Mit vennél egy új Suzuki árából? Mutatjuk, miket válogattunk!

Összetörtük a malacperselyt, amiben a Suzuki Across ára volt - házat, hajót, nyaralót kapni ennyiért

18,5 millió forint, ennyibe kerül most a legdrágább Suzuki itthon, az Across. Ez csak egy szám, ami önmagában is letaglózó, de még inkább az, ha megnézzük, mi mást vehetünk ennyiből.

Az árcédulák, amiket az új autók ma viselnek, egyre meglepőbbek. Magasra kúsztak a romló forint és az autógyártókra kirótt büntetések, szabályozások miatt. A Suzukinál is nagyot nőttek az árak, a piac kedvence, a Vitara is drágult, és megjelent a kínálatban egy háromszor akkora áru modell, az Across. Az átemblémázott Toyota RAV4 Suzuki márkajelzéssel 18,5 millió forintról indul, ami nem csak Suzuki mércével kirívóan magas. Ennyiért hasonló kategóriájú, akár plug-in hybrid prémium modellhez is hozzájuthatunk újonnan, de ennél talán kicsit kijózanítóbb, hogy mi más, akár luxustermékek is beleférhetnek ebbe az összegbe. Kerestünk néhány példát arra a Jófogás Ingatlan és a Használtautó.hu jelenlegi kínálatából, ami kijöhet ennyiből és még érdekes, értékes, vagy értéktartó lehet. Legmagasabb árnak 17 millió forintot állítottunk be, hogy a vagyonszerzési illetékkel, biztosítással, átírással és még néhány vonatkozó plusz költséggel együtt is beleférjen nagyjából.

Ház, lakás, esetleg hajó? Ennyiért már ezek is játszanak.

Lakás, ház, nyaraló. 18,5 millió forint nem túl magas összeg ingatlanvásárlásra, persze, minden a preferenciáktól függ. Az ingatlanárak is az egekbe szöktek az elmúlt években, és tény, hogy nagyon sok új autó áráért már tisztességes lakásokat kapni akár Budapesten is. De mit vehetnénk egy új Suzuki Across árán? Rövid keresés után nagyon sok, akár budapesti, belvárosi garzonlakást, de komplett vidéki családi házakat is kidob a kereső, ráadásul akár az agglomerációban is vehetünk nem túl nagy, de tip-top felújított családi házat például Monorierdőn. Ennél egy fokkal érdekesebb választás lehet, amit Recsken hirdetnek, már csak a helyszín miatt is. A Mátra lábánál egy 96 m2-es családi ház, több mint 1000 m2-es udvarral, szó szerint pár percre Magyarország egyik legjobb autós és motoros útszakaszától, pláne fantasztikus kirándulási lehetőségekkel abszolút jól hangzik. Nyilván ezek álmodozások csupán, akár sokaknak egy új autó, és a járulékos költségek is nagyobbak lehetnek. De ki ne álmodozna például egy nyaralóról egy népszerű üdülőhelyen? Sajnos a Balaton környékén ennyi pénzért nem igazán érdemes gondolkodni még telekben sem, már ha tényleg ki szeretnénk használni és a vízpart közelében keresgélünk. Más szempontokat figyelembe véve viszont vannak lehetőségek például Harkányban, 50 m2-es felújított kis ház, lakhatásra tökéletesen kialakítva 200 m2-es kerttel, mindennel együtt belefér a 18,5 millió forintba, amennyibe egy Across kerül. Hajó. Ha már szóba került a nyaralás, az igazi magasélet elengedhetetlen kelléke lehet egy hajó, vagy motorcsónak, vitorlás. Ebben a helyzetben persze kell hogy legyen egy autó, ami képes vontatni, kell egy utánfutó is, valamint egy bérelt hely valamelyik kikötőben. Engedélyek, jogosítvány…, szóval itt a járulékos költségek már jelentősen magasabbra rúgnak, de tegyük fel, hogy van egy autónk vonóhoroggal, bérelünk egy trélert és megkeressük a legolcsóbb kikötőt, hogy megpróbáljunk az áron belül maradni. A legmagasabb árnak 16 milliót adtam meg, ennyiért lehetne a miénk egy 12 méteres Jeanneau vitorláshajó, méghozzá az Adrián egy makarskai kikötőhellyel együtt, szóval még oda sem kell vinni, csak le kell menni és élvezni, meg persze fenntartani.
Hirdetés
A vízi közlekedés mindig is egy pompás dolognak tűnt, és akinek hajója van, pláne saját, arra mindenki egy kicsit ámulattal néz. Éppen ezért néztem körül a Használtautón (Bizony, hajót is lehet keresni rajta!) és nagyon sok lehetőség adódik. Pár millió forintért vitorláshajókat már bőven kapni, de a komolyabb motorcsónakok 10 millió fölött lépnek be a képbe. Egy 7,45 méter hosszú Invictus motorcsónak, motor nélkül pedig 13,5 millió alatt kezdődik, ami viszont a személyes kedvencem és mindenképp előremutató, azok az elektromos kishajók. Egy szolid, de nagyon stílusos Prince Europe E22 például 12 millió forint, de egy Bayliner, vagy egy Eolo újonnan is kijön 18,5 millió alatt, és ezekkel garantáltan óriási élmény lesz a balatoni nyaralás. A legmenőbbet viszont a végére tartogattam, egy 8,1 literes V8-as Chevrolet motorral szerelt, 407 lóerős Malibu Wakesetter. Egy konkrét sporthajó wakeboard tartókkal, nagy teljesítményű hifi rendszerrel, LED hangulatvilágítással kívül és belül is, új bőrkárpittal 16 millió forint.

