Néhány éven belül elbúcsúzhat a Skoda Fabia

Megszűnhet a Skoda Fabia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A cseh cég vezetője szerint az Euro 7 norma bevezetése teheti piacképtelenné a Skoda alapmodelljet.

Klaus Zellmer szerint a Fabia jelenlegi árát mintegy ötezer euróval emelnék meg az Euro 7 norma teljesítéséhez szükséges fejlesztések. A típus jelenlegi, 15 ezer euró körüli alapára így 20 ezer fölé kúszna. Annyiért viszont nem lehetne olyan példányszámban eladni, amiért megérné gyártásban tartani. A jelenlegi tervek szerint az Euro 7, amely a nitrogén-oxid kibocsátást mintegy 35%-kal, a részecskekibocsátást 13%-kal csökkentené a jelenlegi Euro 6 előíráshoz képest, 2025 júliusától válna kötelezővé. A betartásához többek közt elektromos fűtésű katalizátorra, és a kibocsátást folyamatosan figyelő elektronikára lenne szükség. A javaslatot azonban még nem hagyták jóvá az EU tagállamok, így az autógyártók még lobbiznak valamiféle könnyítésért. Talán ennek is köszönhető, hogy az Euro 7 szabvány kidolgozói és a gyártók olyan eltérő költségeket említenek a bevezetés kapcsán. Az EU kalkulációja szerit átlagosan 304 eurónyi pusz alkatrészt kell beépíteni, míg a gyártók több ezer eurós ártöbbletet emlegetnek. A kettő egyébként lehet igaz egyszerre is, hiszen az alkatrészköltség nem tartalmazza a fejlesztéssel, illetve a gyártási eljárások módosításával kapcsolatos költségeket, amelyeknek a típus gyártása során meg kell térülnie, hogy ne legyen veszteséges a termelés. A valószínű forgatókönyv az, hogy a Skoda Fabia számos hasonló méretű személyautóhoz hasonlóan csak 2025-ig lesz kapható, a későbbiekben pedig a drágább Scala és Kamiq típusok veszik át az alapmodell szerepét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?