Tíz szívtipró kisautó Valentin napra

Körkép: Valentin nap alkalmából ajánlunk néhány kisnövésű szívtiprót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Létezik néhány olyan kisautó, amely formavilágával ejtette rabul rengeteg ember szívét. Valentin nap közeledtével, körülnéztünk a használtautó-piacon, hogy mennyiért vásárolhatnánk szívtipró járgányokat.

Különleges tetőmegoldásával próbált vásárlókat csábítani a C3 Pluriel

1. Citroën C3 Pluriel

A Citroën C3 első generációjának alapváltozata sokakat meghódított „bumfordi” formatervével. Többen is az idén már 70 éves Kacsát látták benne újra megelevenedni 2002-es piaci debütálásakor, ezért nem csoda, hogy a járókelők megfordultak utána az utcákon. Ám egy évvel később, 2003 júliusában „emelték a tétet” a franciák és bemutatták a C3 Plurielt. Nevét az angol plural, tehát a „többes szám” jelentésű szó ihlette, utalva a különleges tetőmegoldására. Ha az alap C3-ra a 2CV leszármazottjaként tekintünk, akkor a Plurielt a Méhari szellemi örökösének is nevezhetnénk, hiszen teljes értékű kabrió is faragható belőle. Ám a tetőkeret fenthagyásával valamelyest szélvédettebb, de még mindig nyitott tetős autót kapunk.

Hirdetés

10 szívtipró kisautó - akár Valentin napra
Modell Motorok Évjárat Kilométeróra-állás Vételár
Citroën C3 Pluriel 1,4 és 1,6 benzin; 1,4 dízel 2004-2008 98 00-
230 000 km
500 000-
2 000 000 Ft
Fiat 500 0,9, 1,2, 1,4 benzin; 1,3 dízel 2007-2017 40 000-
165 000 km
1 250 000-
4 450 000 Ft
Ford Ka 1,3 és 1,6 benzin 1996-2008 80 000-
260 000 km
240 00-
900 000 Ft
Mazda2 1,3, 1,5 benzin; 1,4; 1,6 dízel 2007-2014 36 000-
226 000 km
1 200 000-
2 800 000 Ft
Mini One 1,4, 1,6 benzin; 1,4 dízel 2001-2006 70 000-300 000km 800 000- 1 800 000
Nissan Micra 1,0, 1,2, 1,4, 1,6 benzin; 1,5 dízel 2003-2010 57 000-350 000 km 300 000-
1 600 000 Ft
Peugeot 206 1,0, 1,1, 1,4, 1,6, 2,0 benzin; 1,4, 1,6, 1,9, 2,0 dízel 1998-2010 66 000-
410 000 km
200 000-
1 400 000 Ft
Renault Twingo 1,3, 1,2 benzin 1992-2007 50 000-
290 000 km
100 000-
695 000 Ft
smart fortwo 0,6 benzin; 0,8 dízel 1998-2007 41 000-
260 000 km
300 000-
1 400 000 Ft
Toyota Yaris 1,0, 1,3, 1,5 benzin; 1,4 dízel 1998-2005 80 000-
380 000km
300 000-
1 300 000 Ft

Plurielt már 500 ezer forintért is találni, de akad megkíméltebb állapotú példány is kétmillió forintért. Évjáratban 2003-astól a 2008-asig a legjellemzőbbek a találatok. Futásteljesítményben pedig 60 ezer kilométerestől egészen 230 ezer kilométeresig tart a kínálat. Kicsit talán riasztó lehet, hogy a C3 Pluriel 2013-ban felkerült a Top Gear Magazin listájára, amelyen az utóbbi 20 év 13 legrosszabb autóját gyűjtötték össze.

2005-ben visszahívta a gyár a Pluriel-ket, mert az első kerekek felfüggesztésnél egy lehetséges hibaforrást találtak, amelynek oka, hogy a gyártás során nem kaptak az alkatrészek megfelelő korrózióvédelmet

2. Fiat 500

Meglovagolva a retro formatervek népszerűségét, a Fiat is piacra dobta az 500 reinkarnációját 2007-ben. A dizájn Kupidó nyilaként hatott, és a szerelem első látásra illúzióját keltve tarolt a piacon az új 500-as. Jelenleg egymillió forint alatt nem juthat hozzá senki, akinek szintén elrabolta a szívét. A legolcsóbb példányok is 1,3 millió forint környékén kelletik magukat. Ezek többnyire 110 és 150 ezer kilométer közötti futásteljesítményű példányok. Mivel még mindig gyártják a típust, találni keveset futott példányokat is, viszont jelentősen drágábban.