Suzuki helyett V8-as hajó? Még etetni is marad pénz!

Lakóautó. Autókat most direkt nem néztünk ezért az árért, tudjuk jól, hogy prémium modellekből is nagyon sok érhető már el ennyiért, de a közúti közlekedésre alkalmas járművek között azért körülnéztünk. A szabadság mindig is az egyik legértékesebb dolog volt és lesz is, egy lakóautó pedig ennek a legkonkrétabb példánya. Ott nyaralunk vele, ahol éppen megállunk, ha akarunk, akkor a tengerparton, vagy akár az erdőben, a mező szélén alkonyatkor vadlesnek is tökéletesen használható. Bizony, ilyen is van új Suzuki árban, például a neves Hymer gyártótól is újszerű állapotban, komplett belső térrel, minőségi anyagokkal. Számos Fiat Ducato alvázra és annak fülkéjével épített, teljes értékű lakóautót is találunk már 16 millió forint alatt is, persze, ezek használtak, de akár 50 000 kilométeres futás környékén. A lehetőségek ebben a szegmensben is egészen szélesek, és nem kell megelégedni az utánfutóval,

komplett lakóautónk lehet, amivel a nyaralás és az utazás teljesen új szintre emelhető.

Ezek a példák persze semmilyen módon nem versenyezhetnek egy új autó igényével, mert miért is venne valaki hajót, amikor új Suzukira gyűjt? Az ár tekintetében viszont mindenképp érdekes, hogy komoly luxuscikkek is elérhetőek annyiért, amennyit egy új Suzukiért kérnek most Magyarországon, amiről mind tudjuk, hogy egy remek Toyota termék.

Te mire költenél 18,5 millió forintot?

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.12.08. at 09:16
    Permalink

    Remek eszmefuttatás, méltó a fészkommenterek átlagos képességeihez.

    “Te mire költenél 18,5 millió forintot?”
    Én egy forhant GAYK 3000 cölöpverőre, feltéve hogy olyan cölöpverőre volna szükségem.

    Néhány sort mondjuk megérdemelt volna azon autók listája, amelyek szintén képesek 80 kilométert elektromosan megtenni, összkerékhajtásúak, hőszivattyúval befűtenek reggelre és belső égésű motorral is 6 liter benzint kérnek ebben a méretben, továbbá hosszú távon se ültetnek fel a szopórollerre.

    • 2020.12.08. at 11:17
      Permalink

      Csak arra megy ki a játék, ami miatt már amúgy is zúgolódik az internet népe: (szerintük) nincs létjogosultsága egy ilyen drága Suzukinak. Mert ez a márka ugyebár a fillérbaxás szimbóluma(ezt már sose mossa le magáról szerencsétlen Szuszka :D)…

      A “mit lehetne venni az X típusú autó árából” c. cikkek nekem csak azt tudják sugallni, hogy az az X típusú autó nem éri meg, ne vedd meg, nem vagy te madár, költsd hasznosabb dolgokra az árát, stb…

      • 2020.12.08. at 12:50
        Permalink

        Nem gond ez, csak ezt meg kéne hagyni az ecceri kommentereknek, akik se az autót, se az árát nem látták még. Nagy divatja lett autós vonalon az ilyen “hogyan kényeztessük az egybites olvasót” jellegű “cikkeknek”, szépen megfér a támogatott tartalmak mellett.

