Találkoztam Godzillával

Nissan GT-R menetpróba a Slovakiaringen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megkóstoltattuk vele a szomszédok népszerű aszfaltját, egykedvűen zabálta fel a kanyarjait. Villámgyors, ordító hegyomlás a Nissan GT-R, a kormánya mögött viszont nagyon szelíd jószág.

Akár futottam is volna a Slovakiaringing, ha azt mondják, most van lehetőségem kipróbálni egy Nissan GT-R-t. Hatalmas élmény, mivel elég fiatal vagyok, mondhatom, hogy gyerekkorom poszter-autója, persze még mindig jobban vágyom egy előző szériás, mondjuk R34, vagy R33 kormánya mögé ülni, pláne egy ’71-es Hakosukába. Na, de azok még kilátástalanabb lehetőségek, úgy tűnik, a legújabbtól kell haladnom visszafelé, mert megvolt a 2017-es modellévre készült Nissan GT-R.
Apróságokban változott kívülről, minden kiegészítőn látszik egy kis újítás, de csak az igazán fanatikusok mondják meg messziről, mik azok. Legkomolyabban az első hűtőrács változott, a plusz ezüst betéttel, valamint a fényszórók nappali menetfénye kapott egy-egy szép S kanyart, meg persze az egész lökhárító új. Körben a szürke toldások is a friss modell sajátjai, kicsit már sportosabb a megjelenése, ami abszolút jól áll neki. Nagyobb lett a belső központi kijelző és új színekben választható a bőrkárpit is, de a kormány is sokkal szebb darab, mint a régi, neki is jobban áll a kisebb középrész, pláne ekkora GT-R plecsnivel.
Nisan GT-R, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Hasmagasság [mm]
4710 1895 1370 2780 105

A megjelenéséhez még hozzátartozik, hogy nem kis darab, már csak méretével is képes megijeszteni. Beleülve remekül titkolja méreteit, nagyon passzentos az egész, elég komolyan személyre szabható. A műszeregység a kormánnyal együtt mozog, ráadásul két külön karra tették a pozícionálását, egyikkel távolságban, másikkal magasságban állíthatjuk kézzel, nem kell ide motoros mozgatás. Az ülés mondjuk, kerülhetne lejjebb is, magasabb sofőröknek meggyűlt vele a bajuk, mivel a Slovakiaringen még a bukósisak is kötelező. Nekem szerencsém volt, elég jól magamra tudtam állítani, már amennyi időm volt rá, egy napot el tudnék tölteni vele, hogy megtaláljam a legmegfelelőbb pozíciót.
570 lóerőre nőtt az amúgy sem csekély ereje, ez plusz 20 pacit jelent a VR38DETT kódjelű, V6-os és duplaturbós motortól. Többek között picivel nagyobb turbónyomással és a Nismo által fejlesztett hengerenkénti előgyújtással érték el. Jó lett volna vezetni az előzőt, akkor talán meg tudnám mondani, hogy ez érezhető-e rajta, bár az a sejtésem, ezen a szinten már plusz 20 lóerő nem hoz földhöz vágó erejű változást. Bitangul megy, és biztos vagyok benne, hogy ez a frissítés előtt is így volt. Fontos még megemlíteni, hogy a karosszéria már merevebb, leginkább a szélvédőkeret vastagítása miatt, néhány százalékkal. 2,9 másodperc alatt van százon rajtprogrammal, amit sajnos nem próbálhattunk ki, azt viszont igen, milyen 250-ről fékezni a célegyenes végén.
Hirdetés

Hogy milyen vezetni? Most már nem kerülgetem, imádtam, de meg vagyok róla győződve, hogy ez nem élményautó. Inkább egy szörnyeteg, amivel közel kell élni valamelyik zárt versenypályához, különben kínzás csak úgy használni. De mint megtudtuk, a Nissan márkaszerviztől sem mehetünk túl messze, pályázás előtt ugyanis át kell vizsgáltatni az autót, valamint ha ilyet tervezünk, még az első kerékdőlésen is állítanak, különben nem lesz akkora az élmény, és még a garanciát is bukhatjuk, ha a szervizt kihagyjuk a buliból. Utána persze vissza minden, már ha maradt gumink, ugyanis a Slovakiaringen nagyjából 16 kör alatt fogytak el az új Dunlopok, és messze nem mentünk valódi tempós kört.
Nisan GT-R, 2017 - adatok
Motor ikerturbós V6
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 3799
Hengerek/szelepek száma 6/24
Váltófajta/-fokozat Duplakuplungos automata/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 570 (6800)
Nyomaték [Nm (1/min)] 637 (3300-5800)
Gyorsulás 0-100 km/h 2,9
Végsebesség [km/h] 315
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 12
CO2-kibocsátás [g/km] 275
Saját tömeg [kg] 1752
Megengedett össztömeg [kg] 2200
Alapár [Ft] 30 900 000

