Tízezer kilométert futott használt autó 3 millió forint alatt? Létezik, de vajon hol a csapda?

Piaci körkép: Íme a legkevesebbet futott használt autók 3 millió forint alatt! Megéri az óraállás-fétis?

Aki ismeri a hazai autópiacot, az pontosan tudja, hogy melyik típus áll majd a lista élén, ám mindenképpen érdekes felvetés megnézni, hogy mi a legalacsonyabb óraállás abból az összegből, amiért a legtöbben szeretnének autót venni Magyarországon.

Néhány héttel ezelőtt ugyanebből a keretből a legfiatalabb autókat kerestük, és bár akadtak alig néhány éves járművek is a hazai használtautó-kínálatban 3 millió alatt, a legtöbb esetben a fiatalság elfogadhatatlan futásteljesítménnyel és kompromisszumos típusokkal párosult. Mindez persze valahol érthető is, hiszen ez egy úgynevezett nulla összegű játék: ha kizárólag egy tényezőre koncentrálunk, akkor más téren rosszabbak lesznek a lehetőségeink, ezért nem is szoktam javasolni ezt a hozzáállást valós autóvásárláskor.

Mindez azonban még véletlenül sem riaszt vissza attól, hogy megkeressem a legkevesebbet futott autókat a 3 millió forint alatti kínálatban, ám itt is szükség lesz néhány szabályra.

A legfontosabb, hogy a futásteljesítmény könnyedén ellenőrizhető legyen, ezért kizárólag magyar rendszámos, bárki által ingyenesen lekérdezhető járművek játszanak. Ezen felül a 20 évesnél idősebb járműveket is kizárom a keresésből, mivel az átlagos vásárló számára keresünk használati tárgyat, nem pedig befektetésre youngtimert. Továbbra is él a szabály, hogy az autónak érvényes műszaki vizsgával kell rendelkeznie, illetve most is rákeresek a különböző kategóriákra: a legkevesebbet futott kombit, a legkevesebbet futott hétülésest, a legkevesebbet futott villanyautót és a legkevesebbet futott dízelt is megmutatom nektek mielőtt az abszolút győztesre rátérnénk. Az első kategória ismét a kombi, ahol máris problémába ütköztem. Több nagyobb oldalon is kerestem az ajánlatokat, ám a rengeteg tévesen megadott futásteljesítmény után sorra olyan találatok következtek, amelyeknél még képet sem töltött fel a hirdető a 30-40 ezer kilométert futott autóról. 60 ezer kilométerig bővítve a keresést már akadtak képek a járművekről, ám a legtöbb esetben sem rendszámot, sem pedig alvázszámot nem tettek közzé, így ellenőrizhetetlenek voltak az állítások, egészen a fenti képen látható Dacia Logan MCV példányig. Az 59 330 kilométeres futásteljesítmény nem minimális, ám egy 10 éves autótól még így is kimondottan kevés, éves szinten kevesebb, mint hatezer kilométer. Még a nagyra pumpált karosszéria és a 0,9 literes turbómotor kombinációja sem túl ijesztő ezzel az óraállással, ráadásul manipulációnak sem láttam jelét, így nyugodt szível hirdetek kategóriagyőztest.
Sokkal egyszerűbbnek tűnt a helyzet a hétülésesek mezőnyében, ahol egy 2008-ban gyártott Zafira azonnal elvitte az aranyérmet: 17 évnyi szolgálat során alig lépte át a 60 ezer kilométert, így kívül-belül újszerű állapotnak örvendett. Aztán feltűnt, hogy hol a csapda a 2,5 millióért kínált családi autó esetében: a gyári alapfelszereltségnek nem része a klíma, ebbe a konkrét példányba pedig extraként sem fizették ki. Ennek fényében, főleg a hétüléses családi autók mezőnyében jogosnak tartom, ha egy valós vásárló tovább keresne. Ettől még az aranyérem jár a Zafirának, de szerintem érdemes megemlíteni a legkevesebbet futott, klímás opciót is, ami a cikk szerkesztésekor egy Mazda 5 volt, méghozzá a 2,0 literes benzinmotorral. Itt azonban az óraállás már közel 90 ezer kilométer, a gyártási év is 2006, illetve az ár is magasabb, 2,7 millió forint. Mindezt egy olyan típusért, ami korrózióra hajlamos, így még akkor is szakértői átvizsgálást igényel, ha a képeken, illetve laikus szemmel nem látványos a rozsdásodás. A villanyautók esetében sajnos nem volt más választásom a találatok összegyűjtésekor, minthogy megszegjem a saját szabályaimat. Mivel 20 ezer kilométer alatt rengeteg a találat, ám még 10 ezer kilométer alatt is akadnak eladó  villanyautók a kijelölt kereten belül, ezért az eredmények eltorzítása lenne egy közel 40 ezer kilométeres példányt választani. Még akkor is, hogyha ez az első, amelynek valóban igazolható a futásteljesítménye kizárólag a hirdetésben megadott adatok segítségével. Hozzá kell továbbá tenni, hogy ezeket a járműveket rengetegen használják második-harmadik autónak, vagy kizárólag kisebb távokra, településen belül. Éppen ezért nem tartom kizártnak a 7550 kilométeres futásteljesítményt sem, főleg a fent látható, 2017-ben gyártott C-Zero hirdetés szerinti állapotának fényében. Ha mindenképp ragaszkodnék a korábbi kikötésemhez, hogy le tudjam kérdezni az autót, akkor is ugyanezt a műszakiságot láthatnátok a képen, csak épp Peugeot logóval, 2014-es évjárattal, 38 ezer kilométerrel és 2,3 milliós árcédulával. A dízelek mezőnye a legérdekesebb merítés ebben a keresésben. Erre viszont számítottam is, hiszen viszonylag kevesen vásárolnak új dízelt azért, hogy aztán keveset menjenek vele. A különböző világok érdekes metszeteiből áll tehát a kínálat: hirdetnek 3 millió alatt például kabrió H Astrát 85 ezer kilométerrel 2007-ből, de akadnak kisebb-nagyobb francia technikával szerelt járművek is ennyiért, HDi és dCi erőforrással is akad 65 ezer kilométer alatti futásteljesítménnyel autó. Az abszolút bajnok viszont egy Hyundai i20, méghozzá 2016-ból, az 1,1 literes turbódízel motorral, amelynek az órája mindösszesen 61 ezer kilométert mutat. 2,95 milliós árcédulájával szinte a teljes keretet kimeríti, ám a győzelem itt is egyértelmű. A bajnok leleplezése előtt érdemes egy fontos megjegyzést beszúrni. Hogyha a valóban legkevesebbet futott, lekövethető előéletű autókra hajtanál 3 millió forintból, akkor bizony 10-15 évesen, 10 és 30 ezer kilométer közötti futásteljesítménnyel gyakorlatilag az összes olcsó, fapados típusból választhatsz jelenleg Magyarországon. Korabeli Daciák, négyszemélyes Suzukik, Fiat Pandák, Renault Cliók, és még sorolhatnám. Bármelyikből beeshetett volna egy szerencsés vétel 3 millió alatt, kevesebb, mint 10 ezer bizonyítható kilométerrel, és megnyerhette volna a csatát.

