Milyen egy dízel Focus II 280 ezer kilométer után? Használtteszt

Ford Focus 1.8 TDCi Ghia, 2007 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Padlásról ölünkbe hulló kincs a 6 év alatt 280 ezer kilométert futott Ford Focus. Nem csak remek cikktéma, jó autó is.


Sajátos használtteszt a mostani, hiszen kiadónk, a Használtautó Kft. egyik - épp kifutó - céges autója az alany. A 2007-es 1.8 TDCi Focust fejlesztési vezetőnk hajtotta 3 éven át, csaknem 50 ezer kilométert tett bele, majd szenior értékesítőnk alá került, aki a további 3 évben további 230 ezer kilométert tett meg az autóval. Sokunk számára felfoghatatlan az ilyen futásteljesítmény, de cáfolhatatlan, van sofőr és van autó, amely évente több mint 50 ezer kilométert megy. Most ilyennel találkozunk, s az autó kiválóan erősíti meg keddi cikkünk válaszát: a Focustól nem kell félni.
Hirdetés

Futásához mérten a Focus nincs rossz állapotban, normálisan indul, minden elektromos rendszere működik, pedig ez egy nem is rosszul felszerelt, Ghia verzió. Sok egyéb mellett négy automata elektromos ablakkal, elektromos tükrökkel, központi zárral, távirányítós CD-rádióval, tempomattal és kétzónás automata klímával. És ez mind működik! Gyanús, hogy kollégánk ritkán tett táskát a csomagtérbe, ugyanis még annak elektromos nyitókapcsolója sincs agyonkopva. Érintettem már rosszabbat egy hasonló korú, 130 ezret futott példánynál. Hát igen, nem mindegy a használat módja, s bizony előfordulhat, hogy a másik, amúgy kifejezetten női autó egységnyi kilométer alatt többet kopik, mint az üzletkötő autója. Utóbbi munkaeszköz, s így talán nagyobb becsben van tartva, mint sok privát autó, hiszen ha az autó nincs rendben, a munka sem lesz meg. Ennek megfelelően az autó végig márkaszervizben volt karbantartva.
A 20 ezer kilométerenként ismétlődő kötelező karbantartásokon túl sokáig nem is nagyon kellett vele a műhelyhez fordulni. Már idén, 242 ezer kilométernél azonban igen, baj volt a turbóval, szerencsére csak annak csövét kellett cserélni: hibakód-lekéréssel, alkatrésszel és javítással megúszható 35 ezer forintból volt az ügy. A turbónak ma is van némi hangja, kicsit már fütyül, de a szakavatott szerelő azt mondja, hogy nem érdemes hozzányúlni, ennél sokkal vészesebb hangot adók is éveket futhatnak. Alig 3000 kilométerrel később a vízpumpát kellett cserélni, annak díja mindenestül 58 854 forint volt, jellemzően ezen összeg körül mozog egy karbantartás is, igaz, a legutóbb megejtett másfélszer ennyi volt, mert egy kerékcsapágyat is cserélni kellett. Mindez márkaszervizben, ami nem tűnik vészesnek.
Vissza az autóhoz: érdekes, de talán a karosszérián jobban meglátszik a futás, mint az utastéren. Az első lökhárítóról például hámlik a fényezés, a baloldali küszöbnél pedig vannak apró sérülésekből származó rozsdásodások. Az utastér azonban - leszámítva a sofőr ülésén egy cigarettával kiégetett foltot - meglepően jól néz ki. Sajnos olyan jól, hogy százezer kilométerrel visszatekert óraállással is vállalható lenne. Erről persze szó sincs, ennek az autónak van szervizmúltja, bárki lekérdezheti. Cigaretta, dohányzás? Kollégánk mestere a kérdésnek, és mindig is győzködött minket, hogy ő tud úgy dohányozni a kocsiban, hogy annak nem marad szaga. Ezt sose hittük el neki, de érdekes módon ez a kocsi tényleg nem volt büdösebb, mint az átlagos használt autó. Azért kapott egy komplett kárpittisztítást és szagsemlegesítést, hogy ennyi baja se legyen.
Azt a kérdést pedig, hogy milyen a Focus 280 ezer kilométer után, az autót az első 50 ezer kilométeren hajtó, higgadt, de a dízelmotorokat nyíltan gyűlölő kollégánk segítségével kívánjuk megválaszolni. Ő maga is kíváncsi volt az autóra, s hozzánk hasonlóan kellemesen csalódott. A kocsi ugyanannyira egyben van, mint amikor kiszállt belőle. A futás azért persze érződik rajta, de nem nagyon. Van például már némi rezonancia a hangot még nem adó kettős tömegű lendkeréktől, van ugye hangja a turbónak, s amikor ő próbálta, akkor épp a futómű is oldalra húzott, de az úthibákon legalább nem mutatott lógást, kotyogást. A korábbinál gyengébb csillapítást azonban igen, a lengéscsillapítók talán már megfáradtak. Nem változott a motor enyhén turbólyukas karakterisztikája: az elindulás óvatos kuplungkezelést igényel.
