S-osztály ára alatt? Itt az új Mercedes C-osztály

Ha méretben nem is, de tudásával szinte S az új Mercedes-Benz C-osztály

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly, az S-osztályt idéző tudás, ahhoz hasonló dizájn, valamint 100 kilogrammos tömegcsökkentés az új Mercedes-Benz C-osztály fegyvertárában.

Business Class kíván lenni az új Mercedes-Benz C-osztály a turistaosztályra szóló jegy áráért. A Mercedes legkisebb és egyben legújabb „valódi”, azaz hátsókerékhajtású és elsőként négyajtósként, majdan aztán természetesen kombi T-modellként is érkező modellje ugyanis mindazon luxust és kényeztetést meg kívánja adni, ami a szintén idén érkezett S-osztályban megvan. Töredék árért, ugyanis az új C alapára 33 ezer euró, 10 millió forint alatti.
A C-osztály, a W205 gyári kódú, legújabb C-osztály 9,5 centiméterrel hosszabb (4686 mm), mint a kifutó W204-es, tengelytávja 8 cm-rel nőtt (és lett 2,84 méter), szélessége pedig 4 cm-rel gyarapodott (1810 mm-re). Alap, hogy - állítólag - tágasabb az utastér, és még a csomagtér is kapott egy kisebb szatyornyi (5 liter) többletet, most 480 literes. A kocsi viszont hiába nagyobb, mint elődje, 100 kilogrammal könnyebb - köszönhetően annak, hogy 10-ről 50 százalékra húzták fel karosszériájában a könnyűfémek alkalmazását a fejlesztők.
A platform a Mercedes elsőként itt alkalmazott moduláris, hátsókerékhajtású (MRA) padlólemeze. Elöl négylengőkaros, a kerékvezetőktől független rugóstagos, hátul ötlengőkaros futóművel. Alapból acélrugók járnak, lengési frekvenciától függő karakterisztikájú és háromféle kivitelben kérhető lengéscsillapítással. Alap a komfortos beállítás, de választható „komfortos Avantgarde-futómű, sportos karakterrel” és 15 mm-rel ültetett sportfutómű is. A kuriózum persze nem ez, hanem az, hogy a kategóriában elsőként Airmatic légrugózás is kérhető, változtatható hangolással és természetesen fix hasmagassággal. Apróság, de értékes, hogy a rögzítőfék mindegyik új C-osztályban elektromos és visszagurulás-gátlós lesz. Nem szerény, hogy az elektromechanikus, változó áttételű direktkormány is az alapfelszerelés része.
Hirdetés

Apasztott (Cw=0,24) az alaktényező, fokozott a zajszigetelés, 70 km/óra felett záródnak a hűtőmaszk lamellái. A hűtőmaszk egyébként kétféle lehet, a sportos Avantgarde és az AMG azon, az Exclusive gépháztetején hordja csillagát. Ha a dizájn csak közvetetten, a többi csel közvetlenül is apasztja a fogyasztást és az emissziót, ami minden motor esetén Euro 6 normát teljesítő. A fogyasztási értékek 20 százalékkal múlják alul a korábbi verzióéit.
Az új (W205) Mercedes-Benz C-osztály kezdeti kínálata
Modell Henger-
űrtartalom [cm3]
Teljesítmény [LE] Nyomaték [Nm] Gyorsulás, 0-100 km/h Vegyes fogyasztás [l/100 km] CO2-emisszió [g/km]
C 220 BlueTec 2143 170 400 8,1 4,0 103
C 180 1595 156 250 8,2 5,0 116
C 200 1919 184 300 7,5 5,3 123

