Milyen Focust kapunk 1,5 millióért?
Használt körkép: Ford Focus 1,5 millióért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érdekes kéréssel fordultak hozzám: találjak olyan kifutó Focust, ami 1,5 millióért megkapható - és jó.
Másfél millió forint alatt is kapni második generációs Ford Focusokat, de csak futásteljesítmény megjelölés nélküli, vagy 150-250 ezer kilométeres cégautókat lehet találni
Jelentkezett egy Focus-rajongó vásárló, aki 1,5 millióért szeretne második generációs, azaz épp kifutó Ford Focust, hallotta és nyilván látta is a használtautó.hu oldalon, hogy ennyiért már pont megkaphatók azok az autók, melyeket néhány hónapja (persze egy jelentős, még 2007-es ráncfelvarrással), de újként is kínáltak a márkakereskedők.
Nos, valóban lehet kapni 1,5 millióért a 2004-ben megjelent, második generációs Focusból, akár 2006-os évjárattal, ám kétféle, kilométerállást egyáltalán nem közlő vagy minimum 150 ezer kilométeres futásteljesítményt mutató hirdetéssel lehet találkozni. Az ilyen példányok zöme ráadásul nem is féltő magántulajnál, hanem cégautóként falta az ország útjait. Van azonban még egy alternatíva, a 1,5 milliós második generációs Focusokra, hiszen a bankból visszavettek is bőven kaphatók ennyiért. Ezek azonban nem ok nélkül a használt-piac legrosszabb megítélésű autói, legtöbbször valóban lesújtó állapotban kapják vagy veszik vissza kihelyezett tőkéjük fedezetét a pénzintézetek. Ha azonban a kitűzött ár alatt és fölött is böngészünk, egészen megnyerő példányokra akadhatunk.
Első generációs, ötajtós Focust akár 6 évesen, 71 ezer kilométerrel, első tulajdonosától, 1 290 000 forintért is lehet már kapni
Amennyiben a 1,5 millió forint az autóra szánt költségplafon és abba az első szervizeléssel, átnézetéssel és még az 1,4-es alapmotor esetén is mintegy 50 ezer forintos átíratási költséggel együtt kellene beleférni, akkor bizony 1,3 millió forint körül érdemes szemezni. Ennyiért ugyan felbukkanhat egy-egy második generációs Focus is, ám tutinak tűnő vételeket az első generációsból találni. Noha az új Focus már 2004-ben megjelent, a hazai vezérképviselet bőven vásárolt az elsőből még abban az évben, ráadásul ezek a részben 2005-ös első forgalombahelyezésű I-es Focusok jellemzően gazdagon felszereltek. Mivel a már kínált második generációs mellett a régi Focust csak jelentősen apasztott árral adhatták Fordék, a kuncsaftok akár második autónak is könnyedén bevállalták. A használtak között tehát nem nagy művészet 100 ezer kilométernél bőven kevesebbet futott példányt találni a legkevesebb 6 éves, utolsó első Focusokból. A használtautó.hu 1365 Focus hirdetését átfutva két vonzó ajánlatot javasolnék: mindkettő 2005-ben kapott forgalmit és hazai első forgalomba helyezésű, az egyik 1,29 millióért, 71 ezer kilométerrel, első tulajdonosától, Szolnokon vár vevőt, a másik izmosabb ellátmánnyal, a kötelező kényelmi elemeken (klíma, elektromos ablakok, központi zár) túl fűthető szélvédővel is kecsegtet, második tulajdonosa téli gumi garnitúrát is ajánl az 1,4 millió forintra kitűzött vételárért. Aki családi autót keres, kombit is talál az első generációs Focus utolsó példányaiból, például 1,39 millióért Ajkán hirdetnek egy ugyan 102 ezer kilométert futott, de megkímélt, megjelenésével és ellátmányával (klíma, elektromos ablak, centrálzár) egyaránt vonzó, első tulajos példányt.