Fiat 500 C lehúzható ponyvatetővel

3. Ford Ka

Szerette megdöbbenteni az embereket a Ford formatervező-részlege az 1990-es évek második felében. 1996-ban érkezett a New Edge Design formanyelv első fecskéjeként a Ka, amely rendkívül gyorsan népszerűvé vált, tökéletes városi kisautóként tarolt is. Könnyű vele parkolni, agilis és aránylag olcsón fenntartható. A hazai használtautó-kínálatban is bőségesen válogathatunk belőle. Már kicsivel 200 ezer forint felett is kelletik a típus első generációjának példányait. Többnyire 130 ezer kilométeres futásteljesítmény környékén találhatók a legkevesebbet futott modellek. Az élményautóra vágyók számára lehet jó választás a SportKa, amelyet sportosabb dizájnnal és az 1,6 literes, 93 lóerős motorral mutattak be 2003-ban.

Állítólag a cat, tehát a macska szóból ered a Ka neve, valamiféle „mélyamerikai” kiejtésből adódóan

4. Mazda2

A Fiat 500-hoz hasonlóan a Mazda2 (alias Demio) harmadik generációja is 2007-ben lépett piacra, ugyanazt a padlólemezt használva, mint a Ford Fiesta. Viszont a Zoom Zoom formanyelv sokkal jobban vonzotta a szemeket, ám az autó árképzése elég bátorra sikeredett. Jól tartják az árukat a „kettesek”, ezért 1,3 millió forint alatt csak nagy szerencsével lehet használt példányt találni ebből a generációból. A futásteljesítményt nézve eléggé szórnak az értékek. Nem ritkák a 100 ezer kilométer alatti példányok, érdemes ezeket előnyben részesíteni.

A Kodo formanyelv előtt a Zoom-zoom hódított

5. Mini One

Bár a retro őrületet a Volkswagen indította el a Bogár újraértelmezésével, a BMW tulajdonába került Mini talán még nagyobbat durrant az ezredfordulón. A brit kisautó újkori leszármazottja szintén a drágább mezőnyben küzdött a vásárlók kegyeiért. Ez a használt Minik kínálatára is rányomja bélyegét, bár néhány 2002-es példány ára már lesüllyedt egymillió forint alá. Érdemes figyelmesen böngészni a Használtautó.hu felületén, mert egészen jó ajánlatokkal is találkozni lehet. Keveset futott példányok is keresnek új gazdát, aránylag kicsi futásteljesítménnyel.

Az autó sarkaiba helyezett kerekekkel viselkedése akár egy gokarté. Kár, hogy nem hátsókerék-hajtású

6. Nissan Micra

A Nissan Micra mindegyik generációja népszerű autónak számított, ám most a harmadikat emelném ki, amelyből még kabrió változat is készült. Akik nehezebben érzékelik az autók határait, igazi megváltásként élték meg a 2002-ben debütált Micra kidomborodó fényszóróit, hiszen azok jó támpontot nyújtanak például a parkoláskor. Keménytetős kabrió, a C+C is megjelent a Micra palettáján 2005-ben. Sokat futott Micrát már 600 ezer forint környékén is ki lehet fogni, persze, mint mindig, érdemes megkíméltebbeket választani. Kicsivel egymillió forint felett már megtalálhatók a 100 000 és 150 000 kilométer közötti futásteljesítményűek.

Női autóként ment híre a harmadik generációs Micrának, de ez ne tántorítsa el a férfi vásárlókat se tőle

7. Peugeot 206

Peugeot 206-ból Dunát lehet rekeszteni. Az 1998-ban debütált kisautó formatervét imádták a vásárlók. Ezredforduló környéki példányokat már 200 ezer forintért is kínálnak, egymillió felett viszont a kabrióváltozatból is válogathatnak a vásárlók. Persze a keménytető mozgató mechanizmusa eléggé érzékeny pontja az autónak, szóval csak óvatosan. Aki nagyobb térre vágyik, kombi karosszériával is találhat 206-ost.

