Hirdetés

Minden harmadik baleset oka a gyorshajtás

Kevesebb autó, kevesebb baleset, vétlenek az áldozatok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly itthon a halálos áldozatok 49 százaléka vétlen volt a balesetben - derül ki a KSH jelentéséből.

Az év vége felé ugyan nőtt a halálos balesetek száma, de összességében tavaly itthon 14 százalékkal kevesebben vesztették életüket közúti balesetbe, mint egy évvel korábban

Valamennyi baleseti mutató kedvezőbben alakult 2011-ben: tavaly csaknem 21 ezren, mintegy ezerrel kevesebben szenvedtek közúti balesetet, mint az előző évben. A súlyosan sérültek száma több mint ötezer volt, míg a könnyű sérülteké a 15 ezret is meghaladta. 2010-hez képest tavaly 14 százalékkal kevesebben haltak meg közúti balesetben, az év során összesen 638 ember, köztük 12 gyermek vesztette életét az utakon. A halálos áldozatok 49 százaléka vétlen volt a balesetben.

Az áldozatok száma csupán a negyedik negyedévben volt magasabb, mint 2010. azonos időszakában, a halálos kimenetelű balesetek száma ugyanis az előző év megfelelő időszakához képest 6 százalékkal nőtt. Ezzel együtt 2011. negyedik negyedévében 3 százalékkal kevesebb személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt a közutakon, mint egy évvel korábban. Mind a súlyos sérüléssel járó balesetek, mind pedig az ittasan okozott balesetek száma jelentősen csökkent.

A balesetek közel harmadánál a sebesség nem megfelelő megválasztása, a gyorshajtás volt a kiváltó ok

A KSH szerint a csökkenésben a fokozott közúti ellenőrzés mellett szerepet játszott, hogy a növekvő üzemanyagárak miatt egyre többen használták a tömegközlekedési eszközöket. Ezzel párhuzamosan a személygépkocsik száma a múlt év közepén nem érte el a 2010. év végi állományt, s ez a szám az év végére tovább mérséklődött.

Tavaly a balesetek 60 százalékát személyautóval közlekedők, 11 százalékát kerékpárosok, 10 százalékát tehergépkocsi-vezetők, 5 százalékát segédmotoros kerékpárosok, 4 százalékát motorkerékpárosok okozták. A balesetek 10 százalékában játszott szerepet az alkohol, a legtöbb esetben, mintegy 28 százalékban a sebesség nem megfelelő megválasztása volt a kiváltó ok.

Hirdetés

A legtöbb baleset (69 százalék) lakott területen belül történt. Az autópályákon 2011-ben 14 százalékkal kevesebb baleset volt, mint egy évvel korábban, a legtöbb az M1-en. Az M5-ösön balesetet szenvedők több mint a fele külföldi állampolgár volt, ez nyilván közlekedőinek megoszlásáról is árulkodó adat.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    Azért ehhez azt is hozzá kéne tenned, hogy mennyien volnának azok———— akik ugyan úgy csak 100-al v. 130-al ténferegnének ezeken a szakaszokon a belső sávban..Egy kérdést mindig pro-kontra alapon kell meg közelíteni és nem csak egy oldalúan,mert itt az elkövetkezendő 100 évben is csak 2×2 sávos autópályánk lesz. Nekem volt sokáig 1 Ford skorpióm 3.0l-es egyetlen egyszer tudtam folyamatosan 245km/h val menni vagy 15 percig ÉJSZAKA. Nappal ezeken az autópályákon még 130-l is képtelenség folyamatosan menni, lásd kamionok/előz 5km/h-val.

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    Ebben, igazad lehet és nyilván, igazad is van, viszont most nem ez itt a lényeg, hanem az, hogy ha nálunk is lennének korlátozás nélküli szakaszok, akkor, igencsak felgyorsulna a népességfogyás. Gondoljunk csak bele, hogy azok, akik most is 200-zal közlekednek, mennyivel hajtanának, ha nem lenne korlátozás!

