Mire elég 1250 lóerő az autópályán?

A Lamborghini gyári teljesítményét biztos ami biztos alapon megduplázták

Két turbóval tették "vállalhatóvá" a Lamborgini Huracan teljesítményét, már csak a váltó áttételezése szab határt az őrült száguldásnak.

A holland AutoTopNL csapata ezúttal egy brutális tuninggal felvértezett Lamborghini Huracannal hajtott fel az autópályára. Az immár 10 éve gyártásban lévő sportkocsi olyan értelemben klasszikus, hogy még hagyományos szívómotor dolgozik a géptető alatt, nem hagyományos V10-es felépítéssel. Már a korai verziók is átlépték a 600 lóerős határt, a videóban szereplő Performante változat pedig 640 paripát mozgósít. Pontosabban csak mozgósítana, ha a gyári állapotában hagyták volna. Az 5,2 literes blokkra két turbófeltöltőt szereltek, így már 1250 lóerővel lehet gazdálkodni. A gyorsulás mindössze hat másodpercig tart, de nem nulláról százra, hanem kilencvenről kettőnegyvenre. A kihalt német autópályán a tesztelők a végsebességre voltak kíváncsiak, a Lambo digitális sebességmérője szerint 363-ig tart a móka. Itt sem a motor teljesítménye szabott gátat, hanem elfogyott a rendelkezésre álló fordulatszám tartomány, a maximális tempónál már a piros zónában, 9 ezernél pörgött a V10-es. Más áttétellel még ennél is többet kilehetne hozni a sportkocsiból, csak kérdés, hogy van-e bármi értelme.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?