Több izgalom az FIA GT versenyeken

Átszerveződik az FIA GT sorozat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre egy kategóriában, de kétféle versenysorozatban indulnak az autók az FIA szabványainak megfelelő GT versenyeken.

Az elmúlt időszakban számos változás történt sportpolitikai szinten az autóversenyek világában, ami legfőképp annak köszönhető, hogy tavasszal, illetve nyár elején kibékült egymással a Le Mans-szériát és társrendezvényeit szervező ACO (Automobile Club de l’Ouest) és a többi fontos sorozatot (F1, WRC, WTCC stb.) dirigáló FIA.
A megállapodás megpecsételéseként az idei Le Mans-i 24 órás versenyt már az FIA elnöke, Jean Todt indította útjára, de azóta több fontos kérdésben is megegyeztek a felek. A korábban FIA GT Bajnokságként útjára indított sorozat idővel GT1 Világbajnokságra, GT3 Európa-bajnokságra és GT4 Európa kupára szakadt, de jövőre ismét egyesülnek az új FIA GT Világbajnokság égisze és szabályrendszere alatt. Ahelyett, hogy az autók továbbra is külön kategóriákban versenyeznének, az FIA (és a GT-sorozatot szervező partnere, az SRO) olyan megoldást próbál kidolgozni, amivel kiegyensúlyozhatják a különféle autók közötti teljesítménybeli eltéréseket, hogy ezáltal mindenki ugyanazokért a díjakért hajthasson.

Ennek köszönhetően kellőképpen népes rajtrácsokra számíthatunk, a szervezők remélik, hogy az Aston Martint, Audit, BMW-t, Ferrarit, Fordot, Lamborghinit és Nissant képviselő, jelenleg GT1-es csapatok mind csatlakoznak az új sorozathoz, és már a Mercedesszel, az Alpinával és a Chevrolet-val is tárgyalnak annak érdekében, hogy bekapcsolódjanak a szériába. Ha mindezek összejönnek, akkor nem lenne nagy meglepetés, ha a különféle géposztályokban szép számban jelen levő Porschékat is ott látnánk jövőre az indulók között. A versenyeket a következő évben európai, ázsiai és dél-amerikai pályákon szervezik, de már ausztrál, orosz és észak-amerikai helyszínekkel is tárgyalnak a folytatásról.

A változások eredményeként jövőre kétféle, hasonló jellegű sorozatot indítanak majd a szövetségek. Az FIA GT bajnokság futamain továbbra is egyórás, sprintfutam jellegű versenyeket rendeznek, míg az FIA Hosszútávú világbajnokság résztvevőinek adott idő alatt kell minél hosszabb távot megtenniük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?