Mégsem lesznek olcsók a kínai autók? Mutatjuk az okokat!

Hiába az olcsó előállítás, a távolság miatt drágák lehetnek Európában a kínai autók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kína gőzerővel azon dolgozik, hogy az európai autópiacot is meghódítsa, ezt pedig olcsó járművekkel igyekszik elérni, ám a koronavírus okozta válság még csak most üthet vissza igazán.

A kínai autógyártók minden lehetséges eszközt bevetnek, hogy a termelést a csúcsra járassák, és rövid időn belül minél több járművet legyártsanak. Jól mutatja az ázsiai ország előrenyomulását, hogy a múlt évben a BYD már majdnem annyi villanyautót gyártott mint a Tesla, 2023 utolsó negyedében pedig már meg is előzték az amerikai konkurenciát az értékesített elektromos autók számában. Az európai terjeszkedést viszont a távolságon túl az óceánok és tengerek gátolhatják elsősorban, ugyanis az autószállító hajók hiánya egyre nagyobb gondot jelent.
Hirdetés
A hajózási társaságok még 2020-ban a koronavírus okozta gazdasági válság, és a gyárleállások miatt számos ilyen teherszállítót leselejteztek, az újak viszont még nem készültek el, leghamarabb 3 év múlva állhatnak szolgálatba. Azzal viszont valószínűleg a üzemeltetők sem számoltak, hogy a globális autópiac a vártnál hamarabb erőre kap, és a kínaiak is a korábbinál több autót kívánnak az öreg kontinensre juttatni. A múlt évben az előzetes kalkulációk szerint 23,4 millió járművet szállítottak hajón a célországokba, ezzel megdöntve a 2018-as Covid előtti csúcsot, míg a 2022-es számokkal összevetve 17 százalékot emelkedett az import - derül ki a Portfolio összesítéséből. Az európai piacot nézve az előzetes becslések szerint 40 százalékkal több autó érkezett a vízen, ebből Kína 4,3 milliót szállított, míg 2020-ban ez a szám az egymilliót sem érte el. Persze nem csak ázsiai gyártók importálnak Európába, hiszen a Tesla mellett a Renault, a BMW és a Volvo is Kínában gyártja a járműveinek egy részét. Ezen gyártóknak sincs egyszerű dolga, hiszen a múlt évben a napi charterárak 115 ezer dollárra emelkedtek, ez pedig 10 százalékos növekedés 2022-höz, és hétszeres 2019-hez képest. A múlt évben nagy erőkkel megérkező BYD házon belül igyekezett megoldást találni, még 2023 végén közölték, hogy a legújabb teherszállítójuk sikeresen teljesítette a próbautat, de az igazi áttörést az európai gyár megnyitása jelentheti majd nekik, amely Szegeden épül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?