Az indulási kínálat motorpalettája meglepően szűkös. Mindössze egyetlen dízel, a 2,1 literes négyhengeres 170 lóerős variánsa szerepel rajta (C 220 BlueTec) 4 literes kombinált étvággyal. A C 180 (1,6 turbó) benzines 156 lóerős és 5,0 literes fogyasztású, míg a C 200 a 2,0 literes, 184 lóerős turbómotor, 5,3 l/100 km kombinált értékkel jelenti kezdetben a csúcsot. Hamarosan, már a jövő év első felében lesz egy újabb, 1,6 literes, Renault-eredetű (136 LE, 280-320 Nm) dízel, s a gyár által 2,2 literesként emlegetett, valójában inkább 2,1 literes is újabb (115 és 204 LE) verziókkal, legerősebb szintjével kettős feltöltéssel is érkezni fog. Hattagúra bővül majd a benzines paletta, a négyhengeresek csúcsa 238 lóerős lesz, s jön majd egy 333 lóerős V6-os is.
A benzinesek mind közvetlen befecskendezésűek és turbósok lesznek, az viszont egyelőre homály, hogy az állítólag V8-assal várható AMG csúcsgép is az lesz-e. Az S- és az E-osztály után itt is megjelenő hibrid számai és részletei azonban már ismertek, a legerősebb, 204 lovas négyhengeres dízelhez 27 lóerős villanymotort csatolva 3,9 literre apasztják majd le a C-osztály étvágyát. A dízelkínálat csúcsaként így a teljes C-paletta leginkább aszkéta tagja is lesz a hibrid - hogy teljes legyen a képzavar. Idővel konnektorból tölthető hibrid is lesz - még nem tudni, hogy milyen alacsonynak hirdetett fogyasztással. A váltók hatfokozatú manuálisak, vagy 7G-Tronic Plus automaták, összkerékhajtás természetesen szerepelni fog az opciós listán. Ugyanott a legfejlettebb sofőrsegédek is elérhetőek lesznek. Azok, az Intelligent Drive gyűjtőnév alatt emlegetett rendszerek, amelyek nemrégiben az S-ben és a frissített, nemrég tesztelt E-ben is bemutatkoztak, és amelyeket a C-ben Michael Schumacher tesztelte, illetve finomhangolta.
A sofőr éberségét figyelő Attention Assist alapáras, a navigációs rendszerrel felszerelt autókban effektív az autópálya-pihenőkbe tessékelheti a megfáradt, vagy már túl sokat vezetett sofőrt. Ugyancsak széria az önálló vészfékezésre képes Collision Prevention Assist Plus, mely 40 km/óráig kivédi a ráfutásos balesteket, 50 km/óráig képes lefékezni az álló járművek mögött, de egészen 200 km/órás tempóig mérsékli az ütközések erejét. Ez a rendszer Distronic Plus távolságtartós tempomattal és a kormány-asszisztenssel városi forgalomban, 60 km/óráig gyakorlatilag önálló vezetésre is képes, még elmosódott sávjelek esetén is képes követni az elöl haladó autót. A BAS Plus fékrendszer már a keresztirányú forgalmat, és persze a gyalogosokat is felismeri, 50 km/óráig elkerüli,72 km/óráig mérsékli a gyalogosgázolásokat. Van, illetve felárért szerepelhet aktív sávtartó-asszisztens, aktív, a parkolóhelyekre bemanőverező parkoló-asszisztens, 360 fokos kamera, jelzőtábla-asszisztens, és adaptív távfény is. Az alap halogén helyett statikus és adaptív LED fényszóró is kérhető. Légzsákból első-, oldalsó- és függönyzsák, valamint a sofőr számára térdlégzsák is jár majd.
A légkondicionáló a navigációtól kapott adatok alapján alagútba hajtva belső keringetésre kapcsol, felárért aktív illatosítóval és ionizációs légtisztítóval felszerelt. A navigáció természetesen Google Maps alapú, internetkapcsolattal valós idejű közlekedési infókkal. Ha már van internet az autóban, arra wifivel természetesen az összes utas felcsatlakozhat a maga zsebkészülékével. A Comand Online navigáció 960 x 540 pixeles felbontású érintőkijelzője állítólag pont olyan, mint az iPhone-é vagy az iPad-é. Hiába, új generációba lép a C-osztály.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?