Tíz szívtipró kisautó Valentin napra
Körkép: Valentin nap alkalmából ajánlunk néhány kisnövésű szívtiprót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Létezik néhány olyan kisautó, amely formavilágával ejtette rabul rengeteg ember szívét. Valentin nap közeledtével, körülnéztünk a használtautó-piacon, hogy mennyiért vásárolhatnánk szívtipró járgányokat.
Különleges tetőmegoldásával próbált vásárlókat csábítani a C3 Pluriel
A Citroën C3 első generációjának alapváltozata sokakat meghódított „bumfordi” formatervével. Többen is az idén már 70 éves Kacsát látták benne újra megelevenedni 2002-es piaci debütálásakor, ezért nem csoda, hogy a járókelők megfordultak utána az utcákon. Ám egy évvel később, 2003 júliusában „emelték a tétet” a franciák és bemutatták a C3 Plurielt. Nevét az angol plural, tehát a „többes szám” jelentésű szó ihlette, utalva a különleges tetőmegoldására. Ha az alap C3-ra a 2CV leszármazottjaként tekintünk, akkor a Plurielt a Méhari szellemi örökösének is nevezhetnénk, hiszen teljes értékű kabrió is faragható belőle. Ám a tetőkeret fenthagyásával valamelyest szélvédettebb, de még mindig nyitott tetős autót kapunk.
Modell | Motorok | Évjárat | Kilométeróra-állás | Vételár |
Citroën C3 Pluriel | 1,4 és 1,6 benzin; 1,4 dízel | 2004-2008 | 98 00- 230 000 km |
500 000- 2 000 000 Ft |
Fiat 500 | 0,9, 1,2, 1,4 benzin; 1,3 dízel | 2007-2017 | 40 000- 165 000 km |
1 250 000- 4 450 000 Ft |
Ford Ka | 1,3 és 1,6 benzin | 1996-2008 | 80 000- 260 000 km |
240 00- 900 000 Ft |
Mazda2 | 1,3, 1,5 benzin; 1,4; 1,6 dízel | 2007-2014 | 36 000- 226 000 km |
1 200 000- 2 800 000 Ft |
Mini One | 1,4, 1,6 benzin; 1,4 dízel | 2001-2006 | 70 000-300 000km | 800 000- 1 800 000 |
Nissan Micra | 1,0, 1,2, 1,4, 1,6 benzin; 1,5 dízel | 2003-2010 | 57 000-350 000 km | 300 000- 1 600 000 Ft |
Peugeot 206 | 1,0, 1,1, 1,4, 1,6, 2,0 benzin; 1,4, 1,6, 1,9, 2,0 dízel | 1998-2010 | 66 000- 410 000 km |
200 000- 1 400 000 Ft |
Renault Twingo | 1,3, 1,2 benzin | 1992-2007 | 50 000- 290 000 km |
100 000- 695 000 Ft |
smart fortwo | 0,6 benzin; 0,8 dízel | 1998-2007 | 41 000- 260 000 km |
300 000- 1 400 000 Ft |
Toyota Yaris | 1,0, 1,3, 1,5 benzin; 1,4 dízel | 1998-2005 | 80 000- 380 000km |
300 000- 1 300 000 Ft |
2005-ben visszahívta a gyár a Pluriel-ket, mert az első kerekek felfüggesztésnél egy lehetséges hibaforrást találtak, amelynek oka, hogy a gyártás során nem kaptak az alkatrészek megfelelő korrózióvédelmet
2. Fiat 500
Meglovagolva a retro formatervek népszerűségét, a Fiat is piacra dobta az 500 reinkarnációját 2007-ben. A dizájn Kupidó nyilaként hatott, és a szerelem első látásra illúzióját keltve tarolt a piacon az új 500-as. Jelenleg egymillió forint alatt nem juthat hozzá senki, akinek szintén elrabolta a szívét. A legolcsóbb példányok is 1,3 millió forint környékén kelletik magukat. Ezek többnyire 110 és 150 ezer kilométer közötti futásteljesítményű példányok. Mivel még mindig gyártják a típust, találni keveset futott példányokat is, viszont jelentősen drágábban.
