Nem örülünk neki, de jövőre is velünk lesz a chip-hiány
Tovább sújthatja az autópiacot a chip-hiány, mint a koronavírus
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Bosch új vezérigazgatója, Stefan Hartung adott interjút a Focus magazinnak: a chip-hiány Németország villanyautó-stratégiáját is áthúzhatja.
Különböző mértében gyötri az autógyártókat a chip-hiány, a Toyota például az egész iparágat hátrlátató tényező ellenére is újabb rekordév zárását tervezi
[BANNER type="2"] Az áramkörök hiánya az új német kormánykoalíciót is megakadályozhatja kitűzött céljainak az elérésében, például abban, hogy 2030-ra 15 millió teljesen elektromos autó róhassa a német utakat. Hartung szerint "ezt lehetetlen lesz megoldani a nemzetközi beszállítói láncokat terhelő problémák elhárítása nélkül. És ez nem csak a járműiparra vonatkozik".
[BANNER type="3"] Hogy a megoldás mikor és miként érkezik, az még kérdéses, az viszont biztos, hogy a hiány következményei: az új autók növekvő szállítási ideje, korlátozott extrakínálata és a használtpiacra is továbbgyűrűző árnövekedése még egy ideig a hétköznapok része lesz.
Forrás: MTI, Focus