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    Pitty Tavaly ősszel jártam oda vissza FR. La Rochelle és azért nem úgy láttam Németországban Munchen, Ulm, Stuttgard,Karlsruhe útvonalon, hogy 500 -al lehet menni. Mindenhol 110-120km/h-s korlátozás volt az autópályákon. Kint Németben azért ha karambol van az aut.pályán, akkor 50-n vagy épp 100-n ütköznek össze és akkor van enged el a hajamat, mert 200-ál nem nagyon lehet hirtelen megállni. Ennyit a közlekedési morálról! Azt hozzá kell tennem, hogy egy picike köd is volt.

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    Németországban, annak ellenére, hogy nincs sebességkorlátozás az autópályákon, azért nincs ennyi baleset, mert, mint sok minden másban, közlekedési morálban is, fényévekkel vannak előttünk. Közlekedési morálunk, könnyen lemérhető itt, egyik-másik hozzászóláson is. Akinek nem inge, ne vegye magára!

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    Ez az egész azért van, hogy lehessen kiket jól megbüntetni! Nem tudom azt, hogy tudnának a KM-nél előre betervezni 25milliárd bevételt büntetésből, ha MINDEN KÖZLEKEDŐNEK KÖTELEZŐ LENNE A PÁV 3! Az én meglátásom az, ha minden adónemet meg vizsgálok, hogy mindegyik lehúzás. Ha szopatják az országot azon belül a kiskeresetűeket 21-éve—— mi a fasztól várják azt a kúrva nagy gazdasági fellendülést? A balesetekhez visszatérve, az iszonyú nagy büntetési tételektől meg persze az üzemanyagáraktól vannak kevesebben az utakon, ebből adódik hogy kevesebb baleset is történik. Ez nem a közlekedési morál javulásától van.

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    Kevesebb baleset? Hát persze hisz kevesebb az autós is! Naponta járok be a városba autóval reggel csúcsban,egy éve 50 perc volt és nem volt szabad parkoló sem,most ugyanaz 25-30 perc és van szabad parkoló mindig. Sokkal kevesebben ülnek autóba mint egy -két évvel ezelőtt! Még szép hogy csökkentek a balesetek! Szép is lenne ha fordítva lenne. 🙂
    Ha minden vezető járt volna 1-2 évet teherautóval akkor tudnák hogyan kell közlekedni. Itt már mindenkinek adnak jogsit! Ez őrület. A 8 állt elég hozzá!
    Meg kell nézni kik bénáznak az utakon. A nem idén barnult honfitársaknak egyszerűen nincs érzékük hozzá,a piacokon árúsítgató ferde szemmel nézőkkel együtt. Csak nézzünk ki a fejünkből és láthatjuk, bénázik a legtöbb.Még a beparkolás is komoly gondot okoz nekik,akkor mit várhatunk tőlük a forgalomban? Ugyanez érvényes a túl öregekre is.
    Az oktatók mindenkit kivisznek a forgalomba de minek? amikor még az elindulás megállás nem megy. Így jut el a vizsgára,aztán a kezébe kapja és megy.Nem érzi az autót,ezáltal nem s tudja hogy a 50 az sok vagy nem.
    Mi a helyzet a robogókkal? a bicajokkal? Akik össze vissza mennek a városban és ha valamit okoznak elhúznak és még csak azonosítani sem lehet őket. Az autósok meg pereskedhetnek mindenkivel mert a bicajos miatt történt a gond.
    Szerintem mindenki a képességei szerint kapjon jogsit. Pilóta sem lehet mindenki mert alkalmatlan rá. Jogsit se kellene csak ugy osztogatni mert sok embert veszélyeztethetnek ezzel. Akik kiadták az engedélyt azokat kellene megbüntetni. Ez a dolga egy vizsgabiztosnak. Akkor ezek szerint alkalmatlan a feladatára? Mert ha olyat eged át aki nem tud vezetni akkor közvetve ő is okozója a sok balesetnek. Na és mindezt persze a pénz miatt mert minél többen vizsgáznak annál több pénz folyik be mindenhová.Miközben egyre több embert veszélyeztetnek!
    Gyorshajtás? Egy vicc . Jól mondta előttem a kolléga,kinek mi a gyors? Na és a szakértők,főleg akinek még jogsija sincs! :-)) És az állapítja meg mi volt a baj oka. De neki is van erre jogsija hogy szakértsen. Vajon kellőképpen alkalmas a feladatára? Vagy csak annyira mint a vizsgabiztos aki átengedi azt aki nem tud még rendesen vezetni. Egyszerűbb a sebességre fogni sok esetben.

