Na, majd a hibrid… – Peugeot 508 GT-Line

Peugeot 508 2.0 HDi GT-Line teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elmúlt év számtalan új autója közül a Peugeot 508 volt az egyik kimondottan várt modell. A franciák izgalmasat alkottak egy tetszhalott kategóriában, vagy csak a színház lett elég jól eltalált?

Kár lenne tagadnom, hogy 2018 egyik legkívánatosabb új autóját láttam a fotókon, amikor az új Peugeot 508 megjelent. Rám lehet hatni azokkal az elmetrükkökkel, amiket a franciák használnak, a 3008 és az 5008 is eléggé bejön, már ami a formatervet illeti, na, persze vártam már valami autó formájút is. Nyilván egy kupén tudnának ismét igazán dögöset alkotni, de egyelőre örüljünk annak, hogy legalább egy szedán formájú csapotthátún megmutathatják, mire képesek. Ez a forma látványos, semmivel sem kupébb, mint az előd, már ami a sziluettet illeti, viszont a keret nélküli ajtók miatt már van némi hasonlóság az igazi kupékkal. Az 508 viszont csak egy színház, amiben olyan darabokat játszanak, amiket addig tapsolnánk vissza, amíg el nem zsibbad a kezünk. De vajon tényleg olyan tartalmas volt, mint azt hisszük?

Látványos a formavilág, azt se tudjuk elsőre, honnan kezdjük el bámulni, de szinte biztos vagyok benne, hogy a rozmárfogaknál mindenki leragad majd egy időre. Gyanítom, hogy ezek fognak eltűnni először, ha megérkezik a facelift, mivel egészen megosztó. Nagyon újnak tűnik, de nézzünk rá egy kicsit messzebbről az előző, de már ráncfelvarrott 508-ra, egészen hasonlóak. Szinte teljesen függőleges a hűtőmaszk, a géptető szinte ráborul optikailag, de itt még muszáj maradnunk egy picit. Az oroszlán orránál figyelő első kamera mellett,

közvetlen a tarkójánál ott figyel a kategória első éjjellátó kamerája.

Ez egy valódi hőkamera, ugyanúgy működik, mint bármelyik nagy Audiban, vagy BMW-ben, felismeri a kerékpárost és a gyalogost is. Sötétedés után ijesztően távolról észreveszi az út szélén sétáló embert, pont annyival korábban, hogy meglássuk a műszeregységen a sárgára pingált gyalogost és visszapillantva az útra temérdek időnk marad valóban is felismerni a sötétben, rendkívül hasznos és ügyes. Nem úgy az oroszlán orr és fardísz krómozása, ami a párezer kilométert futott tesztautón már jól láthatóan pereg a széleken.
Rövidebb, de szélesebb és alacsonyabb elődjénél, vagyis az arányai jobbak. Még mindig túl hosszú az első túlnyúlás és látszólag rövid a tengelytáv – ez közel két centivel rövidebb is, mint korában – mégis jó ránézni. A GT és GT-Line felszereltségek túl sokban nem különböznek az alapváltozatoktól, épp csak több a fényes fekete kiegészítő, meg talán a hátsó diffúzor imitáció, de nagyjából ennyi, a kipufogók számát pedig amúgy is a motor határozza meg az 508-nál, háromféle kombináció létezik.

Hasonlóan jól csaltak azzal, hogy ötajtós az 508, mint a Skoda Octaviánál, elsőre nem feltétlenül mondanánk meg róla.

A csomagtér viszont kisebb lett az elődénél, és bár lemérni szinte lehetetlen, az új 473 literje is talán mindenre elég, amire négy utasnak szüksége lehet. Keret nélküli oldalajtókkal már rég foglalkozott a Peugeot – talán a 407 kupé volt az utolsó – ezért nem bízták a véletlenre és prémium beszállítót választottak a gumitömítésekhez. A kilincs meghúzására itt is először lejjebb csusszannak az ablakok, majd az ajtó becsukása után felhúzódnak automatikusan.
Hirdetés


Kimondottan jó a hangszigetelés, ahogy szinte minden mai PSA termékben, és nem csak a szélzajból, motorhangból is kevés jut az utastérbe. Ha nem hallgatunk zenét, vagy nem váltunk Sport módot, akkor egész nagyfokú nyugalomban autózhatunk.

Az anyaghasználat korrekt, bár ez a felszereltség nem mutatja meg jól, milyen, amikor igazán jó az összhang az utastérben.