Ötajtós első Focus, gazdag ellátmánnyal 1,4 vagy kombi, vállalható stafírunggal, 1,39 millióért - egyaránt 2005-ből, 1,4-es motorral, 70, illvetve 102 ezer kilométerrel. Inkább ezeket javasolnám, mint a legolcsóbb második generációsokat
Megjelenésekor futurisztikusnak számított, ma is egyedi az első Focus kemény műanyagokból épülő műszerfala
Ha van rá keret, 1,7 millió forint környékén már a második generációs Focus megkímélt példányai is is megkaphatók
Kétségtelenül modernebb és csendesebb a második Focus utastere az elsőénél, ám ezért a mai használt-árakat nézve mintegy 400 ezer forint felár fizetendő
Ha a 1,5 milliós határ csak saccra belőtt és akár túl is léphető, akkor a második generációs Focusból is lehet találni a céges vagy banki autóknál megnyerőbbeket. Például Nyíregyházán 1 679 000 forintért kínálnak 2007-es, 49 ezer kilométert futott, szervizkönyves példányt s mintegy 100 ezer forinttal drágábban a Pécs alatti Görcsönyben is akad hasonló, 1 795 000 forintért pedig négyajtós is kapható, 36 300 kilométerrel, igaz, 2006-ból. Persze legyünk reálisak, ezek átírással még némi alku után is közelebb lesznek a kétmillióhoz, mint a másfélhez. Lehet persze említeni, hogy a 2004-es modellváltáskor a Focus továbbra is dizájnos, ám kétségtelenül az elsőénél kevésbé futurisztikus műszerfalán megjelentek a puha plasztikok, a tengelytáv 2,5 centiméteres növelésével kicsit nőtt a hátsó lábtér, (az ötajtós esetében) 350-ről 385 literesre hízott a csomagtér, a motorok átgyúrásával pedig hajszálnyit apadt a fogyasztásuk és a zajszintjük, de a Focus lényege, élvezetes vezethetősége, elöl-hátul független futóműve és megbízhatósága már az első generációsnál is megvolt. Használói véleményeinkre pillantva a két Focus sorozat megítélése csaknem azonos, sőt, hajszálnyit az elsőé jobb, összesítve 3,75, míg a másodiké 3,65 osztályzatú. A felhasználók az elsőt kevéssel strapabíróbbnak tartják, bár azt el kell ismerni, hogy már csak életkora alapján is, több lehet benne a zörgés.
Nem véletlenül mutatja a nyíregyházi Focus gazdája a hátsó lábteret, a második generációsban kevéssel nagyobb, mint az elsőben, s a 2004-ben kigördített friss nemzedék csomagtere is nőtt, ám nem feltétlenül érdemes az újításokért százezrekkel többet fizetni
Aki tehát 1,5 milliós Focust keres, annak az első generáció utolsó, megkímélt példányai ajánlhatók, a második generációs hasonlóan jó darabjai szintén a hirdetésekben is létező, elérhető autók, de azok már inkább a kétmilliós sávban találhatók. Továbbá már a hirdetések átböngészéséből is egyértelműen leszűrhető az, ami kispolszki-kutatásunkkor is kidomborodott, a jó használtautókért legalább a vidékre utazást érdemes vállalni. Lehetséges persze, a lyukra futás, ezért egy kirándulással, állatkert- vagy rokonlátogatással érdemes összekötni az autókereső túrát, úgy nagy kár még az esetben sem éri a vásárlót, ha az adott példány éppen nem megnyerő. Aki pedig a külföldről vásárlás maceráját is felvállalja, az bizony még jelentősebb árelőnnyel számolhat.
Nekem 6 liter volt az eddig legjobb fogyim 1.6-os focus I kombival, 95% városon kívüli használat.
Egyszer volt 9 liter, szinte csak városi használattal, némi dugóval.
Én is úgy hallottam, hogy az autó méretei miatt az 1.6-os sokszor jobban fogyaszt, mint az 1.4-es.
Nekem is van egy 1.4-es Focus,de nekem is olyan 6.8-7liter az átlag,de ez érthető is,hiszen kis motor,nagy kaszni,pont ezért is jobb talán egy 1.6-os fogyasztása!
Hát nem tudom,én vezetettem 1,5 évig egy ilyen Focust,igaz nem éppen sík vidéken(Dél-Dunántúl), és nekem az országúti fogyasztás nem nagyon ment 6,8-7 liter alá…
Kedves Nika! Szerintem öt liter alá viszi egy ilyen Focus fogyasztását Mátyás, a cikk írója, ha nagyon akarja – ő már csak ilyen, elvetemült takarékoskodó 🙂
Mégis hol fogyaszt egy 1.4-es Focus I-es 6 liter alatt országúton? Maximum 60-70es tempónál,és akkor is csak akkor,ha a 3 ajtós verzióról van szó,alapfelszereltséggel(már csak a súly miatt is)…