Nagyon nehéz, innen is látszik, 1,750 tonna, csoda, hogy a fékek bírták, bár a lelátót komoly szagok lepték el, ahogy elhúztak a célegyenesben. Vélhetően a gumikhoz hasonlóan a fékek sem élnek sokkal tovább. Meglepően kezes jószág, bár súlyából adódóan jelentős dőléssel kell számolni kanyarokban, ugyanakkor pompásan fordul, kanyarból kifelé őrületeset tud gyorsulni és olyankor a hangja is szép, kint is, bent is. Messziről lehetett hallani őket, ahogy a pálya hátsó felén kigyorsítottak valamelyik kanyarban. Nekem egy Black Edition jutott (a képeken az ezüst) abba kicsit sportosabb ülések kerültek, nem annyira fotelszerűek, mint az alap GT-R-ben lévők.
Nagy nap volt, régi álmom vált valóra, és piszkosul élveztem. De őszintén, nagyobb öröm volt a BMW M2-est, sőt, a Mazda MX-5-öt vezetni. Utóbbi az igazi élményautó, nem kell őrületes erő ahhoz, hogy jól szórakozzunk, csak egy könnyű karosszéria, közvetlen kezelőszervekkel. Hiába megy őrületeset a GT-R, háromszáz közeli végsebességét úgyis csak a német autópálya egyes szakaszain lehet kiautózni. Elég gépszerű, tetszett az alacsony fordulatszámon is hallható morajlása, a kezelőszervek masszív, vastag hatása, de egy gyengébb, ’90-es évek eleji GT-R iránt még mindig nagyobb birtoklási vágyat érzek. Azért mert egyszerűek, könnyűek, és nem esztelenül erősek. A GT-R mára inkább egzotikus szuperautó – főleg ebben a metál narancsszínben – mintsem rajongás tárgyát képezhető élményautó. Félreértés ne essék, nagyon kéne, de csak ha az említett két kocsi után még maradna fölös 31 millióm.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 02:36
    Permalink

    Azon szerencsések közé tartozom aki vezetthette a gt-r-t a Szlovák ringen egy pár napja. Konkluzíó? Nem volt elsőre szerelem!!! Aztán fel a pályára még aznap a saját 400 lovassal. Akkor valamiféle kötödésféle kezdett már kibontakozni bennem az 570 lóerő irányába. Nemsokára lesz Magyar honban is teszt kocsi a gt-r-ből. Megnézzük akkor, hogy mit ér az 570LE a forgalomban is. A narancs szin szép élőben, de maga a narancs kocsi a többi színhez képest feltünőségi viszketegséggel megálldott sofört feltételez a számomra.

  • 2017.10.28. at 02:36
    Permalink

    elmondom akkor, hogy hogy működik a recept. ha van egy sikeres terméked, de ciklusváltáshoz érsz és minél kevesebb munkaráfordítással akarod tovább vinni úgy, h sikeres maradjon, akkor keveset változtatsz rajta. ez nem német “specialitás”, szimpla biznisz.
    ha sokat változtatsz, akkor szondáztatni kell a népet. eddig ez azért elég költséges volt, de most úgy gondolom a 3D nyomtatók korában kicsit lehetne többet kockáztatni és érdekesebb designokat csinálni…és úgy szondáztatni a népet.
    szerintem a gt-r-nek eredendően így kellett volna kinéznie és most a 2. lehetne kicsit vagányabb futurisztikusabb….bár nyilván nem dobnám vissza, ha valaki megvágna egy előző generációssal 🙂

  • 2017.10.28. at 02:36
    Permalink

    Érdekes lenne a GT-R árából két új Porsche Turbót venni. 🙂
    Nagy japán autó rajongó vagyok, de azért nem merném kijelenteni, hogy a Nissan műszakilag igényesebb.
    Sajnos nem a Porsche mondott csütörtököt a tesztelőknél a többszöri gyorsulások után. Elég nagy gáz volt az a japánoknak.
    Irreális az ára, de egy nagyon jó autó a Porsche Turbó. Szerintem sajnos összességében jobb mint a Nissan.
    Viszont mindent figyelembe véve és reálisan értékelve véleményem szerint (ár, teljesítmény stb.) a Nissan a jobb választás.

  • 2017.10.28. at 02:36
    Permalink

    Mindig furcsálltam,hogy egy GT-R árából két Porsche Turbót lehet venni….a GT-r ráadásul műszakilag is igényesebb!
    Ahhoz képest,hogy a Lamborghini Huracannal vagy a Ferrari 488 -assal van egy súlycsoportban,ez a Tescó gazdaságos választás 🙂
    Ha nyernék a lottón egy percig nem gondolkoznék….,de talán mégis beérném egy 370z -vel.

  • 2017.10.28. at 02:36
    Permalink

    Kíváncsi leszek, hogy kinek sikerül produkálni a gyári megadott 2,9mp-es gyorsulást, mert az előzőekben egyik tesztelőnek sem sikerült.
    A Porsche turbó sajnos simán lehagyta. El kell ismerni, gyárilag talán az a leggyorsabb ezek között.
    Igaz kétszer annyiba is kerül, mint a GT-R.
    Egyébként nagy kedvencem ez a Nissan, de közutakra nincs értelme, úgy ahogy a többi hasonlónak sem.
    Oda tökéletes egy 300 ló körüli kompakt. 🙂

  • 2017.10.28. at 02:36
    Permalink

    Találó a “Godzilla” elnevezés:) Szuper az autó, nagy kedvenc, én egyedül azt fájlalom kissé, hogy sokban nem különbözik külsőre az elődtől. Én egy generációváltáskor mindig teljes design-beli megújulást is várok, és ez itt nem történt meg. Ilyet a németek szoktak csinálni, ne süllyedjenek már le a japánok az ő szintjükre:)

Vélemény, hozzászólás?