        • 2020.12.08. at 16:01
          Permalink

          Az elgondolkodtató, miért nincs olyan, hogy “mit lehet venni egy X5-ös/Q7-es/GLE-Merci stb. árából”… Persze, mert ott valamiért evidens, hogy azok megérnek minden fillért. Hogyne, persze… 😀

          Az emblémák varázslatos és kevésbé varázslatos ereje… Bizonyos márkákat magasba emelünk, bármit tolerálunk nekik, másokat meg “röghöz kötünk”, ne merjék a játszóterüket elhagyni, mert akkor “büntetve” lesznek. Igazságtalanság, de mindnyájan tudjuk, hogy autóvásárláskor sokunk valójában azért a kocsi orrán és hátulján lévő műanyag xar kis logóért fizeti ki a sok milliót, és nem a kocsi valódi kvalitásaiért. Ha a Suzuki nem Indiára alapozva fejlesztene(ami ugyebár képtelenség, hiszen ha nincs India, ők sincsenek), akkor valószínűleg nem ilyen modellpalettája lenne és emiatt nem is esne ilyen megítélés alá. Node ahol sok autót adsz el, azzal a régióval kivételezel, ez természetes…

    • 2020.12.10. at 20:43
      Permalink

      Pont az a kocsi, amit soha senki nem fog elektromos módban hajtani, cserébe cipel vagy 200 kilo akksit magával, ami szépen egy literrel emeli az átlagfogyasztást benzinből százon. De legalább drágább, mint a legdrágábban kínált RAV4 jelenleg. És bár nekem is Suzukim van, és nem véletlenül cseréltem le rá a Hondámat, azért más dolog 4-5 millióért venni egy Suzukit, mint egy felextrázott 3-as árában egy Suzukit. Ez az árkategória már a magamutogatásról szól, nem az ésszerűségről, hiszen 12-13-ért ott van egy Camry is, amit azért nagyobb és jobb autó. A maradék 6 milla meg elmehet másra. Valahogy nem tudom értékelni az olyan kocsikat, mint a Skoda Passat, vagy a Seat A4, látszik róluk messziről, hogy valami nincs rendben.

      • 2020.12.11. at 13:32
        Permalink

        “De legalább drágább, mint a legdrágábban kínált RAV4 jelenleg. ” Tévedsz, mert ugyanez az autó, Toyota emblémával és legmagasabb felszereltséggel 21,2 millió, de még a legalacsonyabb felszereltséggel is több, mint amit Suzuki emblémával árulnak.
        Mert azért ne felejtsük el, hogy ez a Suzuki tulajdonképpen Toyota RAV4.

  • 2020.12.08. at 19:11
    Permalink

    A felsoroltakból én a harkányi nyaralót választanám. Sokszor nyaraltam Harkányban, nagyon tetszik a hely, jó a környék is (Siklós, Villány, Pécs).
    A hajónál azért jelentős költségek lesznek majd. Az rendben, hogy van kikötő, csak az a kérdés, hogy mennyi az éves díj. Több ismerősömnek van vitorlása a Balatonon, már ott is szép összegek vannak.
    Ha egyszer német nyugdíjas lennék 🙂 akkor jöhetne a lakóautó és irány a világ, csak egészség legyen.

    • 2020.12.10. at 20:46
      Permalink

      Aki a 15+ millás kategóriából választ órát, az nem gondolkodik el egy ilyen autón, pláne, ha tele van velük a fiók. Legyen velük teli a trezor, de ha van pénzem több száz millát órában tartani, akkor a házam és a kocsim is ebből az árkategóriából fog kikerülni. Aki ennyiért vesz kocsit, az megmarad az 1-2 millás beugró árkategóriás luxusóráknál.

  • 2020.12.10. at 23:11
    Permalink

    Na és milyen kocsit vesz, akinek ilyen az órája:
    chrono24.hu/patekphilippe/white-gold-nautilus-baguette-diamond-watch-ref-5990-special-edition–id17169288.htm

  • 2020.12.11. at 12:04
    Permalink

    Ezek mindenkinél úgy működnek, ahogy az adott ember érzi, gondolja.
    A rádióban hallottam, hogy valamelyik amerikai nagyváros leggazdagabb embere, egy dollár milliárdos kizárólag 50-100 dollár replika (értsd hamisítvány) órákat hord. Egyszer ezt el is mondta egy interjúban és nevetve hozzátette, hogy minek költene milliókat eredeti márkás órákra, amikor mindenki tudja, hogy az ő órája csakis eredeti lehet 🙂
    Jónéhány éve olvastam David Beckham könyvét, sokat írt benne Eric Cantonáról. Azt írta, hogy a Manchester játékosai elég jó kocsikkal jártak (Ferrarik, Mercik, stb.), de Cantona mindig olyan autóval járt, hogy annál a pályamunkások is sokkal jobb kocsikkal rendelkeztek. De olyan órája volt, hogy az sok csapattárs autójánál többet ért.

Vélemény, hozzászólás?