A kis oroszlán az ezredforduló egyik legnépszerűbb kisautója volt

8. Renault Twingo

A Renault Twingo első generációja az 1992-es Párizsi Autószalonon debütált. A bumszli törpe olyan kedves és barátságos „arccal” tekint az emberekre, amelynek nehéz ellenállni, ha a városi életmódhoz keresünk autót. Habár csak kétajtós, az utastér meglepően tágassá alakítható az ülések összehajtogatásával. Visszatekintve telitalálatnak bizonyult az autó, hiszen közel húsz évig maradt gyártásban. Ennek megfelelően a használtautó-piacon is széles belőle a választék. Idős példányok már 100 000 forintért megvásárolhatók, és még a 2000-es évek közepén forgalomba helyezett változatok ára sem haladja meg a 700 ezer forintot.

Még ma is divatos a Twingo formaterve

9. smart fortwo

Bemutatásakor, 1998-ban szinte hihetetlennek tűnt, hogy piacra meri dobni a Mercedes-Benz ezt az aprócska autót. Ám a városok népe megkedvelte, hiszen a zsúfolt utakon tökéletesen megfelelő alternatíva a kis csöppség. Hátsókerék-meghajtása farmotorral társul, ha lehet egyáltalán farról beszélni a „dobókocka” forma láttán. Hátrányaként elsősorban a borsos árát lehetett említeni. Emiatt a megkímélt példányok árát a használtautók piacán is megkérik. Persze az ezredforduló előtti modelleket akár 300 ezer forint alatt is el lehet vinni, de az esetükben nem ritka a bőven 200 000 km feletti futásteljesítmény. Egymillió forint felett viszont már 100 000 km alatti, 11-12 éves smartok is feltűnnek a listán

Bátor lépés volt a Mercedes-Benztől a smart életre hívása


10. Toyota Yaris


Ha a Fordnál használt New Edge dizájnt megdöbbentőnek neveztem, akkor az 1999-ben bemutatott és a következő Év Autójának is választott Toyota Yaris egyenesen földöntúli látványt nyújtott. Eleinte. Aztán gyorsan megszerették. A Yaris nem csak a formájával, de a megbízhatóságával is kivívta az elismerést, az egyik legjobb választás a kisautót keresőknek. A sokat nyúzott példányok már 300 ezer forintért is hazavihetők, a fiatalabb és kevesebbet futott első generációs Yarisokért viszont akár egymillió forintnál is többet elkérhetnek.

Széles a választék Yarisokból

Természetesen a tízes lista még bővíthető lenne, hiszen léteznek más kisautó típusok, amelyek egyöntetű sikert arattak a formatervükkel. A kommentek között várjuk az olvasók javaslatait is, hogy milyen autókkal bővítenék a listát!

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.02.13. at 09:22
    Permalink

    Ha már említve van a cikkben, akkor a New Beetle-t én mindenképp hozzávenném a felsoroltakhoz, emellett pedig a női érzelmek felkorbácsolására kifejezetten alkalmas egy Lancia Ypsilon vagy egy Alfa MiTo is. A cseh gyártású hármasikrekben, a 107/C1/Aygo trióban is leginkább hölgyeket látni a volán mögött. A különleges ajtajairól ismert Peugeot 1007-es is jó tipp, ahogy a Toyota IQ vagy az Opel Adam is.

  • 2018.02.14. at 09:44
    Permalink

    A Fiat Panda is legtöbbször a hölgyek kedvelt választása. Bár kevés fut belőlük itthon, de a Volkswagen Up, Skoda Citigo, Seat Mii trió (bár a spanyol verziót nem forgalmazza az importőr idehaza) is egyértelműen a gyengébbik nem érdeklődésére tarthat számot.

  • 2018.02.14. at 14:38
    Permalink

    Szerintem a Yarisban nem volt, semmi földön túli, sőt, telejsen jól képvislete a korszelelmet, csak annak élmezőnyében. Modern, elegáns és egyszerre masszív. Nem véletlenül lett sikeres. Viszont ezek az árak nem a minsdőséget és fenntarthatóságot, hanem vélt elpusztíthataéanságot tükrözik, ami azért egy 20 éves autónál már sosincs meg.

    Amúgy itt msot nyilván a forma a cikk fő kritériuma, de ezek között akad pár valóban élvezetes darab, mint a 147-es vagy a Mini (de a DS3-ról is sok pozitív visszajelzést olvastam).

    Ez esetben akkor sincs gond, ha apukánál marad anyu autója 🙂

Vélemény, hozzászólás?