Claude Lelouch és Charles Leclerc a monacói kaszinó előtt
Az autós filmkultúra egyik meghatározó alkotása az 1976-os C'était un rendez-vous (Egy randevú volt) cÃmű francia rövidfilm. A Claude Lelouch által rendezett film 8 és fél perces hossza alatt videojátékszerűen, egy kocsi orrára rögzÃtett kamerán keresztül nézhetjük végig, ahogy maga a rendezÅ‘ átvág Párizson, hogy kedvesével találkozhasson (megtekinthetÅ‘ Ochen Daje YouTube-ra feltöltött, alábbi videóján). A művész saját Mercedes-Benz 450 SEL 6.9-esét vezette, ám a motorhangot a Ferrari 275 GTB-jének ordÃtásával helyettesÃtette - a most készülÅ‘ remake-ben viszont nem lesz szükség ilyen trükkre, ugyanis egy Ferrarival készÃtik az új verziót.
A rendezÅ‘ ismét Lelouch, a sofÅ‘r viszont Charles Leclerc, aki hazájában, Monacóban forgatja a kisfilmet. StÃlszerűen éppen múlt vasárnap, május 24-én vették fel a képsorokat, ugyanis ekkor került volna megrendezésre a Monacói NagydÃj - Ãgy legalább sem Leclerc, sem Monaco nem maradt száguldó Ferrarik nélkül ezen a napon. Bár klasszikus lett az eredeti film, több kritikát is kapott, a készÃtése során ugyanis Lelouch számos piros lámpán áthajtott, ráadásul 200 km/h-val is repesztett lakott területen Párizs belvárosában (legalább arra azért figyelt, hogy kis forgalomnál, hajnalban forgasson). A Ferrari ilyen nyÃlt szabálysértést persze nem engedhet meg magának, ezért lezárt utakon készült a remake.
Erre egyébként valószÃnűleg azért is szükség volt, mert a filmhez használt Ferrari SF90 Stradale 200 km/h-nál sokkal többet is tud, amivel hatalmas veszélybe sodorná a gyalogosokat és a forgalom többi résztvevÅ‘jét (persze nem mintha Lelouch 1976-os mutatványa veszélytelen lett volna). 4 literes, duplaturbós V8-as motorja 770 lóerÅ‘s, ehhez társul három elektromos motor, Ãgy az összteljesÃtmény 986 lóerÅ‘. Ezzel 2,5 másodpercig tart a 0-100 km/h-s sprint, az elképesztÅ‘ gyorsulást pedig a Carbuzz fenti videója alapján Leclerc ki is használta, Monaco szűk utcáin még a 240 km/h-s sebességet is elérte. Jó látni az autót mozgás közben, hiszen bár már tavaly bemutatkozott, az elsÅ‘ legyártott darabok még nem érkeztek meg, az autósvilág pedig kÃváncsian várja, mit tud az olaszok legújabb szupergépe. Most már hallhatjuk is a Ferrari elsÅ‘ sorozatgyártású konnektoros hibridjét, és bár rosszul nem hangzik, észrevehetÅ‘ azért a turbók és a villanyhajtás némÃtó hatása, fÅ‘leg kis sebességnél: kigyorsÃtásnál már messze jár az autó, mire a hangja feldörren. A pályán viszont minden kétséget kizáróan jól fog teljesÃteni a középmotoros sportautó, amit részletesebben is szemügyre vehetünk az új film, a Le Grand rendez-vous (A nagy randevú) június 13-i premierjén.
Izgalmas filmnek Ãgérkezik az, amit egy Ferrari SF90 Stradaléval vesznek fel