Cikkünk összeállításakor azonban az a típus nyert, ami általában a legolcsóbb és legkevesebbet futott autók listáját vezeti a hazai használtpiacon, a Lada Granta.

Az orosz Dacia-vetélytársból ugyanis rendszeresen találni 10 ezer kilométer környékén, vagy akár még ennél is kevesebbet futott példányokat, ráadásul gombokért. A főként idősek által, utolsó autóként vásárolt Kalinák és Granták ráadásul bőven a keret felső határa alatt, 1,5 és 2,2 millió forint között kelletik magukat a pofátlanul alacsony futásteljesítmény ellenére is. Az aktuális bajnok egy kevesebb, mint 11 ezer kilométert futott példány 2018-ból, mindösszesen 2,19 millióért, de ha hajlandó vagy 15 ezer kilométerig felkúszni, akkor már 1,99 millióért is kaphatsz hasonlót. A látottakat összegezve tehát léteznek alig futott használt autók ebből a keretből, ám szerintem semmiképp sem szabad kizárólag az óraállás alapján autót választani. Akárcsak a korábbi cikkünkben, ahol szándékosan a legfiatalabb autókat kerestük, most is rengeteg kompromisszumos autóba botlottunk valódi kincsek helyett. Arról nem is beszélve, hogy a túl kevés futott kilométer sem tesz jót egy járműnek, rengeteg olyan alkatrész található az autókban, amely álltában még gyorsabban degradálódik, mint használat közben. Arra sincs továbbá garancia, hogy hosszú távon rosszabb üzlet lenne ugyanezekből a típusokból, jelentősen kevesebb pénzért egy akár dupla vagy tripla ilyen futásteljesítményt maga mögött tudó példányt választani, az átlagos futásteljesítménnyel rendelkező, 10 év körüli, de kényelmesebb, nagyobb és jobb hírű járművekből pedig egyenesen Dunát lehet rekeszteni ennyiért.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Tízezer kilométert futott használt autó 3 millió forint alatt? Létezik, de vajon hol a csapda?

Vélemény, hozzászólás?