Miért lopnak el egy 13 éves, 330 ezret futott autót?

Szolgálati közlemény: kollégánk apósának autóját ellopták

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kellene valakinek egy 13 éves, alapmotoros, 330 ezer kilométert futott autó? A tolvajoknak sajnos igen.

Renault Mégane 1.4 16V, 2000-ből, első tulajdonostól, 330 ezer kilométerrel. Piaci értéke legjobb esetben is 400 ezer forint körül lehet, de eladhatatlannak tűnik. Mégis ellopták, kollégánk apósától. Mennyit kereshet ezen egy tolvaj? Talán 50 ezer forintot? Talán annyit sem. Utóbbi lehet a helyes válasz. És sajnos megdöbbentő, pláne úgy, hogy épp a minap beszélgettünk arról a kollégákkal, hogy egyre több autólopás történetével lehet összefutni. Utóbbiakra később visszatérünk, most viszont nézzük a Mégane esetét. Értéknövelő vagy sem, vezetett szervizkönyves, karbantartott autó volt, lakótelep környékéről vitték el Budapest X. kerületéből. Vajon miért? Legnagyobb valószínűség szerint alkatrésznek. Talán csak néhány karosszériaelem kellett róla éppen, a többi pedig a járulékos nyereség lehet a vélhetően már darabokra bontott autóból. Feltűnhet, hogy az átlagosnál többször lehet hallani, hogy lakótelepről vagy, kapaszkodjanak meg, bevásárlóközpont elől visznek el autókat. Miért is? Mert ott koncentráltan sorakoznak, van miből válogatni, jó eséllyel lehet meglelni a rendelt példányt.
Mi volt még az említett Mégane-ban a 330 ezer kilométeren túl, ami miatt esetleg még elvihették? Semmi különös, de tulajdonosa számára mégis értékes dolgok, egy jó minőségű gyerekülés, édesapja faragott botja (örökség gyanánt), egy épp szervizelésre váró, de elrejtett GPS, ja, és még két darab műanyag láb egy kempingasztalhoz. Vélhetően egyiket sem fogja tudni hasznosítani senki, a tulajdonos számára azonban az autón túli jelentős veszteségek.
Hirdetés
Nyilván mindenki tudja, hogy soha semmit sem szabad az autóban hagyni, ahogyan azt is, hogy ez sokszor kivitelezhetetlen. Az is közismert, hogy a gyári védelmi rendszereken túl ajánlott egyéb is. Volt ebben a Renault-ban is. Mechanikus váltózár, mely 6-8 évvel ezelőtt, pontosan ugyanezen helyen megvédte egy lopási kísérlettől, ezúttal azonban nem. Hiába telepítettek ráadásul a közelmúltban térfigyelő kamerát a környékre, az ominózus helyet egy faág kitakarja. A tulajdonos számára - természetesen név nélkül - nyilatkozó rendőr szerint "fontos zöld emberek" nem engedték levágni az említett ágat. Vajon miért? A választ sejtjük, azt pedig kérjük, hogy, ha valaki esetleg látja a HLA-153 rendszámú négyajtós Mégane-t, hívja a rendőrséget, sőt, minket is!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:52
    Permalink

    Az alábbi mondat meghökkentett:

    [i]“Volt ebben a Renault-ban is. [b]Mechanikus váltózár[/b], mely 6-8 évvel ezelőtt, pontosan ugyanezen helyen megvédte egy lopási kísérlettől, ezúttal azonban nem.”[/i]

    Én most szereltettem a kocsimba BearLock típusú váltózárat, addig ok, hogy tökéletes védelem nincs, de úgy tudtam, hogy azért nem egyszerű ellopni egy ilyen védelemmel ellátott kocsit. Idő és megfelelő szerszámok kellenek hozzá. A körülmény sokszor nem teszi lehetővé, hogy váltózáras kocsikat törjenek fel… vagy mégis? Ezek szerint nem ér semmit egy MABISZ jelzésű váltózár?

  • 2017.10.30. at 01:52
    Permalink

    Sajnos feladtam azt hogy visszakapjam.
    Apam 1rendorrel is beszelt en ugyveddel is s mindenki azt mondja hogy vissza
    mar nem ter az az auto sajna.Volt johiszemu vasarlotol kezdve sok mindent hallottam miert
    2evig ismeretlen tettes ellen nyomoztak(nem tudom az autokereskedo miert ismeretlen?)
    A masik hogy szerintem az egyik okmanyirodaban is valaki hamis hisz torzskonyv nelkul
    hogy lehet atirni 1autot?De arrol semmi sincs majd kb 10ev mulva eljutnak odaig.
    1-2hete kaptam levelet a birosagrol hogy lessz targyalas jelenjek meg.
    Ja biztos ott leszek en is ugy igyekszem oda mint ok az ugyemmel
    Kb 2eve volt 1targyalas tartott kb 5percig najo talan 10 percig.
    Koszonom a tippet,de sajna tobb ev alatt sikerult tul esnem rajta igaz meg mindig faj.