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    A SUNKÓFEJŰ törvényhozók mondanak csak ilyet hogy kiállíthassanak radart 40-es táblánál!!!
    Németországban nincs sebességkorlátozás és még sincs ennyi baleset!!! Itt egy Trabantos “száguldozása” 50-60 al az uton tántorogva, a kétsávoson okvetlen bal sávban, jobb mint aki gyorsabban vezet és odafigyel mit csinál.

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    2012-ben járjon mindenki ekhós szekérrel, és akkor egyáltalán nem lesz baleset, meg spórolunk egy halom pénzt is magunknak(biztosítás,súlyadó stb.)

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    Azért, abba is bele kell gondolni, hogy az, aki nem adja meg az elsőbbséget, egy ártatlan gyorshajtónak, nem biztos, hogy számít arra, hogy az, 180-nal jön, lakott területen. Volt ilyen baleset a környékünkön.

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    Tök igaz!

    ez a gyorshajtás kamu csak arra van, hogy lehúzzák a vezetőket és a hülyeséget nyomják az emberek fejébe.
    meg kellene tanulni vezetni és oda kell figyelni! nem telefonon pofázni meg cigizni és akkor nem halsz meg.

    a gyorshajtás csak a baleset következményének mértékét befolyásolja, NEM OK!

    “a sebesség nem megfelelő megválasztása” szubjektív tényező. a 89 éves tatternek már az 50 sem megfelelő, Loebnek pedig adott körülmények között ennek a többszöröse is gyerekjáték.

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    a balesetek csökkenését igazából az autópark fiatalodása és az úthálózat fejlesztése , több autópálya, elkerülőút építése eredményezné, nem pedig a szigorú bírságolás.

    csakhát ha fiskális szemmel nézzük a dolgot, az előbbi pénzbe kerül az államnak,méghozzá rengetegbe, a bírságolás viszont ellenkezőleg: az pénzt hoz.

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    Az abszolút gyorshajtás önmagában NEM okoz balesetet!
    A baleset bekövetkeztéhez kell még valami más is pl. vezetéstechnikai hiba, az elsőbbség meg nem adása, szabálytalan sávváltás, szabálytalan előzés vagy bármely más szabálytalanság.
    Ez a 28% egy olyan adat, ami szubjektív megítélésen alapul, amikor a helyszínelő úgy ítéli meg vagy nem talál más magyarázatot akkor jöhet a “gyorshajtás”.
    Jó lehetőség a rendőrség számára, hogy valós és hathatós intézkedések helyett, büntessenek és pénzt termeljenek a költségvetés számára!
    Hosszan lehetne sorolni a teendőket a közlekedés terén amelyek valóban javíthatnának a katasztrófális közlekedési morálon, de ehhez sok időre lenne szükség!
    Mivel nem a betegség valódi okát kezeljük, a beteg soha sem fog meggyógyulni!!!

  • 2017.10.31. at 03:31
    Permalink

    egyre drágább minden . azért van kevesebb baleset mert már nem engedhetjük meg magunknak a balasetet mert egy életre kiheverhetetlen anyagi kár

Vélemény, hozzászólás?