Rekordok az autópiacon – mutatjuk a magyarok kedvenc modelljeit
BMW-t előzött egy Renault - a használt autók piacán
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem hozott komoly meglepetést a hetedik hónap az autópiacon, továbbra is a használt autók adásvétele számít a leginkább stabil szegmensnek a hazai piacon, de a július az új autóknál is új idei rekordot hozott.
Akár az új autók piacát nézzük, akár a külföldi használtakét, a megtorpanás több okra is visszavezethető.
Az új autók piacán számos márka kénytelen volt már árat emelni a stabilan 340 forint feletti euró árfolyam miatt, ráadásul többen szállítási problémákkal is küzdenek a tavaszi gyártáskimaradások következtében. Az árfolyamváltozás a külföldi használt autókat is drágította a forintban fizető hazai autóvásárlók számára, az importot továbbá az utazási korlátozások, illetve az egyik budapesti vizsgahely részleges kiesése miatti lassabb regisztrációs ügyintézés is hátráltatja. A Használtautó.hu keresési adataiból és a tegnapi napon befutott tulajdonosváltási számokból is egyértelműen kiolvasható, hogy a vevők számára érdekesebbek lettek a már magyar rendszámmal futó, azonnal átíratható használt autók.A Használtautó.hu keresési adatai már májusban az érdeklődés visszatérését mutatták, ez a júniusi, az előző évhez mérten is 13, az áprilisi számokhoz viszonyítva több mint 60%-os bővülést mutató tulajdonosváltási adatokban is visszaköszönt, a július pedig a használtpiacon is idei rekordot hozott. A júliusi 72 282 autós adat a tavalyi évhez mérten is 1,5%-os bővülést jelent, ráadásul idén ennyi autó egyetlen másik hónapban sem cserélt még gazdát, ennek köszönhetően a szegmens előző évhez mért elmaradása a féléves 6%-ról 4%-ra csökkent.
A hetedik hó a leggyakrabban tulajdonost váltó modellek listáján is hozott egy csöppnyi változást: a top 10-es listára – az 5-ös BMW-t letaszítva – felkerült a Renault Megane.
A Használtautó.hu – a tavaly júliusiaknál 5, az idén júniusiaknál 6%-kal jelentősebb – mintegy 37,5 milliós július havi keresési statisztikája alapján a böngészők márka- és modellpreferenciája nem változott. Ha viszont az importált modellek listáját nézzük, ott a tavalyiakhoz mérten a Ford Focus másodikról negyedik helyre csúszását, ezáltal a Volkswagen Passat dobogóra kerülését és a Kia cee’d tizedikről hetedik helyre sprintelését, továbbá az Opel Corsa és Meriva helycseréjét láthatjuk. Az adatok alapján a magyar vásárlók számára az autók mérete, használhatósága és tartóssága egyre fontosabb szempont, de az importot évekig vezető 3-as BMW azért továbbra is ott van a legkeresettebb, a legtöbbször gazdát cserélő és a legtöbbször behozott autók top 10-es listáján is, hiszen az újaknál többek számára elérhetőbb használt autók nemcsak közlekedési, hanem vágybeteljesítési eszközök is.A hazai piac 2020. január-júliusi számai
A legkeresettebb használt autók (Használtautó.hu) | A legnagyobb számban gazdát cserélő használt autók | A legnépszerűbb import használt autók | A legnépszerűbb új személyautók | ||||
Opel Astra | 823.805 | Opel Astra | 27.268 | Opel Astra | 2.633 | Suzuki Vitara | 2.855 |
Ford Focus | 732.924 | Suzuki Swift | 22.870 | Volkswagen Golf | 2.517 | Skoda Octavia | 2.730 |
Volkswagen Golf | 676.323 | Ford Focus | 12.605 | Volkswagen Passat | 2.471 | Dacia Lodgy | 2.433 |
Volkswagen Passat | 648.433 | Volkswagen Golf | 12.411 | Ford Focus | 2.465 | Toyota Corolla | 2.201 |
Skoda Octavia | 581.966 | Volkswagen Passat | 11.823 | Audi A4 | 1.811 | Fiat 500 | 2.168 |
Audi A4 | 552.387 | BMW.3-as sorozat | 11.232 | BMW 3-as sorozat | 1.570 | Suzuki SX4 S-Cross | 2.135 |
Ford Mondeo | 461.644 | Opel Corsa | 10.502 | Kia cee'd | 1.358 | Renault Clio | 2.010 |
BMW 3-as sorozat | 443.363 | Skoda Octavia | 9.224 | Opel Meriva | 1.342 | Dacia Duster | 1.622 |
Suzuki Swift | 416.213 | Volkswagen Polo | 7.335 | Opel Corsa | 1.319 | Ford Tourneo Custom | 1.616 |
Audi A6 | 410.154 | Renault Megane | 6.968 | Hyundai i30 | 1.317 | Toyota Yaris | 1.491 |
A Fiat 500-al még mindig játsszák ezt a re-exportos itthon elkönyvelős játékot? Valaki szólhatna már nekik, hogy ez a csalás már nem divat a 2020-as években.
Ez így van, de mond a Toyotának, aki valahogyan a válság közben kezdett “szárnyalni”. Nem ők az egyetlenek.
A Toyota épp a kivonásokkal tisztított piacon még erősebb. A szívó benzinmotoros hibridek egyre többeket győznek meg tartósságukkal, kényelmükkel.
Kedves Mátyás!
Köszönöm az észrevételét! Nem tudom, hogy reexportból származik-e a többlet vagy sem, de nagyon kíváncsi lennék rá. Szerintem a hibrid kivitelek ára még nőtt is. A nagycsaládos program autóin kívül nem sokan tudták növelni az eladásaikat. A 2019-es normál évhez képest a JATO adatai szerint jelentősen tudták növelni az eladásokat idén úgy, hogy nem sokan léphettek utcára és az autószalonok sem hiszem, hogy pörögtek. Mi változhatott? Többen vettek új autót, nőtt a céges autóvásárlás, vagy reexport történt?
Egy „technológiaváltás” nem hoz magával 200-100%-os növekedést ezen a szinten és nem 1-2 autóról beszélünk. A 2019-es adatokat tartom reálisabbnak.
Persze mindez csak a következtetésem az adatokból, ami lehet hibás.
Toyota Corolla
2020 – 2019 – % (göngyölt adatok)
február 456 – 54 – 774%
március 1170 – 352 – 232%
április 1445 – 547 – 164%
május 1639 – 778 – 111%
Toyota Yaris
2020 – 2019 – % (göngyölt adatok)
február 386 – 122 – 216%
március 1091 – 501 – 118%
április 1202 – 603 – 93%
május 1299 – 778 – 67%
A Corolla korábban Auris+Corolla volt, azokat a számokat a múltban össze kell adni és számold hozzá, hogy 2019 típusváltást és gyárleállást hozott mindkét húzómodellnél, így még tavaly értelemszerűen alacsonyabb volt az értékesítés. Illetve ők szerintem azért sem mernének meghúzni egy ilyen tréfát, mert a hazai importőr a saját szakállára dolgozik, saját érdeke a prudencia. Ott látni azokat a tendenciákat, hogy a volt VW illetve Ford vásárlók nyergeltek át a Toyotához, de a Fiat csak úgy tudna összehozni ilyen eladásokat, ha az 500L és 500X modelleket is beleszámolja (vagy még úgy se).