A sötét összeállítás, pláne a bőrülésekkel és a karbonszál mintázatú kiegészítőkkel rosszabb annál, mint amit például egy alap közeli változatban kaphatunk szövetbetétes ülésekkel és szövet díszítőelemekkel, valahogy az sokkal kedvesebb a szemnek és otthonosabb tőle az érzet. Jól néz ki az új iCockpit, de tudom, hogy szokatlan sokaknak, aki viszont nyitott ilyen új élményekre, annak üdítő változás lehet, mondjuk egy Insignia után. Alapáras a 12,3 colos digitális műszeregység, ami egész széleskörűen konfigurálható és az éjjellátó képe is ide kerül, valamint feláras a nagyobb központi multimédia, a csúcs GT-hez ez már alapáron tartozik.

Az új multimédiával első ránézésre nagyot léptek, valójában teljesen ugyanaz, mint amit eddig is használtak, annyi újítással, hogy a kép két szélét fixen elfoglalják a kétzónás klíma hőfokkijelzői. Ez viszont csak infó, továbbra is be kell lépnünk külön a menüjébe, ha irányítani akarjuk, vagyis semmivel sem jobb ez, mint ami a 3008-ban dolgozik. A kormány gombjai is kacifántosan, korlátozottan használhatóak, van még mit javítani, de csak akkor, ha hasonulni akarnak a többi gyártóhoz, amit persze vélhetően sosem fognak megtenni.

Egy francia autót ezekért a furcsaságokért lehet szeretni.

Na meg a kényelemért, amiből az 508-nak nem osztottak annyit, mint gondolnánk. Az AGR ülésekben elöl jó ülni, hátul sem katasztrófa, de lábtérből egy új Insignia többet nyújt, akárcsak az Arteon. Bár a külcsín szerint sportos, a vezetési pozíció inkább magas, legalábbis magasabb annál, mint amit elsőre társítanánk hozzá. A keret nélküli ajtók miatt feltűnően vastagok lettek az oszlopok, amik bezavarhatnak a kilátásba, de engem konkrétan nem zavart egyszer sem.
Futóművével nem a legmeggyőzőbb, sokkal inkább kényelmes, mint sportos hangolású, de a hátsó traktus bukdácsolásai itt is ugyanúgy megvannak, mint a 3008 esetében.

Sokszor túl könnyűnek tűnik a hátulja, főleg kanyarokban, amin némi plusz súly talán segíthet.

Előrebocsátom, hogy a hibrid hajtásnál már csak a plusz villanymotor és az akkumulátor súlya miatt kicsit jobb lehet az eredmény, és az élmény részén is sokat javíthat. Az 508-at nem rossz vezetni, sőt, könnyed és kellően közvetlen is, de a kifinomult dizájnhoz és az újító megoldásokhoz nem passzol a dízelmotor. 180 lóerejével a legerősebbet próbáltuk, ennek 160 lóerős verzióját várják a legnépszerűbbnek, személy szerint az 1,5-ös tetszett eddig a legjobban, az az alapmodell az 508-hoz. A 2.0 HDi hangja kívülről erős, rendesen csattog szegény, bent ebből alig hallani valamit. A 8-as automata váltó továbbra is az egyik legjobb megoldás, de a hibrid hajtás finom működése, csendes és nem mellesleg dinamikus indulása remek párosítás lehet majd az 508-hoz. Kétes érzéseim voltak a teszt után, mert egészen szerethető modell, de több szempontból is alaposan megizzad, ha szembeállítjuk a kategória többi versenyzőjével. Mindenesetre kellően izgalmas ahhoz, hogy ne unjunk rá már az első hónapban. Árával kicsit magasan játszik a tesztmodell, de ahogy azt már a hazai bemutatón is elárulták, nem a GT és GT-Line modellekből várják a nagy megrendeléseket, sokkal inkább a józanabb felszereltségű Allure-ből, pláne a piacra hamarosan megérkező kombiból.
Értékelés
Pozitív
Csöndes, kényelmes utastér, izgalmas formák kívül, belül, jól formázott ülések, érdekes megoldások, könnyed vezethetőség
Negatív
Nehézkes menürendszer, lapátokba vezetett ablakmosó, hátsó futómű, magas ár
Árak
Tesztmodell alapára
12 300 000 Ft (2019.01.04.)
Tesztautó ára
15 150 000 Ft (2019.01.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
130 kW (177 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.30 s
Végsebesség:
235 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4750 mm
Szélesség:
1859 mm
Magasság:
1403 mm
Saját tömeg:
1535 kg
Össztömeg:
2125 kg
Tengelytáv:
2793 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
487 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
540-600 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1270 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1120 mm
Csomagtér magassága:
500 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1800 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
1000 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
400 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
130 kW (177 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.30 s
CO2-kibocsátás:
123 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
53 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.01.04. at 06:04
    Permalink

    “Árak
    Tesztmodell alapára
    0 Ft (2019.01.04)”

    Kettőt kérek 🙂 ha tippelhetek, 12 millió.