Fiat 500 C lehúzható ponyvatetővel
3. Ford Ka
Szerette megdöbbenteni az embereket a Ford formatervező-részlege az 1990-es évek második felében. 1996-ban érkezett a New Edge Design formanyelv első fecskéjeként a Ka, amely rendkívül gyorsan népszerűvé vált, tökéletes városi kisautóként tarolt is. Könnyű vele parkolni, agilis és aránylag olcsón fenntartható. A hazai használtautó-kínálatban is bőségesen válogathatunk belőle. Már kicsivel 200 ezer forint felett is kelletik a típus első generációjának példányait. Többnyire 130 ezer kilométeres futásteljesítmény környékén találhatók a legkevesebbet futott modellek. Az élményautóra vágyók számára lehet jó választás a SportKa, amelyet sportosabb dizájnnal és az 1,6 literes, 93 lóerős motorral mutattak be 2003-ban.
Állítólag a cat, tehát a macska szóból ered a Ka neve, valamiféle „mélyamerikai” kiejtésből adódóan
4. Mazda2
A Fiat 500-hoz hasonlóan a Mazda2 (alias Demio) harmadik generációja is 2007-ben lépett piacra, ugyanazt a padlólemezt használva, mint a Ford Fiesta. Viszont a Zoom Zoom formanyelv sokkal jobban vonzotta a szemeket, ám az autó árképzése elég bátorra sikeredett. Jól tartják az árukat a „kettesek”, ezért 1,3 millió forint alatt csak nagy szerencsével lehet használt példányt találni ebből a generációból. A futásteljesítményt nézve eléggé szórnak az értékek. Nem ritkák a 100 ezer kilométer alatti példányok, érdemes ezeket előnyben részesíteni.
A Kodo formanyelv előtt a Zoom-zoom hódított
5. Mini One
Bár a retro őrületet a Volkswagen indította el a Bogár újraértelmezésével, a BMW tulajdonába került Mini talán még nagyobbat durrant az ezredfordulón. A brit kisautó újkori leszármazottja szintén a drágább mezőnyben küzdött a vásárlók kegyeiért. Ez a használt Minik kínálatára is rányomja bélyegét, bár néhány 2002-es példány ára már lesüllyedt egymillió forint alá. Érdemes figyelmesen böngészni a Használtautó.hu felületén, mert egészen jó ajánlatokkal is találkozni lehet. Keveset futott példányok is keresnek új gazdát, aránylag kicsi futásteljesítménnyel.
Az autó sarkaiba helyezett kerekekkel viselkedése akár egy gokarté. Kár, hogy nem hátsókerék-hajtású
6. Nissan Micra
A Nissan Micra mindegyik generációja népszerű autónak számított, ám most a harmadikat emelném ki, amelyből még kabrió változat is készült. Akik nehezebben érzékelik az autók határait, igazi megváltásként élték meg a 2002-ben debütált Micra kidomborodó fényszóróit, hiszen azok jó támpontot nyújtanak például a parkoláskor. Keménytetős kabrió, a C+C is megjelent a Micra palettáján 2005-ben. Sokat futott Micrát már 600 ezer forint környékén is ki lehet fogni, persze, mint mindig, érdemes megkíméltebbeket választani. Kicsivel egymillió forint felett már megtalálhatók a 100 000 és 150 000 kilométer közötti futásteljesítményűek.
Női autóként ment híre a harmadik generációs Micrának, de ez ne tántorítsa el a férfi vásárlókat se tőle
7. Peugeot 206
Peugeot 206-ból Dunát lehet rekeszteni. Az 1998-ban debütált kisautó formatervét imádták a vásárlók. Ezredforduló környéki példányokat már 200 ezer forintért is kínálnak, egymillió felett viszont a kabrióváltozatból is válogathatnak a vásárlók. Persze a keménytető mozgató mechanizmusa eléggé érzékeny pontja az autónak, szóval csak óvatosan. Aki nagyobb térre vágyik, kombi karosszériával is találhat 206-ost.
