Nem is az új Dacia törik rosszul, csak a csillagokkal van a baj?
Így változtak meg gyökeresen az Euro NCAP töréstesztek az elmúlt évtizedekben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden autó, amit 2014 előtt gyártottak, nulla csillagos törésteszttel rendelkezik. Hogy ezt bizonyítsuk, íme az Euro NCAP törésteszteken elvárt teljesítmény és a részeredmények súlyozásának változásai: ezért felesleges csak a csillagokból ítélkezni!
Miért ne lenne biztonságos az új Dacia két csillagja? A te használt autód szinte biztosan nullára vizsgázna! (Fotó: Euro NCAP)
Vajon mennyi lesz az új Duster ára? 10 millió? Ezért a pénzért hány csillagot terveznek elvenni az ötből?
A Dacia márka eleve úgy jött létre, hogy fejlődő/elmaradott országok számára fejlesztett olcsó Renault-modellekből Európának létrehoztak egy budget-brandet(ezt a státuszt a Dacia mára már igyekszik lerázni magáról). Ezek után miért várjuk el az élmenő törésteszteket tőlük? Nem Európának készültek, a kedvező ár volt a minden, annak alárendelték többek között a biztonságot is. Ahova ezeket szánták, ott rengeteg a robogó, a kismotor, sokszor komplett családok ülnek fel rájuk és sajnos sok a haláleset is. Ezekhez képest egy Dacia-kaliberű autóba(lehet az Lada is, vagy Proton, Suzuki, Daihatsu, stb.) átülni maga a nirvána. Szóval nem a Daciákból lett a Renault Logan/Sandero/Duster(+ ugye a Nissan-logós verziók) stb., hanem ezekből hozták létre a Daciát.
1996-ban még lehet, hogy valóban független volt, mára szépen meg vannak vásárolva kilóra. Már nem az autó biztonsága számít, hanem, hogy mikor hogyan mennyit csipog bele a vezetésbe. Elég jó példa volt erre a Fiat (Grande) Punto, a Lancia Y és a Renault Megane III megismételt töréstesztjei. Nem a passzív biztonsággal kapcsolatos elvárások növelése miatt fosztották meg ezeket az autókat a korábbi csillagaiktól, hanem azért mert miért nem picsognak valami ökörség miatt, amit ma már amúgy jóval olcsóbb beszerelni, mint tényleges fejlesztést végezni. Bezzeg, mivel az nem számít a törésteszten, a gyártók szépen elkezdték kihagyni például az állítható magasságú biztonságiövet. Nem egy etalon, de az F Astraban még volt olyan amiben hátul is állítható volt. Szóval ez a szervezet részemről mára már csak a vicc kategóriába tartozik, pedig elvitathatatlan érdemeik voltak a 2000-es években…