Ha viszont azt nézzük, hogy komoly hibája nincs, ma is ugyanazt hozza lényegében a 280 ezer kilométert futott Focus, mint az új vagy az 50 ezret futott, bizony kalapot kell emeljünk a Ford előtt. Utóbbit kell, hogy tegyük azért is, mert még gyári a kuplung, a kettős tömegű lendkerék és persze a befecskendező-rendszer vagy a rákfenének számító EGR-szelep is. Igaz persze, hogy ez az autó valóban ideális körülmények között, sokszor autópályán, nem túlzottan hajtósan volt használva.
Életterén, tehát az autópályán annak ellenére is kellemes, hogy váltója csak ötfokozatú. Az ötödik ugyanis kellően hosszú, a 130 km/órás tempó szinte a nyomatékcsúcson, 2100 1/perccel futható, innen visszakapcsolás nélkül is jól gyorsít a Focus. Fogyasztása jellemzően 6 liter alatt alakult, ami ugyancsak kedvező.
Kedvező az épp eladó autó vételára is: 1,29 millió forint a valós, ám magas futásnak megfelelően, teljesen tiszta múlttal. Ezzel a hasonló Focusok között mélyen a legolcsóbb. Sokak szerint ilyet érdemes venni, hiszen így nincs rizikó, biztosan lesz pénz a talán hamarosan szükségessé váló, talán még sokáig odázható komolyabb javításokra. Míg a komoly hiba esélye egy drágábbnál is meglenne, ám annál már pénz nem biztos, hogy maradna az autó megvásárlása után. Befolyásolni nem akarunk senkit, nekünk azonban meglepetés volt, hogy a 280 ezret futott Focus mennyire egyben maradt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Jó pár évvel ezelött nekem is céges autóm volt egy 1.9dci laguna.350.000km-ert mentem vele,kötelezö szervizek és olajcsere 15ezer km-enként,néha kisebb futómü alkatrész csere,más nem volt.Eljöttem a cégtöl 2 hónapra rá az autó kereskedésben volt,az átlag ár alatt 500-600ezer forintal,de valódi km-rel!Mivel a kerskedö beszámolta a számomra régóta hirdetett és eladhatattlan autómat azonnal meg is vettem:Azóta természetesen jóval kevesebbet megy a laguna,mint céges korában,de 380 ezernél jár komolyabb hiba nélkül.
    Mivel az árban maradt még egy felújítás ára,nembánom,ha ennyi km után esetleg fel kellene újítanom a motort.Jobban bántam mikor az elöző automon kellet felújítani a motor kb.400ezer,mert egyszer csak hajtókarcsapágyas lett,hozzáteszem. 1.8 16v szivó benzines volt,óra szerint 120ezer km-rel,gondolom tekerve volt,és hamis szervízkönyve.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Előzmény a “Kell-e félni a Ford Focus második generációjától? ” hozzászólásoknál. Ma újabb megerősítésben volt részem, hogy Fordot soha többet nem veszek. A 2013. szeptember 11-i tárgyaláson kérte a Ford importőr , hogy a hibás gépkocsit megvizsgálhassa. Persze hogy hozzájárultam, majd szeptember 18-án én írtam már nekik , mert megkeresés részükről nem történt a vizsgálatra. Október 22-ik napig megadtam 15 vizsgálati napot az előre tervezhetőség szempontjából. Kértem őket a vizsgálat mielőbbi elvégzésére, mivel október 30-án már a tárgyalás lesz. Jeleztem nekik , hogy más elfoglaltságom végett adott napokon érek csak rá. Erre az importőr vizsgálatra kijelölte az október 29-et. Direkt olyan napot jelölt meg, amikor a gépkocsit nem tudom számukra előállítani, és másnapra a gépkocsi vizsgálatának kiértékelése a bíróság számára nem érkezhet meg. Mindenki jól gondolja meg ha garanciális autót vesz a Fordtól. Nem egyszerű annak érvényesítése ha baj van.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Kedves Katona Mátyás! Mi a Ti reagálásotok a hozzászólásokra, mert, hogy egyik sem tűnik alaptalannak és itt azért nem csak vicces dolgokról volt szó? Az autófenntartás már régóta a horror témakörébe tartozik kis országunkban, főleg azoknak, akik nem vesznek ki vállalkozásaikból többszázmilliókat évente vagy politikai pályafutásuk mellett különféle jogcímeken nem jutnak számtalan helyről jövedelmekhez és még sorolhatnám…

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Az én negatív tapasztalatom a Ford fusionnal nem akarja senki megírni! Miért csak a pozitívumot írják meg? Az , hogy más meg hogy befarag a Forddal az nem lenne elég érdekes téma?

