Milyen platósokat kapsz 2 millió forintig? – Pickup körkép

Platósok kétmillió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy gondolná az ember, hogy a kőkemény munkával kínzott, sokat futott pickuphoz aránylag kedvező áron lehet hozzájutni. Ám körülnézve a használt platósok piacán, elég borsos árakkal találkozunk.

Munkagépnek vagy hobbijárműnek is lehet használni a pickupokat, amelyek többsége valóban kiváló terepjáró képességekkel is rendelkezik, ellenben a szabadidő-autó kategória tagjaival. Az új autók piacán a Ford tarol a Rangerrel, de ott lohol a nyomában a Toyota is a Hilux modellel, illetve a Nissan Navarából is sokat látni az utakon. Ám mi a helyzet a használt autók piacán? Egy jóbarátom, aki mezőgazdálkodásra adta fejét, épp mostanság keres olyan járművet, ami alkalmas lehet a dimbes-dombos földutak megmászására, illetve teherhordásra egyaránt, így azonnal a pickupok között kezdett keresgélni, de megdöbbenve tapasztalta, hogy mennyire drágák még a leharcolt példányok is. Ő egymillió forint alatt keresgélt, ahol nagyon szűk a kínálat, így én a körképhez a kétmillió forintos felső határt állítottam be a Használtautó.hu felületén. Nézzük tehát a szóba jöhető platósokat! Az első szóba jöhető márka a Ford, a már említett Ranger korábbi generációjával. Ezt a típust még a Mazdával közös alapokon gyártotta a kékoválos márka a thaiföldi gyárában. (Nem összetévesztendő az amerikai Ranger modellel.) A legolcsóbb példányok is egymillió forintot kóstálnak, miközben már majdnem 20 évesek. Ráadásul a kis futásteljesítmény se lehet a mentségük, ugyanis már bőven 300 ezer kilométer felett járnak. Sajnos a még drágábban kínált példányok sem futottak sokkal kevesebbet. Viszont a motor kiválasztásán nem kell sokat töprengeni, ugyanis csak 2,5 literes dízellel lelhető fel, igaz ebből létezik 109 (a 2006-os modellévig) és 140 lóerős változat is (2005-től). A Mazda B2500 esetében ugyanez a helyzet. Hasonló árban mozognak a Mazda platósai is, és a futásteljesítményük szintén hasonló. Mivel kemény igénybevételnek voltak kitéve, a futóművet érdemes „nagyítóval” átvizsgálni vásárlás előtt, motorikusan viszont nincs sok panasz ezekre a gépekre. Jóval nagyobba a kínálat a Mitsubishi L200-ból. A méltán népszerű japán platóshoz is 2,5 literes dízelmotor jár, szintén két teljesítménylépcsővel - az autó korától függően. A régebbiek 99 lóerővel, az újabbak pedig 116 lóerővel szolgálják gazdájukat. Mit jelent a régebbi? Nos, a kétezres évek elején született példányokat, amelyek átlag 1,5 millió forintot kóstálnak. Alatta is találni, de nem ritkán 300 és 500 ezer kilométer közötti futásteljesítménnyel. Másfél millió forint fölött már akadnak 200 ezer kilométer alatti futásteljesítményűek is a 2000-es évek közepéről. Amire nagyon figyelni kell, hogy típushibája a szelepfedél tömítésénél szivárgó olaj. A futóműre pedig ugyanaz érvényes, mint a Fordokra és a Mazdákra, illetve mindegyik további típusra, hiszen a munkagépnek és a hobbicélokra használt pickupokat sem kímélték, így a törött laprugók és a cserére szoruló futómű szilentek sem ritkák. Az előzőekhez hasonlóan strapabíró szerkezet a Nissan Pickup, avagy későbbi nevén NP300, ami szintén kedvelt típus a pickup piacon. A hasonlóság a 2,5 literes dízelmotorban is megmutatkozik, ami a Nissannál a korábbi példányokban 103 lóerős, míg a fiatalabbakban 133 lóerős. Az igazán használhatónak tűnő példányok azonban itt is egymillió forint környékén keresendők. Ezek a 2000-es évek elején gyártott darabok, közel 300 ezer kilométeres vagy annál nagyobb futásteljesítménnyel. Kétmillió forint felé közeledve már a 200 ezer kilométeres futásteljesítmény alatti példányok is megtalálhatók, 2008-2009-es évjárattal. A hibák után kutatva sokan jelölték meg a korróziót, mint fő problémát, illetve a gyakori izzócseréket a fényszórókban. Aki bírja a szokatlan formákat, a SsangYong Actyon Sports modellek között is nézzen szét, ugyanis a fentebb említett pickupokhoz képest jóval szerényebb futásteljesítménnyel kínálják őket, hasonló árfekvésben. Magyarul szélesebb a kínálat 200 ezer kilométeres futásteljesítmény alatti autókból, amik ráadásul fiatalabbak is. Másfél millió forintért például 2007-es évjáratú is kelleti magát. Motorfronton itt sem lehet válogatni. Kétliteres, 141 lóerős dízel dolgozik a dél-koreai masinákban.
Hirdetés
A fél évszázados múltra visszatekintő Toyota Hiluxból az 1990-es évek végi és a 2000-es évek eleji évjárat jöhet szóba a kétmillió forintos határig. Ezek között nem ritka a 400 ezer kilométer feletti futásteljesítményű darab és nem csak az olcsóbbak esetében. A kétmillió forintot nyaldosó példányok között is akad ilyen sokat látott Hilux. Többnyire 2,4 literes dízelek 90 lóerővel, illetve a 2,5 literes szintén gázolajos, 102 lóerős pickupok keresnek új gazdát. Típushibaként a legtöbben a beázásokkal találkoztak a szélvédőnél, illetve a generátor rakoncátlankodhat és végszóként ismét a futómű gyorsan kopó alkatrészeit említhetem, ami nem feltétlenül meglepetés egy munkagépnél, bár nem is örvendetes.