    A fogra nagyon büszkék voltak még a bejelentés előtt, majd a premier után szinte azonnal azt kommunikálták, hogy megszüntetik a first edition szintet . Ezen elgondolkodtam kicsit, hogy nem vonnak be kontroll csoportot a bemutató előtt, vajon tetszeni fog az embereknek ez a megoldás?

    • 2019.01.09. at 14:31
      Permalink

      Nem hiszem hogy megszűnne a fog, abban van a nappali menetfény a full LED lámpás verzióknál. Szerintem nagyon látványos ha fel van kapcsolva. Amúgy az egész kocsi nagyon patent, ültem benne. Belül annyira futurisztikus, hogy kinéztem volna Teslának vagy valami új Lexusnak. Kivülről meg pirosban tiszta Mustang. Megdöbbentően alacsony és áramvonalas. Nem igazán tudtam hova tenni első látásra annyira különleges, viszonylag kicsi és lapos, a képeken ez nem jön le eléggé.

  • 2019.01.05. at 00:24
    Permalink

    alapjában véve tetszik, nagyon jól sikerült. csak 2 dolog amit kifogásolok, az az idétlen led fogak elől (lefújatni színre az alját vagy rakni rá fóliát, így az orvosolható, a másik hogy a segge filligrán “lapos” lett hátul…kicsit idétlen úgy, hogy elől a kötény meg hókotrószintre le van húzva

  • 2019.01.05. at 06:49
    Permalink

    Egy-két furcsaságtól eltekintve összességében jó darab. Le is írtátok, így ezeket felesleges ragozni. De az árát, szerintem, felülpozícionálták! Ha ez az autó 12-15 millió, mennyibe fog kerülni a hibrid???

  • 2019.01.07. at 10:55
    Permalink

    Szóval az van, hogy a Peugeot 508-ast még én is el tudnám képzelni magamnak, pedig rühellem a mai kort és az autóit. De ez van olyan szép és különleges, mint egy Alfa! És praktikus is. Szerintem egy jó ideje már csak a Peugeot vehető komolyan a francia autók közül, ott érezni a franciás hagyományokra, a különlegességre való törekvést. A Citroen sajnos csak árnyéka önmagának (kivéve a C6-ost, ami valódi Citroen, nem valami izzadtságszagú marketingtermék), a Renault meg ronda mind, mint a bűn.

    A Peugeot alapvetően szép, finom autókat gyártott mindig is. Volt persze sötét korszaka a Pug-nak is (a 306-os után a 307-es egyértelmű visszalépés, és amik utána jöttek, azok is – talán a 407-es kivételével), de az 508-as egyértelműen megérdemel minden sikert!!

  • 2019.01.08. at 13:53
    Permalink

    Karácsony előtt felkerestem az egyik közeli Peugeot szalont egy gyors tesztelés erejéig, mivel a cégnél van sok Peugeot, szívesen odaadták a még félig fóliás tesztautót egy órára. A cikk számomra nem adta vissza ezt az autót pedig sok konkurenst ismerek közelről.
    Futómű: nem pattog el, nem bizonytalan. Nem lehet a 3008-hoz hasonlítani (azt “csak” 20.000 Km-t vezettem), sokkal közvetlenebb, biztosabb, gokartosabb. Mazda 6-hoz tudnám hasonltíani, de kényelemben többet nyújt.
    Üléspozíció: nem tudom miről beszél a szerző, nagyon kevés autó van amibe ilyen mélyre kell ülni. Egy Arteon, Passat vagy Insignia jóval magasabb. Talisman, Mondeo ekhós szekér hozzá képest.
    “Kétes érzéseim voltak a teszt után, mert egészen szerethető modell, de több szempontból is alaposan megizzad, ha szembeállítjuk a kategória többi versenyzőjével.”
    Szerintem ez a teszt inkább a kategória többi versenyzőjének lenne izzasztó! Talán az Arteon és a prémiumok versenytársa, de azok más ársávban mozognak!

Vélemény, hozzászólás?