siker, nem vitás. A nemsokára érkező, tuningvíziójával egész pofás Lodgy buszlimuzin hasonló fogadtatásra számíthat. Kisautós frontos viszont nincs igazán vonzó, friss modellje a feltörekvő Daciának - ezen a tarthatatlan helyzeten változtathat a Citadine, amely a pletykák szerint egy Renult Twingo-méretű mini lesz 2013-as premierrel, öt ajtóval, új platformon és új motorokkal.
Ha minden igaz, a Renault román márkájának Citadine névre keresztelt városi kocsiját egy 0,9 literes, háromhengeres benzines hajtja majd 60, 75 vagy 90 lóerős teljesítményszinten. Úgy tudni, hogy a Dacia-minit pontosan a Loganhoz is eredetileg tervezett, 5000 eurós, durván 1,5 millió forintos áron szeretnék piacra dobni, s ha tényleg így lesz, ezzel alaposan alákínálnak a népes, de ár/értékileg nem ennyire kedvező típusokkal versengő konkurenciának.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 01:51
    Permalink

    Pontosan igazolod amit írtam, csak azok veszik meg akik megtehetik, akinek nem tellik az beéri az olcsóval.Honnan veszed hogy 20-30 év,szerinted a gyárak mennyi időre gyártanak autót?Ha 20 évig tartana egy autó, akkor az gyárak hamar bezárnának.Nem ismered azt a szót,hogy fogyasztói társadalom?A toyota szervizben is pont annyi a hibás autó mint a renaultban. A gyári visszahívásban is előkelő helyen van a toyota. Maradjunk annyiban egyetlen egy manapság gyártott autó nem éri meg a 20évet, a ma fellelhető megfizethető hibrid aksik sem érik meg a 3 évet, az áruk pedig több százezer forint, ha csak ezt számolom akkor a dáciára még a negyedét sem kell költeni. A ki ma megteheti,hogy drága gépet vesz az nem tartja meg 30évig!akksi info: http://pcworld.hu/haboru-az-akkumulatorokert-20090206.html

  • 2017.10.31. at 01:51
    Permalink

    Ne haragudj,de tisztában vagy azzal,hogy egy vegyes üzemeltetésü autó mennyibe kerül? A ma forgalomban lévő vegyes autókat sem azok veszik akiknek nem tellik a benzinre, hanem azok akik megtehetik.Ezekben az autókban lévő akksiknak az élettartama kb3 év, az ára tőbb százezer forint,sok autógyár azt tervezi,hogy az ezekben lévő akksikat nem adja az autókhoz,hanem lizingeli az autóhoz, a te álltalad elképzelt befutás kb még úgy10-15 év, már ha a sejkek is úgy akarják!

  • 2017.10.31. at 01:51
    Permalink

    Bármilyen olcsó kocsival jöhetnek a piacra, ha csak tisztán benzinnel működik, idejétmúlt a jelenlegi és jövő üzemanyagárak miatt. Akiket megcéloznak az óccsó autókkal, nem fogják tudni üzemeltetni, ezért az akkumulátoros vegyes hajtás lesz a befutó. Ha az akksi legalább 50 km-t kibír (munkábajárás, bevásárláshoz éppen elegendő) és majd csak azután kapcsol be a benzin motor, na az lesz a befutó!

Vélemény, hozzászólás?