Pickupok kétmillió forintig
Modell Évjárat Vételár Kilométeróra-állás Leggyakoribb motorok
Ford Ranger 2000-2007 990 000-2 000 000 Ft 260 000-400 000 km 2.5 dízel, 109-140 LE
Mazda B2500 2000-2006 1 190 000-2 000 000 Ft 190 000-400 000 km 2.5 dízel, 109 LE
Mitsubishi L200 2000-2005 790 000-2 000 000 Ft 180 000-430 000 km 2.5 dízel, 99-116 LE
Nissan Pickup 1999-2004 7 000-2 000 000 Ft 170 000-1420 000 km 2.5 dízel, 103-133 LE
Ssangyong Action Sports 2007-2008 1 200 000-2 000 000 Ft 140 000-220 000 km 2.0 dízel, 141 LE
Toyota Hilux 2007-2008 690 000-2 000 000 Ft 220 000-600 000 km 2.4 dízel, 90 LE, 2.5 dízel, 102 LE
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.05.29. at 11:08
    Permalink

    Ha pick-up, akkor India sem maradhat ki a kissé “rusztikusabb” vonallal: Tata Telcoline és a hozzá képest minőségi ugrást bemutató Xenon, ill. a Mahindra Goa. A nem túl nagy választék mindenképpen hátrányként jelentkezik, és némileg azokat is megértem, akik fenntartásokkal közelednek feléjük…

    • 2019.05.29. at 11:21
      Permalink

      Így van, köszi, hogy megemlítetted őket! Sajnos a használt piacon valóban rendkívül gyér a kínálat, hiszen nagyon ritka vendégek itt Európában.

  • 2019.05.29. at 15:11
    Permalink

    A kilométer adatok egy vicc kategória!!!! 4-5 éves ilyen autókba is simán van 2-300e km. Valószínű, hogy a 15-20 évesekben is ennyi van…. legalább a duplája ( csak nem mondják meg v. vissza vannak pörgetve!!! Mezőgazdasággal foglalkozunk, a tágabb környezetükben számtalan ilyen platós kocsi fut, felölelve szinte a teljes hazai kínálatot…. merem mondani, hogy egy autó sem megy évi 30-40e km alatt!!!! akkor számoljunk kicsit…. 10 éves kocsi esetében kb. 400e km mondjuk legalább 1/3 részben földúton, rakottan!!! Deee…. itthon mindenki 15 éves dízelt akar, csak közúton futottat, extra megkímélt állapotban, 100e km-el, jaaa és egymillióért!!!! A kéz és a bili esete!!!!!

  • 2019.05.31. at 22:30
    Permalink

    Azt megértem, hogy aki mezőgazdasággal foglalkozik vesz egy ilyen kocsit, bár annak sincs sok értelme, mert túl sok mindent nem tud elvinni a platón. Oké egy vadász fel tudja dobni a vaddisznót 🙂 Amúgy másra nem nagyon való, nem is értem, hogy az amerikaiaknál miért annyira népszerű (és nem csak a farmokon). Múlt héten mesélte egy ismerős, hogy a vidéki cégétől egy Navarával küldték Pestre. Azt mondta nagy szívás, alig fért el, parkolóhelyet nagyon nehéz vele találni, a parkolóházban a mennyezetről lelógó – magasságra figyelmeztető láncok – folyamatosan a kocsi tetején csörögtek. Parkolóházban nem tudott rendesen beállni, mert nem fért el. Csomagtartó nincs, csak a kabinba lehet pakolni. Amit a platón el tud vinni, azt (vagy többet, nagyobbat) egy utánfutóval megoldja az ember.

    • 2019.06.01. at 07:43
      Permalink

      Például a szántás/ vetés közepén lerobbant traktorhoz lehet bevinni szerszámot, alkatrészt üzemanyagot vele, felfér a platóra egy 900 kilós big – bag zsák… de húztam már ki bt50-el 82 es mtz t is… az hogy városban szívás nagy autóval közlekedni meg elég egyértelmű volt eddig is.

  • 2019.06.01. at 23:18
    Permalink

    Ezekre jó lehet. Én azt figyeltem meg, hogy aki tényleg ilyesmire tudná használni, annak nincs ilyen, mert nincs rá szüksége. Vidéki nagyszüleim szomszédságában lakik egy gazda. Több mint 100 tehenet tart, tejet termel. Sok földje van, ahol takarmányt termel. A fiával ketten csinálják, de nem kell nekik ilyen autó, mert van kb. 8 traktor, ha egyikkel valami gond van, akkor a másikkal mennek érte, van elég. Személykocsinak meg E Mercit használ (3-5 évente cserélve).
    Van 2-3 vállalkozó (pl. ruha bolt a belvárosban) ismerősöm, akik pick-up-ot használnak. Nekik semmi szükségük rá, szerintem azért vették, mert jobban leírhatók a költségek mint egy személyautó esetében. Egyik építőipari vállalkozó, ő szokott ezt-azt szállítani néha, de szerintem ő is a kedvező adózás miatt vette, meg mert a Navara a csapott hátú verzióval – design-ban kicsit megelőzve az X6-ost – elég jól nézett ki.

Vélemény, hozzászólás?