  • 2017.10.30. at 01:52
    Permalink

    Mar 4eve az en Mondeomat is elloptak de az nagyon tanulsagos
    en kereskedesbe adtam be mivel akkor jottem ki
    A kocsi 1darabig a kereskedesbe volt aztan eltunt a kerdeseinkre telefonjainkra
    csak annyit mondtak hogy hitelt kernek ra…
    Rendorsegen is voltunk de a rend orei le se ….tak
    Sikerult lekerni a kocsi adatait es kiderult hogy uj tulaja van
    Rendorseg nagy nehezen felvette a jegyzokonyvet es azota semmi.
    Az 1Mondeo MK2es volt kb 500e-et ert a torzskonyve meg mindig megvan…
    Szerintem probaljatok minel tobb helyre kitenni a kepet
    es par honap mulva lekerni az adatokat hatha az
    orszag masik reszen uj talaja lett-e ha addig nincs valami info rola?
    Szerintem erdemenyesebb hasznosabb mint a r…..i

  • 2017.10.30. at 01:52
    Permalink

    [i]Szerintem ez az autó is belépett abba a korba, amikor esetleg egy új alkatrész beszerzése már nem éri meg, vagy nehézkes.[/i]

    Aligha nehézkes, ezekhez az autókhoz 10 év múlva is lesz gyári (beszállítótól) alkatrész, ahogy egy 20 éves Renault-hoz is kapsz gyári alkatrészt.
    A lopási statisztikákat a 2005. előtti Swiftek vezetik, amikhez újonnan is a többihez képest fillérekért kapsz alkatrészeket, pedig a lopott Swiftek 99%-ából is alkatrész lesz, mert ugye a kereslet határozza meg a kínálatot, a kereslet pedig nagy, és úgy látszik, még olcsóbban is megéri sajnos ellopni és atomjaira bontani a Suzukit…

    2 hete megrepesztette a jég a Puntóm egyik hátsó lámpáját, pár hét múlva pedig megyünk nyaralni, nem akartam repedt hátsó lámpával Horvátországba menni. Utánanéztem a Valeo hátsó lámpa darabjáért legkevesebb 17 000, legtöbbet 30 000 Ft-ot kértek újonnan. Egy fröccsöntött műanyagért, amiben van pár filléres foncsor és egy primitív vezetékelés.
    Bontottan 6 000 Ft-ért találtam olasz autóbontóban, amit szintén soknak tartok, de olcsóbban nem találtam hibátlan állapotút.
    Talán az alkatrészárak ilyen durva diffenrenciáinak is köszönhető, hogy újjáéledt az autótolvaj-maffia.

  • 2017.10.30. at 01:52
    Permalink

    Interneten vásárolható GPS tracker kütyű.
    Legolcsóbb 4-5eFt, drágább 8-12eFt.
    Alapszolgáltatásként GPS tracker és SMS-sel leállítható a motor.
    Drágább megoldásban már van akksi is, azaz ha a kocsi akksiját kikötik akkor is működik.
    Ilyen olcsó vacak kocsikban úgysem feltételezik, hogy nyomkövető lenne….

  • 2017.10.30. at 01:52
    Permalink

    Ez szomorú, hogy az öregedő kocsikat a másik öregedő kocsi ellopásábóls származó alaktrészekből tartják fent a tulajok. Pár hónapja FB-on lettem figyelmes, hogy ismerőseim nagyon jó állapotú VW Golf 2-k ellopásáról posztolnak. Kell a jó alaktrészbázis. Létezik ezek szerint autólopás management, akik rájöttek az elmúlt években, hogy a prémium ellopása már nem üzlet, és ehelyett a közkedveltebb, tömeges tipusokat lopják, lopatják alaktrésznek?
    Egyik blogon olvastam egy autóskolléga bejegyzését, miszerint autójához keresett alkatrésze gy bontóban, és mondták neki, hogy 2 nap múlva jöjjön vissza és lesz. És lett. Azért elgondolkoztató, de inkább feltételezem, hogy a bontós kiugrott Angliába egy ott semmit sem érő autóért, és 2 nap alatt hozott egyet.

Vélemény, hozzászólás?