A kis oroszlán az ezredforduló egyik legnépszerűbb kisautója volt
8. Renault Twingo A Renault Twingo első generációja az 1992-es Párizsi Autószalonon debütált. A bumszli törpe olyan kedves és barátságos „arccal” tekint az emberekre, amelynek nehéz ellenállni, ha a városi életmódhoz keresünk autót. Habár csak kétajtós, az utastér meglepően tágassá alakítható az ülések összehajtogatásával. Visszatekintve telitalálatnak bizonyult az autó, hiszen közel húsz évig maradt gyártásban. Ennek megfelelően a használtautó-piacon is széles belőle a választék. Idős példányok már 100 000 forintért megvásárolhatók, és még a 2000-es évek közepén forgalomba helyezett változatok ára sem haladja meg a 700 ezer forintot.
Még ma is divatos a Twingo formaterve
9. smart fortwo
Bemutatásakor, 1998-ban szinte hihetetlennek tűnt, hogy piacra meri dobni a Mercedes-Benz ezt az aprócska autót. Ám a városok népe megkedvelte, hiszen a zsúfolt utakon tökéletesen megfelelő alternatíva a kis csöppség. Hátsókerék-meghajtása farmotorral társul, ha lehet egyáltalán farról beszélni a „dobókocka” forma láttán. Hátrányaként elsősorban a borsos árát lehetett említeni. Emiatt a megkímélt példányok árát a használtautók piacán is megkérik. Persze az ezredforduló előtti modelleket akár 300 ezer forint alatt is el lehet vinni, de az esetükben nem ritka a bőven 200 000 km feletti futásteljesítmény. Egymillió forint felett viszont már 100 000 km alatti, 11-12 éves smartok is feltűnnek a listán
Bátor lépés volt a Mercedes-Benztől a smart életre hívása
10. Toyota Yaris
Ha a Fordnál használt New Edge dizájnt megdöbbentőnek neveztem, akkor az 1999-ben bemutatott és a következő Év Autójának is választott Toyota Yaris egyenesen földöntúli látványt nyújtott. Eleinte. Aztán gyorsan megszerették. A Yaris nem csak a formájával, de a megbízhatóságával is kivívta az elismerést, az egyik legjobb választás a kisautót keresőknek. A sokat nyúzott példányok már 300 ezer forintért is hazavihetők, a fiatalabb és kevesebbet futott első generációs Yarisokért viszont akár egymillió forintnál is többet elkérhetnek.
Széles a választék Yarisokból
Természetesen a tízes lista még bővíthető lenne, hiszen léteznek más kisautó típusok, amelyek egyöntetű sikert arattak a formatervükkel. A kommentek között várjuk az olvasók javaslatait is, hogy milyen autókkal bővítenék a listát!
Ha már említve van a cikkben, akkor a New Beetle-t én mindenképp hozzávenném a felsoroltakhoz, emellett pedig a női érzelmek felkorbácsolására kifejezetten alkalmas egy Lancia Ypsilon vagy egy Alfa MiTo is. A cseh gyártású hármasikrekben, a 107/C1/Aygo trióban is leginkább hölgyeket látni a volán mögött. A különleges ajtajairól ismert Peugeot 1007-es is jó tipp, ahogy a Toyota IQ vagy az Opel Adam is.
Ja, és persze, hogy nem maradhat ki a két négykarikás csajmágnes, az Audi A1 és az A2 🙂
A Fiat Panda is legtöbbször a hölgyek kedvelt választása. Bár kevés fut belőlük itthon, de a Volkswagen Up, Skoda Citigo, Seat Mii trió (bár a spanyol verziót nem forgalmazza az importőr idehaza) is egyértelműen a gyengébbik nem érdeklődésére tarthat számot.
Szerintem a Yarisban nem volt, semmi földön túli, sőt, telejsen jól képvislete a korszelelmet, csak annak élmezőnyében. Modern, elegáns és egyszerre masszív. Nem véletlenül lett sikeres. Viszont ezek az árak nem a minsdőséget és fenntarthatóságot, hanem vélt elpusztíthataéanságot tükrözik, ami azért egy 20 éves autónál már sosincs meg.
Amúgy itt msot nyilván a forma a cikk fő kritériuma, de ezek között akad pár valóban élvezetes darab, mint a 147-es vagy a Mini (de a DS3-ról is sok pozitív visszajelzést olvastam).
Ez esetben akkor sincs gond, ha apukánál marad anyu autója 🙂