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    “amit a sok kilométer miatt aztán _soha_ többet nem tud majd normális áron eladni legfeljebb óra manipulálással.”

    Ez a kijelentés sajnos igaz a sok hozzá nemértő ” hétvégi ” autós miatt. Magyarországon a legtöbben álomvilágban élnek. Mindenki szeretne 1 milláért 3 éves max. 10.000 km-t ment autót venni, de ilyen nem létezik.
    A cégautó fikázásokhoz meg annyit tudnék hozzászólni, hogy gyakran érdemesebb egy ólomcipővel taposott, de szervizelt cégautót venni, mint János bácsitól aki, ha egyáltalán betartja a gyárilag előírt olajcsere- periódusokat, akkor is valószínű, hogy inkább vesz vmi noname Tesco olajat, mert az jó olcsó, nem pedig egy dupla annyiba kerülő prémiumolajat. Ja és Gizi néni kocsijával sem biztos, hogy jobban járunk, mert ő még azt sem tudja, hogy egyáltalán olaj is van a kocsiban, amit cserélni kell.

    Azért is ilyen “jó” állapotú az autóparkunk, mert a nagy többség nem költ a kocsijára, ameddig az gurulni tud

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    A képek alapján elsőre szerintem simán hihető a ~280.000 Km-es futás. Rendben van ez a kocsi. Főleg, hogy láttam már 120.000 Km-es óraállással is ilyen állapotban autót.
    Sáros a pedál? Koszos a kárpit? Használod -> Kopik és koszolódik. Ez nem mérvadó szerintem.

    Az más kérdés, hogy én sem venném meg a mostani árakat elnézve ~1.3 millióért, tudva, hogy még költeni kell rá jó pár százezrest. Racionálisabbnak tartanám egy kisebb teljesítményű szívóbenzines választását ebben az árkategóriában.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Csak nem képzeled,, hogy majd 300.000km után egy autó az utolsó csavarig gyári tökélyében fog pompázni. Poros az ajtókárpit? Sáros a pedál? Eszeden vagy ember?

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Szívó benzines Kókusztól nem kellene (annyira) félni, ettől a dízeltől azért lehet. “Minimális a kezelőszervek kopása” kijelentésen nagyot nevettem (és csak emiatt regisztráltam ide, hogy hozzászólhassak…) Azért a totál kifényesedett kormány + váltókar, illetve a középkonzolon a fa(hatású) betét bal oldalának karcossága valamint a kárpitok (leginkább az ajtókárpiton szembetűnő) poros/homokos állapota nem a minimális kopásról adnak tanúbizonyságot. Az a kép, amin a pedálsor látható, az is elég bizarr, a jobb oldalon furán lógó kábél, a tövéig sáros kupplungpedál (!?) sem azt jelzi, hogy újszerű, csak autópályán használt autóról beszélünk. A cikkre, leírásra inkább nem is reagálnék, elég volt a képeket megnézni 🙂 Azért sok sikert az eladáshoz, nem egy rossz kocsi a kókusz.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Ahhoz képest, hogy képzett elvtársaiddal ti már 100 ezernél elkezditek kongatni a turbókettőstömegűmotorgenerál nagyharangot, elég jól muzsikál ez az autó igy közel 300.000 km tájékán.
    Kevesebbet kellene kárognotok, mondták már?

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Tehát kell 4 teló + egy-két gömbfej ide-oda.
    A fékekről nem emlékeztek meg – ugye keveset fékeztek autópályán – meg különben is jól van az úgy. (Mellesleg épp vizsgaérett az autó rendszám alapján)
    Aztán kicsit már muzikális a turbó, és a két időzített bomba is egyre hangosabban ketyeg (nagynomású + kettős tömegű)
    Szóval, azt kell bekalkulálni, hogy további 1 milliót simán bele kell hamarosan tolni, és úgy lesz egy kb. hét éves -igaz újkori árán 5.5Milliós- autója a kedves vásárlónak ~2,2 millióért… amit a sok kilométer miatt aztán _soha_ többet nem tud majd normális áron eladni legfeljebb óra manipulálással.

Vélemény, hozzászólás?